Gå til innhold

Skuffet over venninne som ikke ga gave til konfirmanten min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du jeg kan være det? 

Hun var ikke bedt, men jeg ga til hennes og hun til min forrige. Hun har en som skal om noen år. Synes det er dårlig. 

Anonymkode: 08631...97e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. Du måler vennskap i gaver. Viktig informasjon og takk for at du delte dette med oss 

Anonymkode: 474b3...646

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Hun har antagelig bare glemt det, og gode venninner tåler at man noen ganger er på et sted i livet der ting glipper litt fra hukommelsen. Du får sannsynligvis en forklaring eller unnskyldning etter hvert. 

Anonymkode: 235a0...270

Skrevet

Hvordan kunne hun bli bedt i utgangspunktet ? Er da ikke lov å invitere mange i disse tider og mulig hun rett og slett har glemt det, og kommer innom en dag med gave. Null stress etter mitt skjønn

Skrevet
KellyTaylor skrev (5 minutter siden):

Hvordan kunne hun bli bedt i utgangspunktet ? Er da ikke lov å invitere mange i disse tider og mulig hun rett og slett har glemt det, og kommer innom en dag med gave. Null stress etter mitt skjønn

Det står ingenting om at hun var bedt i utgangspunktet?

Hi: Det kan uansett være flere grunner til at hun ikke har gitt gave, at hun ikke gidder er vel den mest usannsynlige. 

Anonymkode: 3860e...2f5

Skrevet

Synes det er helt greit å ikke gi til noe man ikke er bedt i.

Anonymkode: 788b1...955

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Synes det er helt greit å ikke gi til noe man ikke er bedt i.

Anonymkode: 788b1...955

Siden de fleste kun ber familien i konfirmasjoner hadde det blitt få å gi gave til? Jeg gir til venner uansett om jeg er bedt eller ikke, jeg gir jo ikke for å få noe tilbake?

Skrevet

Kanskje hun har bommet på dato eller retting slett glemt det?

Jeg glemte en konfirmasjon i fjor. Det var så mye fram og tilbake med datoer, ting ble utsatt osv. Og så kom jeg på det en uke senere enn seremonien hadde vært. 

Og mer er glemt eller bevisst utelatt tenker jeg handler om hvor nære venner dere er og hvor bevisst hun er på konfirmasjonsdagen. Snakker dere sammen hver dag, er det ikke naturlig å glemme. Er hun derimot en du treffer annenhver måned er en slik dato lett å glemme. 

Anonymkode: 062ad...58a

Skrevet
KellyTaylor skrev (1 time siden):

Hun var ikke bedt.

Anonymkode: 107e6...770

Skrevet

Var ned henne for noen dager siden og snakket da om dagen. Nevnte ingenting om gave. Så da kommer det ikke etterpå heller. Vil si det er en nær venn av meg, 

Og nei vennskap måles ikke i gaver, men blir lagt merke til når ikke skjer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hun var ikke bedt, men jeg ga til hennes og hun til min forrige. Hun har en som skal om noen år. Synes det er dårlig. 

Å dette velger du å skrive om... Du er barnslig, og har helt feil verdier. 

Anonymkode: 24117...37f

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Å dette velger du å skrive om... Du er barnslig, og har helt feil verdier. 

Anonymkode: 24117...37f

Ja. Hvorfor det? 

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er skuffet. Hvis dere er nære venner, bør hun selvsagt gi en liten oppmerksomhet. Hun gjorde jo det til ditt eldre barn, så dette er jo bare merkelig!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Siden de fleste kun ber familien i konfirmasjoner hadde det blitt få å gi gave til? Jeg gir til venner uansett om jeg er bedt eller ikke, jeg gir jo ikke for å få noe tilbake?

Er vitsen med konfirmasjonen å få flest mulig gaver? 

Skrevet
Hengebukksvinet skrev (34 minutter siden):

Jeg skjønner godt at du er skuffet. Hvis dere er nære venner, bør hun selvsagt gi en liten oppmerksomhet. Hun gjorde jo det til ditt eldre barn, så dette er jo bare merkelig!

Enig i dette. Er litt skuffet ja. 

Får se hva jeg gjør når hennes skal. 

Skrevet
Milfy Way skrev (1 time siden):

Nei?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei?

Hvorfor skal man da ha masse gaver fra folk som verken er familie eller er invitert? Vi hadde en veldig liten feiring av min konfirmant for tre år siden, og da var det veldig klart at vi ikke skulle forvente gaver fra dem som ikke er invitert. 

Skrevet
Milfy Way skrev (15 minutter siden):

Hvorfor skal man da ha masse gaver fra folk som verken er familie eller er invitert? Vi hadde en veldig liten feiring av min konfirmant for tre år siden, og da var det veldig klart at vi ikke skulle forvente gaver fra dem som ikke er invitert. 

Er ikke unormalt å gi til barn av venner. Jeg har gitt til venninners barnebarn og. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke unormalt å gi til barn av venner. Jeg har gitt til venninners barnebarn og. 

Fødselsgave altså, 

Skrevet
Milfy Way skrev (1 time siden):

Jeg lurer virkelig på hva slags samfunn du lever i?

Vi går jo ikke offentlig ut og forventer å få gaver? Det er normen i vårt samfunn at vi gir konfirmasjons- og bryllupsgaver til barna til slekt, venner, naboer og kollegaer, uansett om man er bedt i selskap/fest eller ikke. Som regel får man av folk man har gitt til, men jeg holder i hvert fall ikke noe regnskap og har ikke stålkontroll på hvem som gir hva. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ok. Du måler vennskap i gaver. Viktig informasjon og takk for at du delte dette med oss 

Anonymkode: 474b3...646

Ok. 

Anonymkode: ef480...9d6

Skrevet
Milfy Way skrev (3 timer siden):

Nei, men i det virkelige livet gir man en oppmerksomhet til de man kjenner som konfirmere seg. Naboen ga oss en vin da vi giftet oss. Vi kommer til å gi nabojenta ett kort og litt penger når hun skal konfirmere seg om ett par år. Vanlig høflighet mener jeg. 

Anonymkode: ef480...9d6

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

Nei

Anonymkode: b56c9...d35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...