Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 Jeg har alltid vært alene om gutten min, pga biologisk far aldri har ønsket kontakt. Dermed har min mor stilt veldig opp for gutten. Noe jeg er veldig takknemlig for... men i det siste har jeg følt at han foretrekker henne. Det svir langt inni mammahjertet... kjenner det stikker og jeg blir redd for at jeg mister han litt. Han er straks 8 år. What to do? Anonymkode: 3a1ea...a4e
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #2 Skrevet 15. mai 2021 Glede deg over hvor heldig han er som har henne også. Han er ikke din å eie uansett, og det er så flott for ham å ha en super bestemor. Husk at den barnet skyver mest fra seg, er den de er tettest på og derfor må løsrive seg fra. Det er, bakvendt nok, en kjærlighetserklæring. Anonymkode: 850d7...b4f
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #3 Skrevet 15. mai 2021 Du skal ikke gjøre noe som helst annet enn du har gjort til nå. Gutten skal løsrive seg fra deg. At han også knytter nære bånd til andre, betyr at du har en trygg gutt. Anonymkode: b4ca2...f2b
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #4 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid vært alene om gutten min, pga biologisk far aldri har ønsket kontakt. Dermed har min mor stilt veldig opp for gutten. Noe jeg er veldig takknemlig for... men i det siste har jeg følt at han foretrekker henne. Det svir langt inni mammahjertet... kjenner det stikker og jeg blir redd for at jeg mister han litt. Han er straks 8 år. What to do? Anonymkode: 3a1ea...a4e Alt er galt i dag... 🙄 Anonymkode: a0d9b...687
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #5 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Glede deg over hvor heldig han er som har henne også. Han er ikke din å eie uansett, og det er så flott for ham å ha en super bestemor. Husk at den barnet skyver mest fra seg, er den de er tettest på og derfor må løsrive seg fra. Det er, bakvendt nok, en kjærlighetserklæring. Anonymkode: 850d7...b4f Så godt å høre..eller... det er så kjipt 😔😔 men skal prøve å tenke positivt. Hvorfor må de blir stor? 😔 Anonymkode: 3a1ea...a4e
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så godt å høre..eller... det er så kjipt 😔😔 men skal prøve å tenke positivt. Hvorfor må de blir stor? 😔 Anonymkode: 3a1ea...a4e Skjerp deg! Herregud for ei sutrehøne du er! Anonymkode: a0d9b...687
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Skjerp deg! Herregud for ei sutrehøne du er! Anonymkode: a0d9b...687 Pleier du å prate sånn til fremmede? Anonymkode: 3a1ea...a4e
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #8 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Pleier du å prate sånn til fremmede? Anonymkode: 3a1ea...a4e Hi trenger litt kjeft. Hun er som en sutrete unge. Anonymkode: a0d9b...687
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #9 Skrevet 16. mai 2021 Skjønner deg godt! Men han glemmer ikke Mamma. Pass på at dere får godt med tid for dere selv, og finn på hyggelige ting. Tida går så fort når de er små.. Anonymkode: ddb5e...648
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #10 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Pleier du å prate sånn til fremmede? Anonymkode: 3a1ea...a4e Først sutrer du, så sier du at du skal prøve å tenke positivt, i neste setning sutrer du igjen. Synes ikke det er rart at folk reagerer. Og hvor fristende er det for unger å henge sammen med en mor som så lett tenker negativt? Hvis du vil ha et godt forhold til sønnen, må du spille på lag med han mens han er i ferd med å bli stor, la han utvikle seg. Ikke, som her, forsøke å holde igjen og beholde babyen. Anonymkode: cc6bc...b58
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #11 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Glede deg over hvor heldig han er som har henne også. Han er ikke din å eie uansett, og det er så flott for ham å ha en super bestemor. Husk at den barnet skyver mest fra seg, er den de er tettest på og derfor må løsrive seg fra. Det er, bakvendt nok, en kjærlighetserklæring. Anonymkode: 850d7...b4f Dette 👆🏻 Det er også noe trygt og godt at barna har mennesker i livet de føler tillit til utover mamma også. Men vet aldri hva fremtiden bringer, det er tungt hvis man møter motgang uten nettverk. Se på det som en styrke og en sikkerhet. Anonymkode: 74b01...df0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #12 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Dette 👆🏻 Det er også noe trygt og godt at barna har mennesker i livet de føler tillit til utover mamma også. Men vet aldri hva fremtiden bringer, det er tungt hvis man møter motgang uten nettverk. Se på det som en styrke og en sikkerhet. Anonymkode: 74b01...df0 Jeg har det litt bedre i dag. Takk for godt svar Anonymkode: 3a1ea...a4e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #13 Skrevet 16. mai 2021 Du virker jo å klamre seg til ham og til småbarnsavhengigheten hans av mamma. Det er den beste måten å skyve ham vekk på, enkelt og greit. Du må la ham vokse, utvikle seg, frigjøre seg! Og så må du frigjøre deg selv. Hva er det som gjør at du klamrer seg så til å skulle være hans ett og alt? Du må finne din egen verdi. Anonymkode: 245b2...70c
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #14 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Så godt å høre..eller... det er så kjipt 😔😔 men skal prøve å tenke positivt. Hvorfor må de blir stor? 😔 Anonymkode: 3a1ea...a4e Jeg er kanskje mere bekymret over :" Hvorfor må de bli store." enn at han har et godt forhold til mormoren sin. Du er moren hans. Hans faste holdepunkt. Dere har hverandre for alltid. Det kommer til å komme venner og kjærester fremover, som han bruker mye tid på. Mye mer tid enn på deg. Slik det skal være. De skal løsrive seg. Han er ikke mindre glad i deg selvom han er glad i mormor. Så begynn å ha selvtillit. Vær trygg på deg selv. Og vær glad for at han og mormor har ett godt forhold. Dere har ikke så stor familie. La henne slippe til. Du er fortsat viktig. Anonymkode: b00a0...600
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #15 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg er kanskje mere bekymret over :" Hvorfor må de bli store." enn at han har et godt forhold til mormoren sin. Du er moren hans. Hans faste holdepunkt. Dere har hverandre for alltid. Det kommer til å komme venner og kjærester fremover, som han bruker mye tid på. Mye mer tid enn på deg. Slik det skal være. De skal løsrive seg. Han er ikke mindre glad i deg selvom han er glad i mormor. Så begynn å ha selvtillit. Vær trygg på deg selv. Og vær glad for at han og mormor har ett godt forhold. Dere har ikke så stor familie. La henne slippe til. Du er fortsat viktig. Anonymkode: b00a0...600 Er kanskje det som er problemet. Lav selvtillit. Ingen egenverdi osv. Jeg føler at alt er min feil. Anonymkode: 3a1ea...a4e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #16 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Du virker jo å klamre seg til ham og til småbarnsavhengigheten hans av mamma. Det er den beste måten å skyve ham vekk på, enkelt og greit. Du må la ham vokse, utvikle seg, frigjøre seg! Og så må du frigjøre deg selv. Hva er det som gjør at du klamrer seg så til å skulle være hans ett og alt? Du må finne din egen verdi. Anonymkode: 245b2...70c Du sier noe der. Er kanskje der det ligger. Anonymkode: 3a1ea...a4e
Tekla123 Skrevet 16. mai 2021 #17 Skrevet 16. mai 2021 Opplever noe av det samme. Bare at min sønn har en pappa godt tilstede i livet sitt, i tillegg til en bestemor som er særdeles mye involvert i livet hans (pluss hele familien). Han foretrekker å være hos bestemor ganske ofte, blir gjerne et par dager i slengen. Hun er ufør, så da leverer og henter hun han på skolen og jeg stikker innom etter jobb og følger opp lekser (2.klassing). Til sommeren skal han på en ukes ferie til Finnmark med henne og besøke broren min og hans familie. Han skal også 2 uker til min pappa i Trøndelag alene. Han skal fly alene både til Finnmark og Trøndelag. Jeg har kjent på følelsen av at han liker henne bedre, at jeg er en dårlig mor. Men vet du hva? Den tankegangen må du snu! For jeg er fortsatt mammaen. Det er meg han vil til når han er lei seg eller syk. Det er meg han forteller de dypeste tankene og følelsene og det er meg han vil være sammen med på bursdager, morsdag og høytidsdager. Det vil alltid være jeg som er den trygge havnen, basen. Også skal han få lov til å vokse og bli stor, og løsrive seg fra meg. Jeg er sjeleglad for at han har så stor og god familie rundt seg, til å veilede og støtte han på veien. Dit må du også komme. Da kjenner du glede over relasjonene han skaper, i stedet for sorg.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #18 Skrevet 16. mai 2021 Tekla123 skrev (1 minutt siden): Opplever noe av det samme. Bare at min sønn har en pappa godt tilstede i livet sitt, i tillegg til en bestemor som er særdeles mye involvert i livet hans (pluss hele familien). Han foretrekker å være hos bestemor ganske ofte, blir gjerne et par dager i slengen. Hun er ufør, så da leverer og henter hun han på skolen og jeg stikker innom etter jobb og følger opp lekser (2.klassing). Til sommeren skal han på en ukes ferie til Finnmark med henne og besøke broren min og hans familie. Han skal også 2 uker til min pappa i Trøndelag alene. Han skal fly alene både til Finnmark og Trøndelag. Jeg har kjent på følelsen av at han liker henne bedre, at jeg er en dårlig mor. Men vet du hva? Den tankegangen må du snu! For jeg er fortsatt mammaen. Det er meg han vil til når han er lei seg eller syk. Det er meg han forteller de dypeste tankene og følelsene og det er meg han vil være sammen med på bursdager, morsdag og høytidsdager. Det vil alltid være jeg som er den trygge havnen, basen. Også skal han få lov til å vokse og bli stor, og løsrive seg fra meg. Jeg er sjeleglad for at han har så stor og god familie rundt seg, til å veilede og støtte han på veien. Dit må du også komme. Da kjenner du glede over relasjonene han skaper, i stedet for sorg. Så god du er. Så heldig han er. Det som gjør vondt for min del er at gutten min sier han føler seg ikke hjemme hos meg. Han sovner ikke på kveldene, han finner ikke ro. Han ønsker heller å være en annen plass. Det er virkelig ikke godt. Anonymkode: 3a1ea...a4e
Tekla123 Skrevet 16. mai 2021 #19 Skrevet 16. mai 2021 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Så god du er. Så heldig han er. Det som gjør vondt for min del er at gutten min sier han føler seg ikke hjemme hos meg. Han sovner ikke på kveldene, han finner ikke ro. Han ønsker heller å være en annen plass. Det er virkelig ikke godt. Anonymkode: 3a1ea...a4e Har du prøvd å spørre hva det er som gjør det sånn? "Hvorfor"-spørsmål kan ofte oppleves som konfronterende og det kan bli vanskelig å svare. Kan dere sette dere ned sammen og snakke om hva som kan forandres for at han skal få det bedre? Kanskje du skal kontakte helsesykepleier eller familieteamet i din kommune, for å få hjelp til å snakke sammen? Vi har brukt begge deler, da sønnen har slitt litt med relasjonen til pappaen. Han gikk til egne samtaler hos helsesykepleier og hos familieteamet hadde vi både felles og alenesamtaler. Det var godt å få litt hjelp. Endret 16. mai 2021 av Tekla123 Rettet ordfeil.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #20 Skrevet 16. mai 2021 Tekla123 skrev (35 minutter siden): Har du prøvd å spørre hva det er som gjør det sånn? "Hvorfor"-spørsmål kan ofte oppleves som konfronterende og det kan bli vanskelig å svare. Kan dere sette dere ned sammen og snakke om hva som kan forandres for at han skal få det bedre? Kanskje du skal kontakte helsesykepleier eller familieteamet i din kommune, for å få hjelp til å snakke sammen? Vi har brukt begge deler, da sønnen har slitt litt med relasjonen til pappaen. Han gikk til egne samtaler hos helsesykepleier og hos familieteamet hadde vi både felles og alenesamtaler. Det var godt å få litt hjelp. Ja. Jeg har. Han sier det er pga stefar 😔 Anonymkode: 3a1ea...a4e
Tekla123 Skrevet 16. mai 2021 #21 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Ja. Jeg har. Han sier det er pga stefar 😔 Anonymkode: 3a1ea...a4e Har han hatt stefaren sin lenge? Hva er det med han som gjør at sønnen din har det sånn? Hva sier stefar?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #22 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja. Jeg har. Han sier det er pga stefar 😔 Anonymkode: 3a1ea...a4e Hvis sønnen din ikke føler seg hjemme og trygg hos deg og heller vil til mormor pga. stefar, så tenker jeg at dette kanskje burde bli en eks-stefar i stedet. Anonymkode: 850d7...b4f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #23 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja. Jeg har. Han sier det er pga stefar 😔 Anonymkode: 3a1ea...a4e Hvis sønnen din ikke føler seg hjemme og trygg hos deg og heller vil til mormor pga. stefar, så tenker jeg at dette kanskje burde bli en eks-stefar i stedet. Ja. Det vurderer jeg. Får helt vondt inni meg 😢 Anonymkode: 3a1ea...a4e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #24 Skrevet 16. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 15.5.2021 den 19.32): Du skal ikke gjøre noe som helst annet enn du har gjort til nå. Gutten skal løsrive seg fra deg. At han også knytter nære bånd til andre, betyr at du har en trygg gutt. Anonymkode: b4ca2...f2b Dette👆. Jeg er i samme situasjon, barnet mitt har besteforeldrene som har stilt opp hele livet og i perioder har det virket som om barnet har fortrekt besteforeldrene, men det har gått i bølgedaler. Ingenting å bekymre seg for. Anonymkode: 1a9ea...672
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå