Gå til innhold

Hadde dere sagt ja til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en snart 15 åring.  Jeg, stefaren og små søskene skal dra på hytta i helga, eldstemann ønsker ikke dette da han har avtalt med kjæresten at de skal på kino, jeg synes han er for ung til og være hjemme alene, vi har ikke familie i nærheten ,de nærmeste bor 2,5 time unna.

Hadde det vert fra lørdag til søndag kunne jeg kanskje sagt ja,men nå blir det fra fredag til og med mandag. Har en kjempe sint tenåring her, han vil ikke gjøre noe ting med oss, han er egentlig veldig flink med søskene på 6, 4 og 1,5 år,men nå blir han bare irritert.

bør jeg stå på mitt eller bør han få en sjans til og prøve og være hjemme alene? han er veldig flink, snill og ansvarfull, vet at han og kjæresten har sex, og kjæresten på 17 virker fornuftig også, regner med at det blir overnatting hvis han får være hjemme

Anonymkode: 65528...5de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt ja. Han er 15 år! Ikke 10.

Anonymkode: 900a8...dfb

Skrevet

Litt for ung. 

Det blir overnatting, tenker du, og han er under seksuell lavalder. Jeg tenker mitt! Du trenger ikke gi ham dette fripasset. Å bli satt grenser for, har han antakelig bare godt av. Han må vente til han blir gammel nok. 

Anonymkode: cd623...81a

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Litt for ung. 

Det blir overnatting, tenker du, og han er under seksuell lavalder. Jeg tenker mitt! Du trenger ikke gi ham dette fripasset. Å bli satt grenser for, har han antakelig bare godt av. Han må vente til han blir gammel nok. 

Anonymkode: cd623...81a

Takk for svar

Ja jeg synes han er litt for ung,men Stefar mener også at han bør får prøve seg og vise at vi kan stole på han

Skrevet

Jeg bodde alene da jeg var 15. Hadde selvsagt reist fra gutten en helg. Null problem. 

Anonymkode: 7640a...852

Skrevet

Han er altså 14 og har kjæreste på 17? Hadde aldri i livet fått lov her!

Anonymkode: 7a946...3e4

Skrevet

Takk for svar

Han er 15 nå slutten av mnd og kjæresten har akkurat blitt 17. er bare 2 år i mellom

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Han er altså 14 og har kjæreste på 17? Hadde aldri i livet fått lov her!

Anonymkode: 7a946...3e4

Tenkte akkurat det samme.

Og det at «han er sint» skal være et argument for noe som helst, får varsellampene til å lyse hos meg. 

Anonymkode: 2ba22...28e

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

jeg synes han er for ung til og være hjemme alene

Ja, da er vel den saken klar?

Eller synes du det er noen andre som skal ta avgjørelsene når det er du som sitter på ansvaret?

Det er du som får smellen når han blir voksen og det går opp for han hva du lot han trumfe gjennom. Har aldri hørt et eneste menneske som er glad for at foreldrene lot de gjøre som de ville, de fleste blir utrygg av å ikke ha grenser. Særlig det å inkluderes i gjengen dersom den ellers består av mor, far og yngre søsken, mens han er den som stadig får gå alene uten å fanges opp og dras med inn. 

Skrevet

Helt uaktuelt her. Mest på grunn av overnatting, kjæreste og evt uønsket besøk/fest hvis ryktet går at en ungdom er alene. Ellers hadde nok 14 åringen min fint klart å ordne seg noe å spise og greid seg 1-2 døgn alene. 

.

Anonymkode: 04008...13d

Skrevet

En på 17 år har ikke lov til å ha sex med en på 14 år. Det er helt uhørt. En på 17 år er mye mere moden enn en 14 åring, og utnytter situasjonen her. 

Dette kan bli en straffesak om politiet får kjennskap til det.

Anonymkode: 168d2...37b

Skrevet

Hvor mange familier har du Blair Waldorf?

Anonymkode: ab0c7...47b

Skrevet

Absolutt ikke aktuelt. 

Kjæresten på 17 år risikerer faktisk fengsel om noen anmelder forholdet deres, er de klar til å ta den konsekvensen? 

En 17 åring som ‘virker fornuftig’ kan også ha et helt annet forhold til å teste ut alkohol enn en ‘snart 15 åring’. 

Anonymkode: 3d4f6...c41

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg bodde alene da jeg var 15. Hadde selvsagt reist fra gutten en helg. Null problem. 

Anonymkode: 7640a...852

Men det er jo ikke en målestokk. At du bodde alene når du var 15. Å bo alene som 15 åring er jo altfor tidlig!!

Anonymkode: 9c5dd...411

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

En på 17 år har ikke lov til å ha sex med en på 14 år. Det er helt uhørt. En på 17 år er mye mere moden enn en 14 åring, og utnytter situasjonen her. 

Dette kan bli en straffesak om politiet får kjennskap til det.

Anonymkode: 168d2...37b

Her inne gjelder det bare når gutten er eldst. Ellers blir set knapt nevnt!

Anonymkode: 7bac8...0ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Her inne gjelder det bare når gutten er eldst. Ellers blir det knapt nevnt!

Anonymkode: 7bac8...0ac

Men nå nevner vi det. 

I dette tilfellet sier det seg selv. En moden 17-årig jente holder seg enten singel eller hun blir sammen med en jevnaldrende eller en eldre. En moden 17-årig jente blir ikke sammen med en 14-åring. 

Skrevet

begge er gutter. og er bare litt over 2 år mellom de, kjæresten hadde bursdag i April og min har slutten av denne mnd.

så er ikke 3 år mellom de. jeg har sagt fra nå han må være med ,men han må gjerne få be med kjæresten sin

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

jeg har sagt fra nå han må være med ,men han må gjerne få be med kjæresten sin

Dette er en lur løsning.

Tenkte faktisk at begge var gutter da du nevnte det først. 

Skrevet

Han er 14 og har sex med en på 17 år. Hun gjør noe ulovlig. Han hadde IKKE fått være alene hjemme. 

Anonymkode: 12eaa...cf9

Skrevet

Syns han er litt for ung for en langhelg. Jeg fikk være en del alene sånn da jeg var 15, og det var ikke helt bra. Ville ikke latt mine barn gjøre det samme. 

Hvis jeg var deg ville jeg sagt at kjæresten kunne være med på hytta. Kanskje de kan ta bussen/toget hjem en dag før dere, så får de én overnatting. Ikke tre. 

Anonymkode: d7c18...920

Skrevet

Som tenåringsforeldre må vi godta at det ikke blir så mange hyttehelger. Ungdomene trenger oss hjemme. Om en 4-5 år blir det noe annet. Da kan vi vektlegge våre egne ønsker om å dra på hytta igjen. Nå er vår jobb som foreldre å være en trygg base ungdomene kan komme hjem til.

Anonymkode: db4c3...a88

Skrevet

Han er 15 år... På tide å løsrive seg. Si ja du. 

Anonymkode: 9e386...c9e

Skrevet

Det hadde jeg sagt ja til:) flyttet selv ut da jeg var 16. Og hadde vært alene før det, dratt på hyttetur med venner også før den tid. Hadde alliert meg med foreldre til kjærest evt. Eller naboer:)

Anonymkode: d656b...469

Skrevet

Ta med kjæresten på hytta. Hadde ikke latt han være alene hjemme en hel helg. 

Anonymkode: 3076e...ebc

Skrevet

Jeg hadde ikke latt ham være hjemme med en kjæreste på 17. Både for hans del og for kjæresten sin. Der er straffbart, og folk straffes faktisk, for å ha sex med mindreårige. Det er jo en grunn for at grensen går der den går. Du vet med all sikkerhet at hvis han blir alene hjemme blir det sex, så er det ikke ditt ansvar å beskytte? Jeg sier som de andre, inviter heller kjæresten med. 

Anonymkode: 15afe...330

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...