Gå til innhold

Hvis barnet gråter høyt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener far at jeg må ta barnet ut fordi far syns han gråter altfor høyt og plagsomt. Grunnen til at barnet gråter er ofte fordi far snakker litt "strengt" til han. Gutten er 2,5 år og blir fort fornærmet. Når han gråter da sier far: ta han ut... og vifter mot han..prøver å snu stolen han sitter i for å få han mest mulig bort fra seg...

Anonymkode: 433cd...bdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars liten 😥 Du trenger hjelp. Foreslår først en samtale med helsesøster. 

Anonymkode: 30b68...9b6

Skrevet

Herlighet, hvor finner dere disse mennene?

Selvfølgelig blir en 2-åring fort fornærmet. Det er en grunn til at det kalles "the terrible two". En 2-åring har mange forventninger og tanker, planer osv, men som regel akkurat litt for lite språk til å formidle det, men mye vilje til å si ifra på den måten de kan, høylydt, om ting ikke blir som de hadde tenkt.

En 2-åring er herlig sjarmerende, og et skikkelig troll.

Det må vi som foreldre tåle og håndtere. 

Hva er mannen din sin unnskyldning for å oppføre seg som en 2-åring egentlig? 

Anonymkode: 97369...cb1

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Stakkars liten 😥 Du trenger hjelp. Foreslår først en samtale med helsesøster. 

Helsesøster? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Helsesøster? 

Noen må jo snakke litt vett til mannen, HI når tydeligvis ikke igjennom 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Herlighet, hvor finner dere disse mennene?

Selvfølgelig blir en 2-åring fort fornærmet. Det er en grunn til at det kalles "the terrible two". En 2-åring har mange forventninger og tanker, planer osv, men som regel akkurat litt for lite språk til å formidle det, men mye vilje til å si ifra på den måten de kan, høylydt, om ting ikke blir som de hadde tenkt.

En 2-åring er herlig sjarmerende, og et skikkelig troll.

Det må vi som foreldre tåle og håndtere. 

Hva er mannen din sin unnskyldning for å oppføre seg som en 2-åring egentlig? 

Anonymkode: 97369...cb1

Det er bare helt forferdelig til tider.

Ingenting går inn hos far

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Da har du ikke noe annet valg enn å søke hjelp hos fagfolk. Snakk med helsestasjonen og hør hvilke kurs de har for foreldre, f.eks. Cos-kurs.

Først takler ikke far gutten.

Så sier far altfor krasst fra og gjør gutten utrygg.

Og når gutten blir lei seg, så avviser far gutten både med tale og kroppsspråk og skyver gutten fysisk fra seg.

Og så mener far at det er ditt ansvar å beskytte far for guttens berettigede gråt.

Ser du hvor ille det er?

Måten mannen din behandler gutten på kan skade ham emosjonelt for livet, hvis far ikke endrer seg. Det er viktig å ta tak i nå mens barnet er så lite, for senere vil utryggheten være mer fast i barnet.

Dette må du bare ta tak i. Ikke utsett det.

Du kan ikke fortsette å godta at far behandler gutten på denne måten uten å gjøre noe. Og når han ikke vil ta til seg noe, da gir ikke han deg noe annet valg enn å kontakte fagfolk.

Anonymkode: 9d442...0a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Da har du ikke noe annet valg enn å søke hjelp hos fagfolk. Snakk med helsestasjonen og hør hvilke kurs de har for foreldre, f.eks. Cos-kurs.

Først takler ikke far gutten.

Så sier far altfor krasst fra og gjør gutten utrygg.

Og når gutten blir lei seg, så avviser far gutten både med tale og kroppsspråk og skyver gutten fysisk fra seg.

Og så mener far at det er ditt ansvar å beskytte far for guttens berettigede gråt.

Ser du hvor ille det er?

Måten mannen din behandler gutten på kan skade ham emosjonelt for livet, hvis far ikke endrer seg. Det er viktig å ta tak i nå mens barnet er så lite, for senere vil utryggheten være mer fast i barnet.

Dette må du bare ta tak i. Ikke utsett det.

Du kan ikke fortsette å godta at far behandler gutten på denne måten uten å gjøre noe. Og når han ikke vil ta til seg noe, da gir ikke han deg noe annet valg enn å kontakte fagfolk.

Enig i alt dette.

Hi, jeg vokste opp med en forelder som var som denne mannen, og en annen forelder som ikke grep inn. Det var fryktelig tøft, jeg har slitt hele livet med stress, og unner ingen barn å oppleve det samme. Jeg har jevnt over hatt liten kontakt med begge mine foreldre i voksen alder. Men det vil jeg si til deg, at den forelderen jeg er mest sint på i dag, var den som kunne ha grepet inn, men som valgte å ikke gjøre det. Den andre var lettere å unnskylde, h*n var åpenbart syk. Men den som ikke grep inn, var frisk, h*n bare gjorde ingenting. Så gjør noe. Om du ikke klarer å fikse livet for barnet ditt slik at det blir perfekt, så går det helt fint. Det viktigste er at du gjør noe, gjør så godt du kan. At du viser barnet at du bryr deg og at du ikke bare lar ting skje. 

Anonymkode: 365d9...7de

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Da flytter du barnet ut av det miljøet der. Asap. Barna kommer vel først? 

Anonymkode: 8077e...1e2

Skrevet

Barn tåler tilsnakk, virker som di er ganske fornærmet også

Anonymkode: aa35d...f24

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Barn tåler tilsnakk ja, men det å bli avvist gang på gang fra den som skal være deg nærmest når du viser følelser, det er skadelig. Vi må faktisk tåle at barna våre blir sinte, lei seg og frustrerte! Ihvertfall en toåring som har null forutsetning for å greie å kontrollere følelsene sine. Tenk om du som voksen ble avvist fra mannen din hver gang du viste følelser. Tenk så på hvor uforståelig og vanskelig det vil være for et lite barn. HI, du har et ansvar ovenfor barnet ditt. Far greier tydeligvis ikke å se barnets behov, og jeg lurer litt på om han i det hele tatt er interessert i å være far? Uansett så må du som mor beskytte barnet ditt,og stå opp for det!

Anonymkode: e9806...3b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.5.2021 den 19.12):

Da mener far at jeg må ta barnet ut fordi far syns han gråter altfor høyt og plagsomt. Grunnen til at barnet gråter er ofte fordi far snakker litt "strengt" til han. Gutten er 2,5 år og blir fort fornærmet. Når han gråter da sier far: ta han ut... og vifter mot han..prøver å snu stolen han sitter i for å få han mest mulig bort fra seg...

Skjønner far, er irriterende. Barn må tåle såpass i den alderen. Til barnet er smart nok til å forstå dette, tar du han bort slik far ber om. 

Anonymkode: dc20b...fed

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skjønner far, er irriterende. Barn må tåle såpass i den alderen. Til barnet er smart nok til å forstå dette, tar du han bort slik far ber om. 

Trollene begynte å drikke tidlig i kveld, gitt...

Hi - ikke bry deg om disse tåpelige kommentarene (uansett om de troller eller ikke) - for de som skriver dette har tydeligvis ikke kunnskap om barn og barns utvikling.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Trollene begynte å drikke tidlig i kveld, gitt...

Hi - ikke bry deg om disse tåpelige kommentarene (uansett om de troller eller ikke) - for de som skriver dette har tydeligvis ikke kunnskap om barn og barns utvikling.

Jeg står for det jeg sier. Troller definitivt ikke, ikke drikker jeg heller, er ikke alkoholiker som andre her på dib. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg står for det jeg sier. Troller definitivt ikke, ikke drikker jeg heller, er ikke alkoholiker som andre her på dib. 

Jaja, du har all rett til å mene hva du vil. Men du bygger tydeligvis ikke ditt forrige svar på forskning og det som nå for de aller fleste i dag er allmennkunnskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...