Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 Jeg har en 18åring som etter eget ønske har bodd med kjæresten siste 2 årene. Nå, etter at han ble 18, har han kontaktet nav, å jeg har fått brev fra nav ang hans søknad om barnebidrag utover 18 år. Da han går siste året på vgs kan han søke om dette og det har og tilbakevendende kraft, så jeg må evt betale for 5 mnd. Hvordan kan jeg dokumentere de utgifter jeg allerede har bidratt med? Har betalt forsikring på han ,innbo og bil, og har vippset penger flere ganger i måneden. Jeg ble litt irritert, ettersom han ikke prøver å leve sparsomt å vi (jeg, småsøsken og stefar) spinker på det vi har. Vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal kunne betale ut mer enn det han allerede har fått. Anonymkode: a7ded...80a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg har en 18åring som etter eget ønske har bodd med kjæresten siste 2 årene. Nå, etter at han ble 18, har han kontaktet nav, å jeg har fått brev fra nav ang hans søknad om barnebidrag utover 18 år. Da han går siste året på vgs kan han søke om dette og det har og tilbakevendende kraft, så jeg må evt betale for 5 mnd. Hvordan kan jeg dokumentere de utgifter jeg allerede har bidratt med? Har betalt forsikring på han ,innbo og bil, og har vippset penger flere ganger i måneden. Jeg ble litt irritert, ettersom han ikke prøver å leve sparsomt å vi (jeg, småsøsken og stefar) spinker på det vi har. Vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal kunne betale ut mer enn det han allerede har fått. Anonymkode: a7ded...80a Du har jo bankutskriftene, kvitering for betalt forsikkring osv. Hvis du har gitt ham kontanter eller handlet inn til ham blir det jo værre, men sett opp en liste og spør ham om han benekter å ha fått det. Anonymkode: c3a6f...021
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg har en 18åring som etter eget ønske har bodd med kjæresten siste 2 årene. Nå, etter at han ble 18, har han kontaktet nav, å jeg har fått brev fra nav ang hans søknad om barnebidrag utover 18 år. Da han går siste året på vgs kan han søke om dette og det har og tilbakevendende kraft, så jeg må evt betale for 5 mnd. Hvordan kan jeg dokumentere de utgifter jeg allerede har bidratt med? Har betalt forsikring på han ,innbo og bil, og har vippset penger flere ganger i måneden. Jeg ble litt irritert, ettersom han ikke prøver å leve sparsomt å vi (jeg, småsøsken og stefar) spinker på det vi har. Vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal kunne betale ut mer enn det han allerede har fått. Anonymkode: a7ded...80a Hadde klaget på vedtaket, Du kan jo eksempelvis si at dere har hatt en muntlig avtale om at du skulle dekke forsikring og mat osv. Og da legge ved kvitteringer. Så får de evt trekke dette fra hvis det er mulig. Anonymkode: a34f4...ec8
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 Jeg hadde fortalt ham at om han gjennomførte slike krav ville all støtte forsvinne fra den dagen han ikke lenger har krav på det. Som i aldri et eneste øre igjen. Anonymkode: 81da2...053
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå