Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Husker jeg så en film noen ganger når jeg var fjorten, uten å reagere noe særlig. Kunne sitte å se på den uten å se vekk eller føle noe som helst. Nå som jeg er voksen og ser den igjen? Det er den fæleste filmen i hele verdenshistorien, og jeg forstår ikke at jeg klarte å SE PÅ DEN når jeg var fjorten. Hva er psykologien bak at jeg tålte det som barn og ikke nå? Kan nesten ingenting om psykologi, men håper noen av dere kan svare, for blir oppriktig nyskjerrig. Anonymkode: 3d2d4...dd2
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 Hvilken film var det? Anonymkode: d3938...f91
Det var en gang et menneske Skrevet 14. mai 2021 #3 Skrevet 14. mai 2021 Det hjelper jo å vite hvilken film...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 Var det hjemmefilm der din fødsel ble filmet? Anonymkode: a6cd9...267
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 Jeg har det omtrent slik også, skjønt jeg kunne se alt av film før jeg fikk barn, etter at jeg fikk barn, så ble jeg plutselig sensibel på enkelte typer filmer, så jeg styrer unna. Anonymkode: e72b7...9bb
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 Det var en gang et menneske skrev (1 time siden): Det hjelper jo å vite hvilken film... Hvordan??? Anonymkode: 3d2d4...dd2
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 For å forstå hva det handler om så klart? Jeg tenker at du kanskje ikke var emosjonelt utviklet nok til å forstå omfanget av det du så da du var liten. Men det blir jo bare spekulasjoner når jeg ikke vet hvilken film det er snakk om. Anonymkode: c0ede...02c
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 Det var sikkert Flåklypa. Anonymkode: 8b728...04b
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det var sikkert Flåklypa. Anonymkode: 8b728...04b 🤣 Anonymkode: c0ede...02c
Pobie Skrevet 14. mai 2021 #10 Skrevet 14. mai 2021 Samme her, og kjenner andre som opplever det samme. Tenker at jeg ikke hadde fullt utviklet empati og konsekvenstenkning.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #11 Skrevet 14. mai 2021 Du har fått barn, det er hva som har skjedd 😅 livet blir aldri det samme igjen. Anonymkode: 15451...8bd
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 Empati må læres. Alle barn er egoister inntil de er emosjonelt utviklet i riktig retning. Anonymkode: 38d27...001
Det var en gang et menneske Skrevet 14. mai 2021 #13 Skrevet 14. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvordan??? Anonymkode: 3d2d4...dd2 Fordi temaet i filmen kan si noe om utviklet empati, forståelse av handlingen, tolkning av evt. metaperspektiv, endret sensitivitet pga. livssituasjon osv. Da jeg var yngre kunne jeg se på mange slasher-filmer uten å blunke. Nå orker jeg ikke fordi handlingene er helt intetsigende, og jeg liker ikke å sitte og vente på å skvette. Før gikk heller ikke såre familiereladjoner og sorg inn på meg i vesentlig grad. Jeg kommer fra en svært dysfunksjonell familie, og jeg klarte ikke leve meg nok inn i handlingen. Etter at jeg har fått mann og barn har dette endret seg. Selv om jeg forsto handlingen i Schindlers liste, manglet jeg nok kunskap og refleksjon rundt tematikken. Dette er en film som går hardere inn på meg og gir mer følelse av ubehag enn før jeg så det i et lys av de faktiske hendelsene. Som du ser er det ulike ting som påvirker filmopplevelsene jeg har som voksen kontra da jeg var yngre. Hva som er årsaken til at du opplever noe på en annen måte, er lettere å forstå når man vet hva det dreier seg om.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #14 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Husker jeg så en film noen ganger når jeg var fjorten, uten å reagere noe særlig. Kunne sitte å se på den uten å se vekk eller føle noe som helst. Nå som jeg er voksen og ser den igjen? Det er den fæleste filmen i hele verdenshistorien, og jeg forstår ikke at jeg klarte å SE PÅ DEN når jeg var fjorten. Hva er psykologien bak at jeg tålte det som barn og ikke nå? Kan nesten ingenting om psykologi, men håper noen av dere kan svare, for blir oppriktig nyskjerrig. Anonymkode: 3d2d4...dd2 For et hjernedødt innlegg... Anonymkode: d1420...4bc
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2021 #15 Skrevet 15. mai 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg har det omtrent slik også, skjønt jeg kunne se alt av film før jeg fikk barn, etter at jeg fikk barn, så ble jeg plutselig sensibel på enkelte typer filmer, så jeg styrer unna. Anonymkode: e72b7...9bb Samme her! Anonymkode: f2348...ff1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå