Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 Er det forskjell på fastleger og sykemelding? Jeg var forkjølet, hoste,tett og feber. Testet negativt på korona. Dro til legen på en Mandag. Fikk sykemelding ut uken. Min søster ble smittet når hun var til oss. Også negativ korona test. Hun hadde video time med legen. Hun ble sykemeldt i 16 dager. Er ikke det rart at fastleger har så forskjellige regler på sykemelding? Anonymkode: 75525...ce2
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #2 Skrevet 15. mai 2021 Hvorfor dra til legen med forkjølelse? Bruk egenmelding Anonymkode: 5d82c...3db
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #3 Skrevet 15. mai 2021 Sier mer om personen som tar i mot sykmeldingen og bruker den spør du meg 🙄 hvorfor sykmelde seg for en forkjølelse? Man har egenmelding for sånt. Når perioden for egenmelding er over så kan man ringe lege. Anonymkode: d054f...690
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #4 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Sier mer om personen som tar i mot sykmeldingen og bruker den spør du meg 🙄 hvorfor sykmelde seg for en forkjølelse? Man har egenmelding for sånt. Når perioden for egenmelding er over så kan man ringe lege. Anonymkode: d054f...690 Ts.. Jeg var til legen og tok en crp. Han skrev ut sykemelding for 5 dager. Vi har kun 3 dagers egenmelding. Jeg jobber med eldre og vil være helt frisk før jeg kom tilbake Anonymkode: 75525...ce2
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #5 Skrevet 15. mai 2021 Ja, det er forskjell på leger når det kommer til sykemeldinger. Jeg skjønner at i dagens korona-Norge så trenger man sykemelding når man er sause forkjølet, siden mange arbeidssteder ikke vil ha deg tilbake på jobb før du er symptomfri. Men jeg synes det høres merkelig at en lege skriver ut en sykemelding på 16 dager.... For de fleste er en forkjølelse over på en uke, så da får man heller ringe legen og forlenge sykemeldingen om den ikke er det. Anonymkode: 6feb4...903
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Er det forskjell på fastleger og sykemelding? Jeg var forkjølet, hoste,tett og feber. Testet negativt på korona. Dro til legen på en Mandag. Fikk sykemelding ut uken. Min søster ble smittet når hun var til oss. Også negativ korona test. Hun hadde video time med legen. Hun ble sykemeldt i 16 dager. Er ikke det rart at fastleger har så forskjellige regler på sykemelding? Anonymkode: 75525...ce2 Syns det er rart å ha besøk av søster når man er forkjølet. Anonymkode: 43c04...bad
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 Søsteren din må ha lagt på voldsomt ang plager, for man får ikke 16 dagers sykemelding pga forkjølese. Anonymkode: ca858...378
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #8 Skrevet 15. mai 2021 Ja, det er forskjell. Noen går igjen, etter mange år med jobb innen lønn, kjenner jeg igjen noen fastleger hva gjelder å pronte skrive ut 16 dager uansett. Anonymkode: 889a8...70c
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #9 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Søsteren din må ha lagt på voldsomt ang plager, for man får ikke 16 dagers sykemelding pga forkjølese. Anonymkode: ca858...378 De 16 dagene, det er ikke sykdommen som er fellesnevneren, men arbeidsgiverperioden. For det er litt fascinerende hvordan så mange er 100% arbeidsufør i nøyaktig 16 dager, er det ikke? Anonymkode: 889a8...70c
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #10 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Syns det er rart å ha besøk av søster når man er forkjølet. Anonymkode: 43c04...bad Skulle hjelpe henne med noen skjema som hastet. Jeg var egentlig frisk da, men tydeligvis smittsom Anonymkode: 75525...ce2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå