Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 Jeg har plantet 2 buksbom i potter, en liten og en stor. De står ved inngangsdøren, hvor det er solrikt fra klokka to til kvelden. Nå er det overskyet og regn, hvor ofte skal jeg vanne dem? Plantet de i potter i går og vannet litt. Skal jeg vanne dem hver dag eller annenhver dag? Håper dere kan komme med tips og råd til meg, da jeg så veldig gjerne vil at de skal klare seg. Vil ikke spørre på Plantasjen, for sist jeg spurte om råd., fikk jeg beskjed om å fylle på blomsterjord i potten med vintergrønn busk og den døde, ble tørr og måtte kastes. Kanskje bare tilfeldighet men... Blir veldig takknemlig for tips fra dere.🌺🌺  Anonymkode: cdc8d...f18
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 Hvorfor ikke bare google det? Anonymkode: 8e9e2...353
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har plantet 2 buksbom i potter, en liten og en stor. De står ved inngangsdøren, hvor det er solrikt fra klokka to til kvelden. Nå er det overskyet og regn, hvor ofte skal jeg vanne dem? Plantet de i potter i går og vannet litt. Skal jeg vanne dem hver dag eller annenhver dag? Håper dere kan komme med tips og råd til meg, da jeg så veldig gjerne vil at de skal klare seg. Vil ikke spørre på Plantasjen, for sist jeg spurte om råd., fikk jeg beskjed om å fylle på blomsterjord i potten med vintergrønn busk og den døde, ble tørr og måtte kastes. Kanskje bare tilfeldighet men... Blir veldig takknemlig for tips fra dere.🌺🌺  Anonymkode: cdc8d...f18 Mener du at det var jorden som gjorde at planten tørket ut og døde? Er det hull i bunnen av krukkene dine så det ikke blir samlet vann i bunnen? For det er like ille (drukning er den største synden som gjørs mot plante), som å la den tørke. Stikk fingeren i potten er jorden fuktig noen cm ned er det ok. Hvis ikke så vanner du. Anonymkode: 9a58e...a4e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Mener du at det var jorden som gjorde at planten tørket ut og døde? Er det hull i bunnen av krukkene dine så det ikke blir samlet vann i bunnen? For det er like ille (drukning er den største synden som gjørs mot plante), som å la den tørke. Stikk fingeren i potten er jorden fuktig noen cm ned er det ok. Hvis ikke så vanner du. Anonymkode: 9a58e...a4e Det er hull i bunnen av potten. Anonymkode: cdc8d...f18
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #5 Skrevet 16. mai 2021 Det kommer helt an på hvor du bor og hvor varmt det er. Jeg har buksbom hekk i hagen,den er følsom for barfrost men ellers veldig sterk. Det er ingen fasit for vanning, du må kjenne deg frem som hun over sier. Det viktigste kommer til vinteren, om det fryser i potten er den død. Jeg ville lagret dem frostfritt eller med liggende potter om vinteren. Anonymkode: 5950a...a35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå