Gå til innhold

Hva gav dere i 18 års gave til sønn/datter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min blir 18 nå snart og jeg vet hverken hvor mye jeg skal gi eller hva. 

Hva og hvor mye (ca kostnad) gav dere til ungdommene deres i 18 års gave.

Det skal sies at jeg er alene og er i lavtlønnsyrke så jeg ønsker gjerne svar fra flere enn de som har gitt lappen og bil😉

Anonymkode: 3b7b7...ba1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førerkort

Anonymkode: bdedf...baa

Skrevet

Ikke bestemt meg enda, men har tenkt å bruke ca 2500på gave. 
Hun ønsker seg skritteller/pulsklokke, så regner med det blir noe sånt. 

Anonymkode: ec915...09b

Skrevet

Dro på jentetur til et sted i Norge hun gjerne ville dra. Overnattet i telt og gikk masse flotte turer. Kostet vel til sammen 1000 inkl bensin

Anonymkode: d45e3...d58

Skrevet

Arvesmykker etter oldeforeldre, en ring som er i bruk daglig og noe som bare ligger der med historien sin. Slektstre med historier nedskrevet, en samling av de matoppskriftene som er mest i bruk og best likt, et par bøker som er must-have.

Ikke de store verdiene i penger sånn sett, utenom smykkene kanskje, men de regnes ikke. Ikke er de kjøpt av oss og ikke skal de noensinne selges.

Men verdi med tanke på start av voksenlivet og markering av videreføring av familiens særegenheter og greier, helt klart.

Skrevet

Jeg fikk armbånd og søsknene mine fikk klokke. Skikkelige ting som fortsatt er i bruk, vi nærmer oss 40. Jeg kommer til å gi noe tilsvarende til mine når den tid kommer. 

Skrevet

Tur til New York.

Anonymkode: 34375...bc6

Skrevet

Jeg hadde akkurat flyttet hjemmefra, så jeg fikk flatskjerm 🙂,14 år siden,  jeg synes det var en veldig fin gave 🙂

Anonymkode: 054c2...a2e

Skrevet
amandine skrev (59 minutter siden):

Arvesmykker etter oldeforeldre, en ring som er i bruk daglig og noe som bare ligger der med historien sin. Slektstre med historier nedskrevet, en samling av de matoppskriftene som er mest i bruk og best likt, et par bøker som er must-have.

Ikke de store verdiene i penger sånn sett, utenom smykkene kanskje, men de regnes ikke. Ikke er de kjøpt av oss og ikke skal de noensinne selges.

Men verdi med tanke på start av voksenlivet og markering av videreføring av familiens særegenheter og greier, helt klart.

For en nydelig gave 🥰 

Anonymkode: 95ece...593

Skrevet
amandine skrev (2 timer siden):

Flott gave! Men har du gitt arvesmykker så kan faktisk hun bestemme helt selv om de skal selges….

Anonymkode: 04930...737

Skrevet

1000 kr

Anonymkode: 01d96...3de

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Flott gave! Men har du gitt arvesmykker så kan faktisk hun bestemme helt selv om de skal selges….

Ja, det kan hun rent teoretisk. Men det er ikke er alternativ. Det er ikke arv som omsettes, det går videre. Og det vet hun.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men noen av oss har ikke barn som er opplært til å kunne prisen på alt, men ikke verdien på noe.

Skrevet

Nyeste Iphone og lappen på bil.

Anonymkode: 49e8f...6ef

Skrevet

Hun fikk en bærbar pc ( macbook ). 

Skrevet

Ny mobil 

Anonymkode: 79afd...bdd

Skrevet

Her blir det klokke 😊

Anonymkode: 73c26...bf1

Skrevet
On 5/18/2021 at 11:22 PM, Anonym bruker said:

Sønnen min blir 18 nå snart og jeg vet hverken hvor mye jeg skal gi eller hva. 

Hva og hvor mye (ca kostnad) gav dere til ungdommene deres i 18 års gave.

Det skal sies at jeg er alene og er i lavtlønnsyrke så jeg ønsker gjerne svar fra flere enn de som har gitt lappen og bil😉

Anonymkode: 3b7b7...ba1

Fikk bilen til faren sin, han kjørte opp dagen han var 18 år

Anonymkode: 679e4...887

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...