Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Det som er kommet frem til nå stiller ikke Andersen i et godt lys. At hun vil utsette seg selv for dette 😳 https://www.dagbladet.no/sport/fikk-vaktsjef-til-a-grate/73778019 Anonymkode: b0e46...c5d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Enig. Hun fremstår ensporet, aggressiv og med null selvinnsikt. Det siste må man kanskje ha for å trekke denne saken til retten 😕 Anonymkode: 305e2...88e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 Akkurat i denne saken tenker jeg det er greit å vente litt lenger enn til første rettsdag før man konkluderer. Jeg har vanskelig for å forstå at hun går til en slik sak uten å ha veldig god grunn til å tro at hun vil vinne frem, all den tid hun visste hvor belastende en slik sak ville bli, og også at div. episoder garantert ville bli brukt mot henne. På den andre siden står norges sterkeste medieaktør som beskriver saken selv på egne medier, som også er kjent for å kunne ha et tøft miljø innen visse grupper av de ansatte, samtidig som andre roser stedet for arbeidsmiljøet. Hva som er sannheten oppi alt dette, det aner jeg ikke, og har ikke forutsetning til å vite, så jeg tenker det beste er å holde seg ganske nøytral inntil man får høre mer av bevisene og mer om saken. Anonymkode: 1fad6...a79
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 Vi har mange hatt slike kollegaer. Som ikke ser at de er avslørt, og fortsetter spillet. De som sykmeldinger seg når ting er "hverdag", men kommer klare og uthvilt når det er fest, og forventer ledervervet i komiteen. Og som tolker folk unnfallenhet og forbauselse første gang det skjer som at det er lov. Når det skjer igjen og igjen da får folk nok, men da er den andre offer umiddelbart. Spyr av sånne folk. De finnes både i arbeids og organisasjonslivet. Anonymkode: bbcf6...d77
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 Er ikke alle som skaper god stemning på jobb. Bare synd at de sjelden ser det selv Anonymkode: 428ce...7c3
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #6 Skrevet 18. mai 2021 Tenkte på det før i dag, at hun må jo slite max med å få my jobb, uansett hvordan dette går.... Tør noen å ansette henne liksom. Anonymkode: 621d1...52b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #7 Skrevet 18. mai 2021 En tidligere kollega sier også at det aldri har vært problemer dem i mellom. Det her er jo første dagen av saken. Man kan virkelig ikke forstå en sak ut ifra innledningen Anonymkode: 96921...a2b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #8 Skrevet 18. mai 2021 Hun er ikke i vater. Og nrk har gjort èn feil, det var at de ikke fjernet henne før. Det hjelper ikke at du fremstår bra på tv skjermen når du lager et helvete bak kameraet. Anonymkode: 6de2b...ba9
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #9 Skrevet 18. mai 2021 Jeg tror hun har rett når hun sier at «dette blir stygt». Og jeg tror ikke det kommer noe godt ut av det for hennes egen del.. Anonymkode: 94d55...f24
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #10 Skrevet 18. mai 2021 Hun er ferdig... Det ante meg ganske tidlig at det var hun selv som var problemet. Anonymkode: 1ed30...70d
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #11 Skrevet 19. mai 2021 Det kan se ut til at dama har lav selvinnsikt. Men saken er foreløpig ikke fullt belyst. Anonymkode: 7236b...233
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #12 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hun er ferdig... Det ante meg ganske tidlig at det var hun selv som var problemet. Anonymkode: 1ed30...70d Hvordan kan du konkludere med det så tidlig? Hun skal forklare seg i dag. Anonymkode: 94d55...f24
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #13 Skrevet 19. mai 2021 Jeg har selv vært i arbeidskonflikt, og kjenner det er lett å ha sympati med henne. Men så leser jeg hvordan hun har eksplodert på møter, kalt folk for jævla idioter. For å ikke nevne hvordan hun rakker ned på andre kolleger og fremhever seg selv. Ikke veldig sjarmerende Det er bare tapere i en slik sak. Det er derfor nesten ingen går til sak mot arbeidsgiver. Du kommer ikke godt ut av det, uansett hva arbeidsgiver har gjort.. Anonymkode: d310c...ba3
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #14 Skrevet 19. mai 2021 En arbeidskonflikt er aldri pent! Utfordringene når man kommer så langt som her er at begge parter drar opp DRITT fra flere år tilbake. Nei, det som har kommet fram i media av hennes meldinger og utbrudd på møter ser jo ikke pent ut. Men vi vet heller ikke hav de andre deltakerne på møte har sagt, hva de har sendt av meldinger, hva som er skrevet på interne fora eller hva de har snakket om seg i mellom. Organisasjons-psykologen skal ha skrevet syrlige og sarkastiske notater. Hun skal ha fått en medarbeider til å gråte, samtidig framkommer det at hun har sittet å grått på samme møte. Så skal man huske på at vi alle opplever situasjoner forskjellig. Det jeg kan oppleve som en utskjelling, kan andre bare fnyse av osv. Noen sier hun er vanskelig å arbeide med, andre sier at det aldri har vært konflikt. og hvis hver og en av oss tenker oss om, så er jeg ganske sikker på at vi kan komme på episoder i løpet av et liv hvor vi har kommet med uheldige uttalelser, snakket nedsettende om kolleger, baksnakket sjefen osv. Tenk hvis noen skulle gå igjennom PC'en din eller telefonen din for å finne alt du har skrevet i løpet av de siste 15 årene?? Eller dra opp igjen en uheldig episode på en firmafest eller et møte hvor du uttrykte din uenighet? Utfordringen her er jo - hvis det er slik at hun er en vanskelig medarbeider - så har NRK faktisk unnlatt å gjøre noe. Det er arbeidsgiver som har aktivitetsplikten og skal sørge for et godt arbeidsmiljø. Hvis hun har vært vanskelig, og de likevel har latt henne ture fram i år etter år, så er et faktisk arbeidsgiver som ikke har gjort jobben sin. Som arbeidstaker skal man få opplæring og tilbakemelding på den jobben man gjør. Det gjelder selvfølgelig ikke bare det som man presenterer utad, men også hvordan man oppfører seg på jobben. Er det noen som har meldt fra om utfordringene tidligere? Hvis så, hvorfor er det ikke gjort noe? Og dersom det ikke er meldt fra tidligere - hvorfor eksploderer det plutselig? NRK er jo ikke akkurat kjent for å ta vare på gode kvinnelige journalister. Spesielt har kvinnelige sportsjournalister måtte tåle mye. Kanskje hun har tatt akkurat den tøffe og røffe tonen som mannlige medarbeidere? KME har jo uttalt mange ganger hvor vanskelig det var å være kvinne i et mannsdominert miljø, om hvordan hun ble betd om å te seg på en spesiell måte, være mer kvinnelig, ikke brife med kunnskap, ikke virke bedre enn de mannlige journalistene osv... Anonymkode: 0d466...27a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #15 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): En arbeidskonflikt er aldri pent! Utfordringene når man kommer så langt som her er at begge parter drar opp DRITT fra flere år tilbake. Nei, det som har kommet fram i media av hennes meldinger og utbrudd på møter ser jo ikke pent ut. Men vi vet heller ikke hav de andre deltakerne på møte har sagt, hva de har sendt av meldinger, hva som er skrevet på interne fora eller hva de har snakket om seg i mellom. Organisasjons-psykologen skal ha skrevet syrlige og sarkastiske notater. Hun skal ha fått en medarbeider til å gråte, samtidig framkommer det at hun har sittet å grått på samme møte. Så skal man huske på at vi alle opplever situasjoner forskjellig. Det jeg kan oppleve som en utskjelling, kan andre bare fnyse av osv. Noen sier hun er vanskelig å arbeide med, andre sier at det aldri har vært konflikt. og hvis hver og en av oss tenker oss om, så er jeg ganske sikker på at vi kan komme på episoder i løpet av et liv hvor vi har kommet med uheldige uttalelser, snakket nedsettende om kolleger, baksnakket sjefen osv. Tenk hvis noen skulle gå igjennom PC'en din eller telefonen din for å finne alt du har skrevet i løpet av de siste 15 årene?? Eller dra opp igjen en uheldig episode på en firmafest eller et møte hvor du uttrykte din uenighet? Utfordringen her er jo - hvis det er slik at hun er en vanskelig medarbeider - så har NRK faktisk unnlatt å gjøre noe. Det er arbeidsgiver som har aktivitetsplikten og skal sørge for et godt arbeidsmiljø. Hvis hun har vært vanskelig, og de likevel har latt henne ture fram i år etter år, så er et faktisk arbeidsgiver som ikke har gjort jobben sin. Som arbeidstaker skal man få opplæring og tilbakemelding på den jobben man gjør. Det gjelder selvfølgelig ikke bare det som man presenterer utad, men også hvordan man oppfører seg på jobben. Er det noen som har meldt fra om utfordringene tidligere? Hvis så, hvorfor er det ikke gjort noe? Og dersom det ikke er meldt fra tidligere - hvorfor eksploderer det plutselig? NRK er jo ikke akkurat kjent for å ta vare på gode kvinnelige journalister. Spesielt har kvinnelige sportsjournalister måtte tåle mye. Kanskje hun har tatt akkurat den tøffe og røffe tonen som mannlige medarbeidere? KME har jo uttalt mange ganger hvor vanskelig det var å være kvinne i et mannsdominert miljø, om hvordan hun ble betd om å te seg på en spesiell måte, være mer kvinnelig, ikke brife med kunnskap, ikke virke bedre enn de mannlige journalistene osv... Anonymkode: 0d466...27a Veldig enig i det du skriver. Uansett har arbeidsgiver her forsømt sitt ansvar! Anonymkode: 1fad6...a79
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #16 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hvordan kan du konkludere med det så tidlig? Hun skal forklare seg i dag. Anonymkode: 94d55...f24 Kall det en 6. sans... Anonymkode: 1ed30...70d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå