Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Det er vondt og trist. Men far er ikke-fungerende. Vi får ikke hjelp. Da må jeg ta ansvar, verne barna. Men jeg orker ikke å ha alle barna alene. Eller jeg "orker" jo. Men det blir altfor slitsomt for meg. Ene barnet har også en del utfordringer. Vi må i tillegg flytte til en ny bolig. Hvilke råd har du? What to do? Anonymkode: 7de45...7db
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Du kan jo søke om avlasting. Er kanskje lettere å få avlastning da du er alene med barna. Anonymkode: 919bf...eb0
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Hvor mange tråder skal du opprette med stort sett samme problemstillingen? Se på de rådene du allerede har fått. Anonymkode: 9a3f8...3d8
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er vondt og trist. Men far er ikke-fungerende. Vi får ikke hjelp. Da må jeg ta ansvar, verne barna. Men jeg orker ikke å ha alle barna alene. Eller jeg "orker" jo. Men det blir altfor slitsomt for meg. Ene barnet har også en del utfordringer. Vi må i tillegg flytte til en ny bolig. Hvilke råd har du? What to do? Anonymkode: 7de45...7db Ja, det hjelper sikkert å bli singel. Da får du nok hjelp med en gang... Anonymkode: 9c7e2...d90
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 Flytt fra far, få livet på stell alene, så søker du barnevernet om hjelp/avlastning som sliten alenemor. Det er nå engang sånn at alenemødre får mer hjelp enn ektepar med barn. Dere har valgt å få så mange barn og må på en måte klare å organisere hverdagen så barnas behov blir dekket. Det er sånn systemet fungerer. Når mannen "er håpløs" og dere ikke klarer det, så må du rett og slett bli alenemor, og så søke hjelp. Anonymkode: 60799...880
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 Hvorfor skal vi gidde å engasjere oss for ørtende gang når du likevel ikke tar tak i noe som helst? Anonymkode: 37c15...140
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er vondt og trist. Men far er ikke-fungerende. Vi får ikke hjelp. Da må jeg ta ansvar, verne barna. Men jeg orker ikke å ha alle barna alene. Eller jeg "orker" jo. Men det blir altfor slitsomt for meg. Ene barnet har også en del utfordringer. Vi må i tillegg flytte til en ny bolig. Hvilke råd har du? What to do? Anonymkode: 7de45...7db Har nettopp skilt meg. Xen min er grei, men det gikk mye bedre enn jeg fryktet. Det ordnet seg med banken og med lån og ungene tok det penere enn jeg trodde. Omgivelsene har vært veldig støttende. Så ja, vet ikke helt om det er noe råd, men det kan hende det blir lettere i praksis enn du tenker nå ❤️ Anonymkode: a7ae0...8ea
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du kan jo søke om avlasting. Er kanskje lettere å få avlastning da du er alene med barna. Anonymkode: 919bf...eb0 Hun blir ikke aleine med de. Barna har fortsatt en far. Klarer ikke mor å ha barna så får vel far de. Anonymkode: 9a3f8...3d8
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #9 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Anonym bruker skrev (18 timer siden): Du kan jo søke om avlasting. Er kanskje lettere å få avlastning da du er alene med barna. Anonymkode: 919bf...eb0 Hun blir ikke aleine med de. Barna har fortsatt en far. Klarer ikke mor å ha barna så får vel far de. Er jo derfor vi må gå fra hverandre fordi far fungerer ikke. Så nei, far kan ikke ha de. Anonymkode: 7de45...7db
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #10 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Er jo derfor vi må gå fra hverandre fordi far fungerer ikke. Så nei, far kan ikke ha de. Anonymkode: 7de45...7db Dette er ikke noe du bestemmer. Går du til barnevernet og sier du ikke er kapabel til å ha de, så er det naturlige å gå til far. Du må i så tilfelle melde far som uegnet til barnevernet og de må opprette sak på han der han betegnes som uegnet hvis han ikke sier fra selv om at han ikke er egnet. For meg er det helt ufattelig at noen velger å få flere barn med en person som ikke er egnet som foreldre. Anonymkode: 9a3f8...3d8
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #11 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dette er ikke noe du bestemmer. Går du til barnevernet og sier du ikke er kapabel til å ha de, så er det naturlige å gå til far. Du må i så tilfelle melde far som uegnet til barnevernet og de må opprette sak på han der han betegnes som uegnet hvis han ikke sier fra selv om at han ikke er egnet. For meg er det helt ufattelig at noen velger å få flere barn med en person som ikke er egnet som foreldre. Anonymkode: 9a3f8...3d8 For meg er det helt ufattelig at noen faktisk helt frivillig viser at de ikke evner å skjønne at forskjellige folk har forskjellige opplevelser, erfaringer og liv. Anonymkode: 37c15...140
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #12 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Er jo derfor vi må gå fra hverandre fordi far fungerer ikke. Så nei, far kan ikke ha de. Anonymkode: 7de45...7db Hvia det stemmer det de skriver i tråden, at du lager ny og ny tråd, i stedet for å ta tak, så er det vel like gjerne du som ikke fungerer, som du så fint kaller det. Det er i alle fall ikke slik at en forelder bare kan bestemme at de selv fungerer og den andre forelderen ikke gjør det. Stort sett er det nokså likt. Det skjer liksom aldri at en virkelig bra person får barn med en virkelig dårlig person. Vil du bevise at du er bedre? Ta tak, få ting gjort! Anonymkode: 08ccd...8f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå