Gå til innhold

Hvis du blir invitert til lunsj.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen inviterer deg til lunsj hjemme hos seg. Ikke noe feiring av noe, bare for å spise sammen og prate litt. Hvor lenge blir du da? 

Anonymkode: 0415d...8bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til vi har pratet ferdig? Et par timer?

Anonymkode: d2bf4...a0f

Skrevet

Ikke noe fasitsvar på det vel?

Hva skjer senere på dagen, skal det lages middag til familie, skal de eller vi noe spes, er det hverdag eller helg, har vi mye å snakke om eller er vi ferdigsnakket på en time.

Umulig å svare på ;)

Anonymkode: e5d8b...f22

Skrevet

Et par timer.

Anonymkode: 5b234...92a

Skrevet

Dette kommer jo helt an på hvor man bor i forhold til hverabdre. Er det i nabohuset; en time eller to. Er det en lengre kjøretur unna; tre-fire timer. 

Anonymkode: 6aee3...89c

Skrevet

Går i god tid før de skal begynne på middagen i hvert fall. Noen timer er vel vanlig, 2-3?

Anonymkode: 1e899...f25

Skrevet

Jeg spør fordi jeg hadde bedt noen slektninger til lunsj i går kl.13. De har ca 25 minutter kjørevei, og de satt og de satt og tok ingen hint om å gå. Først 19.30 fikk vi de ut av huset og da var hele familien uthule av sult. Jeg er sjelden bedt noe sted til lunsj, men ville jo aldri blitt til over middagstid så jeg lurte på hva som var normalt. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spør fordi jeg hadde bedt noen slektninger til lunsj i går kl.13. De har ca 25 minutter kjørevei, og de satt og de satt og tok ingen hint om å gå. Først 19.30 fikk vi de ut av huset og da var hele familien uthule av sult. Jeg er sjelden bedt noe sted til lunsj, men ville jo aldri blitt til over middagstid så jeg lurte på hva som var normalt. 

HI

Hvis de har 25 minutter kjørevei, burde du kanskje invitert til lunsj kl 11, og så sagt fra kl 15 at det var hyggelig med besøk, men nå skal dere noe annet (som da er å lage middag).

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvis de har 25 minutter kjørevei, burde du kanskje invitert til lunsj kl 11, og så sagt fra kl 15 at det var hyggelig med besøk, men nå skal dere noe annet (som da er å lage middag).

De parerte alle sånne forsøk. Jeg sa blant annet at nå må jeg nesten komme i gang med middagen for ungene begynner å bli sultne. De svarte med at de ikke spiste middag før seint, og ble sittende. Mannen gikk en runde med gressklipperen, jeg gikk inn og satte på en vaskemaskin og de ble sittende. Ungene kom og spurte når det var middag. Jeg sa at det skal vi ha når xx og yy har dratt. De kommenterte bare med "ja, unger er alltid sultne".  Det ble invitert til 13 for det er da de pleier å spise lunsj, 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De parerte alle sånne forsøk. Jeg sa blant annet at nå må jeg nesten komme i gang med middagen for ungene begynner å bli sultne. De svarte med at de ikke spiste middag før seint, og ble sittende. Mannen gikk en runde med gressklipperen, jeg gikk inn og satte på en vaskemaskin og de ble sittende. Ungene kom og spurte når det var middag. Jeg sa at det skal vi ha når xx og yy har dratt. De kommenterte bare med "ja, unger er alltid sultne".  Det ble invitert til 13 for det er da de pleier å spise lunsj, 

Ok, da hadde jeg rett og slett aldri invitert de, og hvis de lurer på hvorfor, så hadde jeg sagt at det er fordi de ikke evner å ta hensyn.

Vil tro det kun er de snilleste som inviterer disse folkene, de oppfører seg hensynsløst.

Er det din slekt eller hans?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ok, da hadde jeg rett og slett aldri invitert de, og hvis de lurer på hvorfor, så hadde jeg sagt at det er fordi de ikke evner å ta hensyn.

Vil tro det kun er de snilleste som inviterer disse folkene, de oppfører seg hensynsløst.

Er det din slekt eller hans?

Min. Mamma lo da jeg fortalte om gårsdagen. De er visst berykta :D.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Min. Mamma lo da jeg fortalte om gårsdagen. De er visst berykta :D.

Ja, det er gjerne noen i en hver slekt, som er det. Man må bare gjøre seg like hard og tøff som de er, for det bør de tåle. Men det er slitsomt å gå sammen med noen som hele tiden tester grensene og tar lite hensyn. 

Tenker at hvis det er din slekt/venner så er det du som har ansvaret for å sette grensene, om det er hans slekt/venner, så er det han som har ansvaret. 

Skrevet

Du får en ekstra sympati-hilsen fra meg forresten.

Er for tiden/har nettopp vært i en slik situasjon med en person, og han er bare én, mens de du snakker om, er tydeligvis flere.

Typisk når jeg spør om hvordan det går, så får jeg en trekvarters tirade om alt som er galt og vondt, og så på slutten, som en slags unnskyldning for utbruddet, legges det til at det var jo jeg som spurte 😳

Da er det jo noe feil. Man skal kunne invitere mennesker og man skal kunne spørre hvordan det går, uten å ende opp med å bli overkjørt og så få skylden for det hele for at man spurte/inviterte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...