Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Vi er en familie på 5 stk, jeg med 4 barn, nå har jeg blitt tilbydd drømmejobben,men er det er ca 13 mil fra her vi bor nå, så må flytte på oss, Har en som begynner i 1 klasse og en som skal på ungdomsskolen, så da er det nye skoler uansett, så for de går det nok fint for, men er redd for hvordan 4 og 6 klassingene tar dette, vi kommer til og få mye bedre råd og bo bedre, nå bor vi på et ganske dyrt sted i norge, er ikke så dyrt der vi evt skal flytte. Jeg begynner i den nye jobben 1 August, så da bør vi flytte i løpet av sommerferien, og legge ut huset veldig snart. Barnas far er ikke mer i bilde, så er bare oss og tenke på. Noen som har gjort det samme? Anonymkode: 1e602...609
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Vi er en familie på 5 stk, jeg med 4 barn, nå har jeg blitt tilbydd drømmejobben,men er det er ca 13 mil fra her vi bor nå, så må flytte på oss, Har en som begynner i 1 klasse og en som skal på ungdomsskolen, så da er det nye skoler uansett, så for de går det nok fint for, men er redd for hvordan 4 og 6 klassingene tar dette, vi kommer til og få mye bedre råd og bo bedre, nå bor vi på et ganske dyrt sted i norge, er ikke så dyrt der vi evt skal flytte. Jeg begynner i den nye jobben 1 August, så da bør vi flytte i løpet av sommerferien, og legge ut huset veldig snart. Barnas far er ikke mer i bilde, så er bare oss og tenke på. Noen som har gjort det samme? Anonymkode: 1e602...609 Hva sier far? Familien for øvrig? 13 mil er ikke så langt... men hvorfor vil du bytte jobb? Har du nok penger til å klare deg? Anonymkode: be6d3...28f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Hva sier far? Familien for øvrig? 13 mil er ikke så langt... men hvorfor vil du bytte jobb? Har du nok penger til å klare deg? Anonymkode: be6d3...28f Om du hadde lest innlegget, så står det at far ikke er i bildet lenger. Og hva har den øvrige familien med at hi vil flytte for å ta drømmejobben? Jeg gjetter hi vil bytte jobb nettopp fordi det er drømmejobben, og som hun skrev så vil det å flytte dit bidra til bedre økonomi fordi det er billigere der... Til hi: jeg ville valgt å flytte! Anonymkode: 32ae7...758
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Hadde flyttet. Anonymkode: 2bd73...e83 Jeg og, ingen tvil. Anonymkode: fdec8...cea
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #6 Skrevet 18. mai 2021 Jeg hadde nok blitt der jeg var deg, men jeg har erfart på kroppen selv hvor ensomt og vondt det er å bli stengt ute og mobbet på mindre skoler. Når klassen er liten og det ikke er flere å spille på sosialt. Jeg er veldig glad vi flytter til et større sted, med større skole og større miljø da jeg begynte i 4.klasse. Anonymkode: 8aea1...747
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #7 Skrevet 18. mai 2021 Jeg tror jeg hadde takket ja 🙂, 13 mil er jo ikke så langt. Men bor dere i nærheten av familie nå? Hvis ja, så hadde jeg vært litt i tvil, alltid godt med litt hjelp fra familie siden du er alenemor. Men lykke til 🙂. Anonymkode: 024fc...c66
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #8 Skrevet 18. mai 2021 Hvis dine tre barn som går på skolen trives og har det bra sosialt, hadde jeg ikke gjort det. Det er så mange barn som strever med dårlige Klassemiljø og mobbing at jeg hadde ansett det som russisk rulett. Det finnes ikke en jobb her i verden som kan veie opp mot at barna har det bra. Anonymkode: 7ebaa...0cb
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #9 Skrevet 19. mai 2021 Takk for mange svar Nei , familien bor i finnmark og jeg på østlandet, Jg har bodd på østlandet siden jeg var 18, var lei finnmark. Ja frister veldig og flytte vi bor på Gjerdum nå og jobben er i Sarpsborg Anonymkode: 1e602...609
amandine Skrevet 19. mai 2021 #10 Skrevet 19. mai 2021 Flytt så fort som mulig, og se om du kan finne et eller annet sommertilbud så ungene kan finne seg litt til rette dør skolestart. En idrettsskole i ferien på nytt bosted, for eksempel. Lykke til, så spennende!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #11 Skrevet 19. mai 2021 Vet dette er helt feil å tenke på, men nå klarer jeg ikke la vær å tenke på hvorfor ikke far/fedrene er med i bildet... Anonymkode: f0b73...2b7
amandine Skrevet 19. mai 2021 #12 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vet dette er helt feil å tenke på, men nå klarer jeg ikke la vær å tenke på hvorfor ikke far/fedrene er med i bildet... Anonymkode: f0b73...2b7 Hvilken rolle spiller det?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #13 Skrevet 19. mai 2021 Jeg ville tenkt meg godt om. Reisen til Sarpsborg er ikke lang, ca 1,5 time med bil. Kan du ha delvis hjemmekontor? Kan du få noe hjelp slik at du kan pendle enkelte dager? Kan du få tilrettelagt arbeidstid? Anonymkode: 763b0...4fa
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #14 Skrevet 19. mai 2021 Ingenting å tvile på, hadde flyttet. Anonymkode: c7ae2...f27
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #15 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 18.5.2021 den 17.25): Jeg hadde nok blitt der jeg var deg, men jeg har erfart på kroppen selv hvor ensomt og vondt det er å bli stengt ute og mobbet på mindre skoler. Når klassen er liten og det ikke er flere å spille på sosialt. Jeg er veldig glad vi flytter til et større sted, med større skole og større miljø da jeg begynte i 4.klasse. Anonymkode: 8aea1...747 Men din erfaring er jo ikke noe annet enn din erfaring. Hos meg slutta mobbingen først da jeg begynte på en liten skole. Hverdagen på den store var et mareritt. Anonymkode: 99245...1f8
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #16 Skrevet 19. mai 2021 Gratulerer med drømmejobb! Flytt. Du får en jobb du trives i,- du blir lykkelig,- du blir en god mamma av å ha det bra på jobb,- å være alenemor er ofte tøft økonomisk, bedre inntekt og lavere boutgifter høres fantastisk ut. Avstanden er ikke lengre enn at det går rint å holde kontakten med barnas venner. Anonymkode: 86b42...808
Pobie Skrevet 20. mai 2021 #17 Skrevet 20. mai 2021 Jeg hadde flyttet, uten tvil. Livet er fullt av forandringer, og når man har mulighet til å påvirke forandringen til det bedre for hele familien er det jo supert.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #18 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Men din erfaring er jo ikke noe annet enn din erfaring. Hos meg slutta mobbingen først da jeg begynte på en liten skole. Hverdagen på den store var et mareritt. Anonymkode: 99245...1f8 Det er derfor jeg skriver akkurat det, hun spør hva vi ville gjort og jeg svarer at jeg ville blitt, pga mine erfaringer. Med fire barn er det en sjanse å ta. Noen av dem kan få det bedre, andre verre. Anonymkode: 8aea1...747
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #19 Skrevet 20. mai 2021 Jeg ville ha flyttet. Barn er utrolig tilpasningsdyktige så jeg er sikker på at dette går bra. Anonymkode: b6a25...356
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #20 Skrevet 21. mai 2021 Takk Vi flytter nok. Fortalt 4 og 6 klassingen det, og de reagerte mye bedre enn forventet. Skal legge ut huset til uka, vert takstmann her, så kommer fotografen til tirsdagen og på finn løpet av neste uke. Så håper jeg at jeg får solgt før sommerferien. Har bud på 1 enebolig i sarpsborg, som jeg håper jeg får, der overtar jeg 20 juni hvs jeg får den Anonymkode: 1e602...609
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå