Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Er det flere her som har opplevd i perioder at det er tungt å ta tak i ting? Det gjelder spesielt det å skulle sende en klage, søknader til NAV, fikse CV, legge ting ut ting på finn.no osv. Problem er jo at jeg taper mye penger på å ikke bare sette i gang, men noe bare stopper helt opp. Noen andre som har vært borti lignende? Noen som har kommet seg ut av det? Og i så fall hvordan? Anonymkode: f64b8...bb6
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Det er ganske kjent. Det finnes nok ingen annen kur en å tvinge seg i gang. Mine beste tips:lag en detaljert liste over ting som skal gjøres, sett av en fast tid (feks mandag og onsdag fra 14-16). Gjør så mye du rekker i tidsrommet du har bestemt deg for, og ta "fri" utenom dette. Du vil nok merke at det er lettere når du bare kommer i gang. Anonymkode: 79ebf...1cc
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 Systemet er lagt opp slik at det skaper håpløshet og lært håpløshet, det er ødeleggende. Det er nok ikke så mye annet å gjøre enn det hun over sier, bestemme deg for en og en ting som må gjøres, og så sette av et tidsrom hvor du SKAL gjøre noe av det. F.eks. i morgen mellom kl. 12 og 14, da gjør du det du må som har en frist, blir du ikke ferdig gjør du resten torsdag, og fredag konsentrerer du deg om CV osv. Og husk å rose deg selv for hver ting du får unna Anonymkode: bad8c...56c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 Takk skal prøve på det med tidsrom, men det må bli etter jobb. Lister har jeg nok av så det er ikke noe problem. Anonymkode: f64b8...bb6
Jo-lene Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 Det kalles å ‘prokrastinere’. ALLE sliter med dette til tider, mer eller mindre. Noen sliter derimot så mye at de kunne trengt et kurs eller litt kognitiv terapi;) Inkl meg selv😅 https://enkeltmannsforetak.nyttiginfo.no/prokrastinering/
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Jeg har hatt det slik i perioder der jeg har vært veldig, veldig sliten. Det handler for meg om å komme seg på plussiden igjen. Søvn, søvn og mosjon. Anonymkode: 3510d...ef9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå