Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Hva gjør jeg? Har prøvd utallige samtaler osv men hun trives bare ikke. Gruer seg i flere dager for at hun må tilbake. Idag fant jeg henne hengende over en benk mens hun ventet på meg. Jeg ser tydelig at hun ikke har det bra. Hun kan gråte å bli helt fra seg. Hun er 5 år. Har virkelig prøvd alt. Hva gjør jeg? Hun gruer seg oppriktig. Jeg vil bare ikke i barnehagen, hun voksne er sint på meg, osv osv.. Anonymkode: 308b8...982
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Jeg regner med at du er i dialog med barnehagen? Hva sier de om situasjonen? Anonymkode: e2355...cfa
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg regner med at du er i dialog med barnehagen? Hva sier de om situasjonen? Anonymkode: e2355...cfa Ja det er jeg. Opplever at de "følger" det opp. Uten bedring Anonymkode: 308b8...982
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 Bytt barnehage. Gud bedre som jeg angrer på at jeg ikke byttet for sønnen min. Han hadde det ikke godt, men vi «holdt ut.» Han hatet det så sterkt, og jeg er ufattelig lei meg for det. Bytt bhg. Anonymkode: 66c5c...34f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Bytt barnehage. Gud bedre som jeg angrer på at jeg ikke byttet for sønnen min. Han hadde det ikke godt, men vi «holdt ut.» Han hatet det så sterkt, og jeg er ufattelig lei meg for det. Bytt bhg. Anonymkode: 66c5c...34f Jepp! Anonymkode: 3f585...f66
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #6 Skrevet 18. mai 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Bytt barnehage. Gud bedre som jeg angrer på at jeg ikke byttet for sønnen min. Han hadde det ikke godt, men vi «holdt ut.» Han hatet det så sterkt, og jeg er ufattelig lei meg for det. Bytt bhg. Anonymkode: 66c5c...34f Enig! Varer slike tilstander for lenge i den alderen kan det sette dype spor. Anonymkode: 0aa27...a89
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #8 Skrevet 19. mai 2021 Har hun venner? Kjeder hun seg? Blir hun sett? Håper det går seg til🙂. Min hadde det også slik i ca ett halvt år, vurderte veldig å bytte barnehage når han var 3 år, men det er ikke bare bare det heller. Det gikk heldigvis over, etter tett oppfølging fra barnehagen, nå stortrives han 🙂. Anonymkode: ee117...41e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #9 Skrevet 19. mai 2021 Jeg byttet bhg på min fireåring etter noen mnd med mistrives og de voksne "fulgte opp". Hun BLOMSTRET i ny bhg med voksne som så henne. Lavt sykefravær på de voksne. Fokus på sosial samhandling og samhold mellom barna. Sjekk muligheten for bytte. Det ble en ny verden for oss. Anonymkode: ff06a...4e8
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #10 Skrevet 19. mai 2021 Å butte barnehage på en 5-åring er ikke umiddelbart lurt. Dere må ha dialog med barnehagen. Dett dere ned med ped-leder og styrer og lag en plan for hvordan barnet skal bli sett, inkludert osv. ha et møte med pedleder og barnet - hvor barnet kan få fortelle hva som er vanskelig og hvor pedleder kan forklare og trygge barnet på hva de skal gjøre i ulike situasjoner. iverksett planen, de ansatte må avlegge kort rapport ved henting hver dag (feks ved å skrive i en bok), avtal faste møtepunkter for evaluering med pedleder og styrer. Begynn å invitere barn på avdelingen med hjem på besøk, enten på helg eller rett etter barnehagen.an ser ofte at barn som har avtaler sammen har god kontakt i barnehagen. Det snakkes om besøk, man planlegger hva man skal gjøre, man leker sammen den dagen osv. Anonymkode: a00de...284
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #11 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Å butte barnehage på en 5-åring er ikke umiddelbart lurt. Dere må ha dialog med barnehagen. Dett dere ned med ped-leder og styrer og lag en plan for hvordan barnet skal bli sett, inkludert osv. ha et møte med pedleder og barnet - hvor barnet kan få fortelle hva som er vanskelig og hvor pedleder kan forklare og trygge barnet på hva de skal gjøre i ulike situasjoner. iverksett planen, de ansatte må avlegge kort rapport ved henting hver dag (feks ved å skrive i en bok), avtal faste møtepunkter for evaluering med pedleder og styrer. Begynn å invitere barn på avdelingen med hjem på besøk, enten på helg eller rett etter barnehagen.an ser ofte at barn som har avtaler sammen har god kontakt i barnehagen. Det snakkes om besøk, man planlegger hva man skal gjøre, man leker sammen den dagen osv. Anonymkode: a00de...284 Selvfølgelig er ikke flytting det første man gjør, men om man har hatt et samarbeid med bhg over tid og barnet fortsatt mistrives så er det i alle fall noe å vurdere. Vi gjorde alt du beskrev og litt til, men bhg var ikke god nok, sammensetningrn av barn var uheldig, mye sykefravær etc. Man bør prøve der man er ja, men også ta barnet på alvor om det ikke bedrer seg over tid. Anonymkode: ff06a...4e8
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #12 Skrevet 21. mai 2021 On 5/18/2021 at 10:37 PM, Anonym bruker said: Hva gjør jeg? Har prøvd utallige samtaler osv men hun trives bare ikke. Gruer seg i flere dager for at hun må tilbake. Idag fant jeg henne hengende over en benk mens hun ventet på meg. Jeg ser tydelig at hun ikke har det bra. Hun kan gråte å bli helt fra seg. Hun er 5 år. Har virkelig prøvd alt. Hva gjør jeg? Hun gruer seg oppriktig. Jeg vil bare ikke i barnehagen, hun voksne er sint på meg, osv osv.. Anonymkode: 308b8...982 hvem er sjefen ,du eller barnet? Anonymkode: 3785a...11b
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #13 Skrevet 21. mai 2021 Jeg husker ennå når jeg begynte i barnehage. Jeg gråt mye hver dag. Husker ikke hvorfor. Men husker følelsen av at jeg ikke trives. Byttet barnehage. Gråt ikke en dag etter det. Nå er jeg 45 år og den følelsen husker jeg ennå Anonymkode: 0601f...da0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå