Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 Vi har kjøpt en valp som nå viser seg å ha underbitt. Han som solgte har sagt at vi kan levere ham tilbake ( noe vi selvfølgelig ikke klarer) , eller få noe penger tilbake. Det som er rart er at han ikke vil si hvor mye, men legger det litt opp til meg ( sier det kam være 5000/10000/200000🙈). Det som er vanskelig er jo at jeg ikle vet hvordan og om det vil gi plager til hunden etterpå. Synes det har blitt litt mer nå når han har fått noen nye tenner ( ser rart ut nå på bilde da han er i ferd med å miste og få nye tenner) Noen her som kan gi meg råd og evt se på bildene om det et mye underbitt han har og om dette kan gi store utgifter for oss senere? Anonymkode: 169cc...3d1
uhhuhher Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 Jeg kan ikke svare på akkurat det du spør om, men hva med å kontakte veterinær og/eller raseklubben? Vil tro de kan komme med god input.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 Jeg tenkte å svare akkurat det samme som uhhuhher over her, ville ha kontaktet både raseklubben og veterinær. Er oppdretter registrert? Har hørt om tilfeller hvor useriøse oppdrettere forsøker å skjule at noen valper har slike plager, og så fortsetter avl på samme hundene, noe som gjør at stadig flere får problemer. Derfor lurt å snakke med raseklubben. Jeg vet heller ikke hvor stort problemet ev. kan bli for hunden. Hvilken hunderase er det? Anonymkode: 10507...440
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 Hvis dere uansett vil ha hunden så kan kanskje en bedre avtale med oppdretter være at dere få kontrakt på at ev. veterinærutgifter for ev. plager pga. underbittet i fremtiden dekkes av oppdretter? Anonymkode: 10507...440
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #5 Skrevet 16. mai 2021 Ta kontakt med raseklubben! Anonymkode: 74702...7bc
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #6 Skrevet 16. mai 2021 Jeg ville spurt veterinær om det er noe som kan kreve medisinsk behandling. Og hva det koster. Trolig er han bare litt underbitt og vil fungere fint i hverdagen. For meg hadde ikke penger tilbake spilt då mye rolle hvis hunden kan leve fint med dette. Men han kan aldri stilles ut feks. Ville kanskje bedt om 50% i retur om det bare er en kosmetisk feil. Siden oppdretter åpner for dette liksom. Anonymkode: 51164...a3e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #7 Skrevet 16. mai 2021 Det er en bladning🙈( nå får jeg vel høre🙈). Mor malteser far puddel. Anonymkode: 169cc...3d1
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #8 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er en bladning🙈( nå får jeg vel høre🙈). Mor malteser far puddel. Anonymkode: 169cc...3d1 Sjekket dere ikke hunden før dere kjøpte den? Slik fortaumix har jobofte defekter, er vel derfor det skal unngås? Anonymkode: d409a...033
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #9 Skrevet 16. mai 2021 uhhuhher skrev (46 minutter siden): Jeg kan ikke svare på akkurat det du spør om, men hva med å kontakte veterinær og/eller raseklubben? Vil tro de kan komme med god input. Ja, jeg har litt peiling, drevet med avl også. Er enig med denne over. Jeg kjøpte en rasehund for mange år siden, som skulle drives i avl, men så litt for sent at hunden hadde et kraftig underbitt. Veterinær mente jeg var blitt lurt og at jeg ikke skulle betalt så mye for hunden som det jeg hadde gjort. Men for meg ble det mer styr å få penger tilbake, enn det jeg ville bruke tid på (hund kjøpt i utlandet), så jeg droppet det. Å levere den tilbake var helt uaktuelt , jeg var helt forelsket i valpen. Hunden har ikke hatt problemer iforhold til underbittet, det ser faktisk ut som om det har gått seg litt til av seg selv. Dette høres nok rart ut, men hunder kan faktisk også få tannregulering ved tannstillingsfeil. Anonymkode: d80fc...e8a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #10 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det er en bladning🙈( nå får jeg vel høre🙈). Mor malteser far puddel. Anonymkode: 169cc...3d1 Da er jo hunden uansett solgt som selskapshund og skal ikke stilles ut eller brukes til avl, så prisavslaget blir minimalt. Som regel han hunder leve helt greit med et lite underbitt. Anonymkode: 75087...e4f
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #11 Skrevet 17. mai 2021 Så lenge det ikke er en avelshund så ser jeg ikke helt hvorfor du skulle få tilbake penger. Om du tenker på det ville jeg tatt en time hos veterinær for å se om den grad av underbitt hunden har er noe som mest trolig vil gi han plager. Om det ikke vil gi plager ser jeg ikke hvorfor du skulle fått avslag, hunden mister jo ingen verdi (penger av avl o.l.) Anonymkode: a923b...fe4
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #12 Skrevet 17. mai 2021 Jeg har rasehund, kjøpt med stamtavle og kjøpekontrakt fra kennelklubben På den står det at hunden er solgt som selskapshund og et så lite underbitt som det der ville ikke utløst penger tilbake. Anonymkode: 75087...e4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå