Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Hvilke regler har 14-åringen i huset deres? Anonymkode: 98019...ae5
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 Hva slags regler tenker du på? Anonymkode: 4ceb5...a39
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #3 Skrevet 14. mai 2021 Leggetid Spilletid Utetid Husoppgaver Regler generelt 😊 Anonymkode: 98019...ae5
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 Syns det er litt vanskelig å finne gode regler, så greit å få et innblikk i hva andre har/gjør Anonymkode: 98019...ae5
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #5 Skrevet 15. mai 2021 Ingen egentlig Trenger du sette så mange regler da? Vi bestemmer fra tilfelle til tilfelle. Har hun spilt lenge ber jeg henne ta en pause Hun gjør det hun blir bedt om når det kommer til husarbeid. Hun er ute til hun får beskjed om å komme hjem Hun legger seg stort sett kl 22 på skolekvelder da Anonymkode: 02dab...aa9
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Leggetid Spilletid Utetid Husoppgaver Regler generelt 😊 Anonymkode: 98019...ae5 Leggetid: Tidlig nok til at hun lett står opp neste morgen. Aldri noe problem. Det styrer hun selv. Spilletid: Minst 30 minutter 5 dager i uka. Hun spiller et instrument på ganske høyt nivå. Utetid: Hjemme før 20.00 hvis ikke annet er avtalt, men bare hun sier fra kan hun være ute senere, hvis hun ikke skal noe spesielt. Husoppgaver: Gå ut med søpla hver dag og ellers hjelpe til når det trengs. Ellers har vi ikke så formelle regler. Det dreier seg stort sett om å oppføre seg skikkelig, ta skolen på alvor og få hverdagen til å fungere. Anonymkode: 0a688...7c3
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 Alt med skjerm må ligge i stua om natta (etter 21.30 på hverdag). Rydde og støvsuge rommet hver helg. Hjelpe til når det trengs. Gjøre lekser skikkelig. Alltid gi beskjed om hvor hun går. Anonymkode: 76315...5e3
Twintipp Skrevet 15. mai 2021 #8 Skrevet 15. mai 2021 Han er 15 år. Har ikke mye «regler» da han regulerer det fint selv. Har opplevd på kroppen hvordan det er å være ekstra trøtt, for så å gå på skole og trening dagen derpå. Han spiller ikke så mye PlayStation at vi har vært nødt til å sette grenser. Når han må inn avhenger av hvem han er med og hvor de er, regel at han alltid må svare når vi ringer. Er som regel hjemme 23 tiden på helgen. Legger seg ca 23 på hverdager, og sovner fort. Han hjelper til med alt jeg ber om, rydder ut av oppvaskmaskin, vasker bad, gang, trapp, rom etc. Ser også til lillesøster innimellom eller henter henne i barnehagen. Oppsummert: Jeg prøver å møte han på det jeg vet er viktig for han, og han er hjelpsom tilbake!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #9 Skrevet 15. mai 2021 vet vel ikke om det er regler, men vi prøver på endel ting og mye sklir ut i perioder og så lenge hun er opplagt og har tid til skolen så er det greit: starte leggingen 2115, hun bruker kjapt 1 time på prosessen og da er jeg kjip, hadde hun brukt 20 minutter eller mindre (som søsken) kunne hun startet senere... skal hun lage mat er det meste greit, men innebærer det frityr eller karamell skal en voksen være hjemme. mobil, ipad skal ikke lades på rommet, jeg vil ha det stuen, her kjemper vi kamper.... lange treningsøkter flere ganger i uken er greit så lenge det ikke går utover skolen si ifra om hun ikke kommer hjem til middag, spørre om hun kan dra til sentrum. innetid 21.00, men jeg vil ikke at hun skal gå hjem fra byen alene etter 20.30, men er hun med noen jeg kjenner kan jeg strekke meg (mer safe med venner litt sent enn helt alene). Får ikke dra til Oslo alene (bor 1 time unna) hadde regler for spilling før covid, men det forsvant med covid... skal spare til en stor og dyr tur med en fritidsaktivitet som skjer om 2 år med penegr hun tjener på en jobb. Vi har ymse kanaler for film og streaming som hun og søsken ønsker mot at de bidrar i klesvask, snømåking, oppvaskmaskin, støvsuging osv. Det er nok mer forsøk på guiding i rett levevei, enn regler. så lenge hun følger opp skolen, er en ok person, gjør litt hjemme frivillig og ikke henger for lenge ute uten mål og mening og er våken til skole og aktivitet så.... Anonymkode: 2e64e...469
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #10 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Leggetid Spilletid Utetid Husoppgaver Regler generelt 😊 Anonymkode: 98019...ae5 Min er 13, men blir 14 om kort tid. leggetid: 21.30 spilletid: spiller så lite at jeg ikke regulerer det utetid: inne 21.00 husoppgaver: holde eget rom i orden samt rydde etter seg selv. Ellers hjelper vi hverandre regler generelt: tja... hvis man skal gå i detalj, så blir det jo en del, men mange av de sier seg selv. Her er et utvalg: - ikke noe banning - penger kommer ikke inn på konto fordi du spør - lekser før spilling og gå ut med venner - kjøkkenet skal være strøkent for jeg lager mat der. Står noe fremme når jeg kommer hjem, så lager jeg ikke middag. - skal du gå på idrett, så skal du prioritere denne de dagene det er trening/kamper. Jeg betaler ikke for idretter du ikke vil gå på så fort noe bedre dukker opp Ellers forventer jeg normal folkeskikk, god oppførsel og sunne holdninger Anonymkode: 273fa...6ff
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #11 Skrevet 15. mai 2021 Ta inn og ut av oppvaskemaskinen, holde rommet sitt i orden og skifte på sengen hver uke, vaske sine egne klær, gå turer med hunden annenhver morgen og kveld og bidra med generell rydding. leggetid 22.00 hverdager og 23.00 helg. La telefonen ligge på kjøkkenet om natten. Hun spiller ikke noe særlig, så ingen regler på det. Anonymkode: c54f0...626
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #12 Skrevet 15. mai 2021 17 hours ago, Anonym bruker said: Leggetid Spilletid Utetid Husoppgaver Regler generelt 😊 Anonymkode: 98019...ae5 Leggetid : hverdag 22.30 helger/ferier : bestemmer selv ,men må være stille når vi har lagt oss spilletid : sjelden han gjør,så når han spiller ingen grense utetid : hverdager 2130, helger/ferier vet hvor han er 00, bare ute og flyr 2230 Husoppgaver ingen andre regler : holde rommet sitt noe lunde ryddig og rent Anonymkode: be3fb...608
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #13 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Leggetid Spilletid Utetid Husoppgaver Regler generelt 😊 Anonymkode: 98019...ae5 8. klassing: Leggetid: 21.30-22, i helgene rundt 23-24 spilletid: spiller lite, men når han gjør det så regulerer han det selv. utetid: må sykle hjem 21.15 på hverdager, i helgene varierer det ofte alt etter hvem han er med og hva de gjør. Er de bare ute og henger/spiller fotball, må han være hjemme til halv elleve. Kan være lenger ute dersom de er hos noen. Men ofte er han hjemme på lørdagskvelden. husoppgaver: rydde og støvsuge rommet og loftstuen. Ta av bordet etter middag, tømme søppel og ta ut av oppvaskmaskin. Får 100 kr i uken i lommepenger. Anonymkode: a08b4...9b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå