Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 Som tisser i møblene og sloss utenfor soveromsvinduet? Har ingenting i tettbygde boligfelt å gjøre 🤬 Hva lan jeg lovlig gjøre for å holde de unna? Anonymkode: c7223...921
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #2 Skrevet 15. mai 2021 Møbelputer må du jo ta inn, eller legge i boks når de ikke er i bruk. Da forlenger du levetiden. Og du lar være å la det stå som en åpen invitasjon for kattene til å kose seg der. Katter er som de fleste andre, de reagerer bedre på vennlighet enn det motsatte. Da jeg flyttet hit jeg bor nå var det møteplass og tidvis slossing utenfor soveromsvinduet her også. Gjorde meg til venns med alle nabolagets katter, og da sluttet de å sloss hos meg. At jeg fikk sand og skitt i putene i utestolene minnet meg på det jeg egentlig lærte som barn - puter tas inn når de ikke er i bruk. Anonymkode: de3f8...8b5
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #3 Skrevet 15. mai 2021 Må man ta inn puter som står under tak hver kveld? Fy f for et arbeid. Hva skal man med slike rovdyr? Anonymkode: c7223...921
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #4 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Må man ta inn puter som står under tak hver kveld? Fy f for et arbeid. Hva skal man med slike rovdyr? Anonymkode: c7223...921 Hvis det er det som skal til for å unngå at de tisser i de, så må du jo det, valget er jo ditt. Anonymkode: 1d609...2a8
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #5 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Må man ta inn puter som står under tak hver kveld? Fy f for et arbeid. Hva skal man med slike rovdyr? Anonymkode: c7223...921 Det er jo ditt valg, om du vil legge putene i en boks eller ta dem inn, eller ikke. Gjør du det ikke så må du forvente at dyr kan komme til dem, både katter og andre dyr. Såvidt jeg vet jakter ikke katter puter... Anonymkode: de3f8...8b5
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Må man ta inn puter som står under tak hver kveld? Fy f for et arbeid. Hva skal man med slike rovdyr? Anonymkode: c7223...921 Holde bestanden av rotter og mus nede. Jeg er helt sikker på at du heller vil ha katter rundt huset ditt, enn gnagere. Anonymkode: b0345...2cc
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 Det hjelper å ha hund. 😀 Anonymkode: 48540...655
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #8 Skrevet 15. mai 2021 Få egen katt. Du som virker så glad i dyr Det er ikke bare menneskene og deres levesett som finnes her på jorda.. Anonymkode: 6110b...34e
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #9 Skrevet 15. mai 2021 Jeg jagee katter som kommer på vår eiendom. Har også satt opp spisse pinner i blomsterbedene mine slik at de ikke gjør i fra seg der. Folk liker ikke at fremmedehunder gjør ifra seg på tomta si.. Hvorfor skal vi aksepterer at kattee får lov??? Anonymkode: 08e0e...bb4
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #10 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det hjelper å ha hund. 😀 Anonymkode: 48540...655 Fungerte ikke her, har to hunder og de er livredd for kattene. Anonymkode: b022f...be0
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #11 Skrevet 15. mai 2021 Bikkjene her knekte nakken på tre katter i hagen først året. Deretter ble det stilt. Anonymkode: 62130...d32
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #12 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Bikkjene her knekte nakken på tre katter i hagen først året. Deretter ble det stilt. Anonymkode: 62130...d32 Troll Anonymkode: 1d609...2a8
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #13 Skrevet 15. mai 2021 Har DU tenkt på å flytte et sted uten naboer? Anonymkode: 08166...933
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #14 Skrevet 15. mai 2021 Sitron hjelper. Jeg hadde en sånn luftfrisker med sitronduft i stikkontakten på verandaen om natta, etter det har det ikke vært katter her i den overbygde delen i det hele tatt. Her tisset de ikke i møblene da, de sov i dem. Mange katter blir kastet ut om natta av eierne sine og da må de finne et sted å sove. Vår overbygde verandakrok med puter og pledd ble veldig fristende da Men mannen min er veldig allergisk mot katter så det var ikke noe greit at det var masse kattehår der om morgenen. Så jeg la først en vanlig luftfrisker med sitronduft der og det virka ganske bra, så da la jeg en "padde" (sånn forlenger til stikkontakten) midt på området der og satte inn en sånn luftfrisker som dusjer jevnlig når den går på støm. Har ikke vært en katte der siden. Tar den vekk om dagen da, så vi mennesker slipper sitte i sitronstanken... Anonymkode: ca157...440
Himmel og hav Skrevet 15. mai 2021 #15 Skrevet 15. mai 2021 Først og fremst, om du ikke elsker naboens katter på dette forumet, så er du verre enn verdens verste avskum. Nabokatter kan være en plage for de av oss som har valgt å ikke ha katt. Jeg strør grovmalt pepper og chiliflakes i blomsterbedene om våren etter at jeg først har plukket opp de 2-3 literne med kattedritt som ligger i bed og på plenen. Det må strøs på på nytt etter et par regnskurer. Ellers så planter jeg tett så det ikke skal være noen bar jord å grave i. Møbelputer tar jeg inn om natta, men her hender det at det smetter ei katte oppi mens jeg er inne etter en kopp te. Ellers gjør jeg en jevnlig jobb med å skremme dem og jage dem gjennom året. De fleste stikker nå bare de ser meg på innsiden av vinduet. Katter som sloss gir seg som regel om jeg tramper og roper. Jeg liker egentlig katter og har hatt katt selv da jeg bodde på landet med 200 meter til naboen, men jeg vil ikke ha kattepiss og -dritt overalt fra andres katter, og jeg synes det er et underlig valg å skaffe seg utekatt når man bor med 10 meter til naboen.
Himmel og hav Skrevet 15. mai 2021 #16 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Har DU tenkt på å flytte et sted uten naboer? Anonymkode: 08166...933 Det er det vel katteeierne som burde tenkt på. De velger seg et husdyr som trenger stor uteplass og antar automatisk at det er greit at naboenes hage og terrasse er en del av det arealet. Kanskje jeg skulle kjøpt geit og forventet at den kunne beite og drite i hagen til katteeierne?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #17 Skrevet 15. mai 2021 Må bare bruke tips og triks for å holde de vekk og som noen skriver, legg vekk putene. Det må vi her også, men årsaken er måker. Alt er fullt av bæsj hvis det ligger ute. Flere har fugleskremsel for å unngå at de legger seg til med rede på private tak. Du kan bruke vannspreder med sensor (spruter vann når katten er i nærheten), diverse lukt som noen har nevnt. Anonymkode: 947ee...c2d
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #18 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Må man ta inn puter som står under tak hver kveld? Fy f for et arbeid. Hva skal man med slike rovdyr? Anonymkode: c7223...921 Ja, det må man hvis du vil unngå at de skades av dyr, fuktight ol. Ute er ute. Der er det smart å velge møbler uten stopp og puter hvis du ikke har lyst på mye arbeid. Anonymkode: ddd04...345
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #19 Skrevet 15. mai 2021 Himmel og hav skrev (1 time siden): Det er det vel katteeierne som burde tenkt på. De velger seg et husdyr som trenger stor uteplass og antar automatisk at det er greit at naboenes hage og terrasse er en del av det arealet. Kanskje jeg skulle kjøpt geit og forventet at den kunne beite og drite i hagen til katteeierne? Det er helt vanlig at folk har katt. De som ikke takler det bør komme seg unna tettbygde strøk.. Anonymkode: 08166...933
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #20 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er helt vanlig at folk har katt. De som ikke takler det bør komme seg unna tettbygde strøk.. Anonymkode: 08166...933 Katter har ingenting i tettbygde strøk å gjøre i og med at de tisser og driter i andres hager. Anonymkode: c7223...921
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #21 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Katter har ingenting i tettbygde strøk å gjøre i og med at de tisser og driter i andres hager. Anonymkode: c7223...921 Ja.. man kan ta den kampen. Eller man kan flytte selv. De fleste lever greit med det. Anonymkode: 08166...933
Tekla123 Skrevet 15. mai 2021 #22 Skrevet 15. mai 2021 Pepper funker her. Har ikke så stor uteplass, så har strødd pepperkorn rundt hele hagen og oppi bed. Etter det har ikke kattene kommet hit 👍
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #23 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Må man ta inn puter som står under tak hver kveld? Fy f for et arbeid. Hva skal man med slike rovdyr? Anonymkode: c7223...921 Hva skal man med slike idioter som deg? 🙄 Anonymkode: 00632...8eb
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #24 Skrevet 15. mai 2021 4 hours ago, Anonym bruker said: Som tisser i møblene og sloss utenfor soveromsvinduet? Har ingenting i tettbygde boligfelt å gjøre 🤬 Hva lan jeg lovlig gjøre for å holde de unna? Anonymkode: c7223...921 det må du tåle, ta inn det du kan Anonymkode: 4bc40...76a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #25 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Katter har ingenting i tettbygde strøk å gjøre i og med at de tisser og driter i andres hager. Anonymkode: c7223...921 Det er mye annet man også må tåle hvis man har naboer,først og fremst naboer, men også lukt fra grillen, lyd fra hageredskaper, hundeglam, utsikt til naboens rot, pensjonister som feilparkerer, naboens veggdyr og brunsnegler og trær som skygger for solen. Eiendomsgrensene blir ikke respektert av hverken dyr, lukter, syn eller lyd. Anonymkode: ddd04...345
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå