Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #26 Skrevet 18. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke millioninntekt. Men vi har lite lån. Felles inntekt er helt normal - 1,2-1,3 mill til sammen. Men med lån på 700 000 totalt så har vi ganske stort rom for utskeielser. Vi bor ikke så sentralt i en mindre enebolig som vi kjøpte ganske så rimelig. Vi har pusset opp etterhvert uten å ta opp lån, og kjøper aldri noe på kreditt. Kjører en gjennomsnittlig bil og kjøper gjennomsnittlige med klær... Det er vel egentlig barna som drar opp det budsjettet. Har ikke behov for dyre designermerker eller interiørnips. Det jeg kjøper er stort sett gjennomtenkt og for å vare. (Har ikke alltid vært sånn). Det jeg personlig bruker penger på er frisør, sportsklær og bøker. Vi bor så usentralt at det ikke er mulig å impulsshoppe, netthandel har jeg stort sett sluttet med. Vår største budsjettpost er mat. Vi har ca 8-10 000 igjen etter at faste utgifter er betalt. Vi sparer til familietur på feriekonto. Jeg deler også en konto med mine søsken der vi setter inn bursdag og julegaver til hverandre. Så reiser vi for de pengene. Jeg drar i tillegg på venninnetur en uke kanskje hvert 2. år. New-York, London, Roma eller bare til Spania for sol og mat. Anonymkode: a1cd8...2f2 Altså 8-10 000 på hver igjen. Anonymkode: a1cd8...2f2
gale damen Skrevet 19. mai 2021 #27 Skrevet 19. mai 2021 Om man kan dra på tur kommer vel helt an på hvordan man har lagt opp økonomien. Da jeg var ung og enslig og bare hadde meg selv å tenke på, jobbet jeg mye og hadde høye lønninger, som da ble brukt blant annet på å reise. Siden ble de mann og barn. Vi har lavt huslån og èn bil og brukelig inntekt begge to. Ingen av oss har behov for merke ditt og datt, og følgelig har vi romslig økonomi som tillater at jeg har en egen konto for tur med venninner. Dersom man har høyt lån, lav inntekt, er aleneforsørger med lav inntekt eller tilsvarende, så kan man ikke dra på tur, i hvert fall ikke like ofte. Tur (jeg nekter å kalle det jentetur, ettersom vi alle er voksne) er jo som alt annet - man må legge opp etter den økonomien man faktisk har, ikke den man kunne tenke seg.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #28 Skrevet 19. mai 2021 Har vært på noen jenteturer. Siden jeg har dårlig råd, så finner jeg bra, men billige turer. Så her har turene kostet 1000-2000 kr pr pers, for fly og hotell. Reiser vi og til land hvor det er billig å gå ut, så kan man virkelig kose seg for temmelig lite og. Anonymkode: 178b5...048
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #29 Skrevet 19. mai 2021 Jeg sparer hver måned. Har vel 400 000,- nå. Dette er mine sparepenger. De dekker slike ting. Felles sparekonto med mannen er på 200 000,- huset er nedbetalt. Vi har altså delvis felles økonomi. Anonymkode: 654f2...f1a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #30 Skrevet 19. mai 2021 Vi har sparekontoer til sånne ting. «Jente- og gutteturer» er ikke noe som skjer særlig ofte. Eller hytteturer og sånt prøver vi å få til, men utenlandsturene med venner er det lengre mellom. Vi er ikke så nøye på sparing på ulike konti. Her går 15000 til fast sparing hver måned. 5 i fond og 10 på konto som brukes til ferie, elektriker, vaskemaskin, drivhus, mekaniker, oppussing+++ Det er som regel alltid penger på «altmulig-kontoen», og hvis ikke hadde vi nok betalt turen fra fondskonto. Ferier og opplevelser unner vi hverandre, og prioriterer. Anonymkode: fbcfe...c44
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #31 Skrevet 19. mai 2021 Jeg har ca 10.000 til eget forbruk hver måned etter at alt av faste utgifter, mat og fast forbruk er betalt, og sparing er satt av. Så om jeg vil reise på tur, så gjør jeg det for de pengene. Dyrere reiser har vi egen sparekonto til hvor vi setter inn 2000 kr måneden året rundt. Pluss deler av feriepenger og bonuser og sånn. Anonymkode: 2c87f...6aa
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #32 Skrevet 19. mai 2021 Er som regel på en jentetur i året pluss noen helger. Tar det av feriebudsjettet. Anonymkode: ee2f3...066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå