Gå til innhold

Andre her som sliter med høyt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Jeg har alltid levd sunt og er slank med lav bmi. Har antagelig fått arvelig høyt blodtrykk da mange i nærmeste familie har dette.

Men kjenner jeg blir redd og frustrert av dette. Er under utprøving av medisiner, men måtte nylig øke dose og legge til enda en medisin for blodtrykket vil ikke ned.

Anonymkode: 0b4c4...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 42. Lever normalt sunt, men litt rund i kantene. Fikk påvist forhøyet blodtrykk i fjor. Det var ekstremt mye stress på jobb på grunn av Covid og jeg var helt på felgen. Jeg ble sykemeldt, begynte med meditasjon og periodisk faste. I løpet av et par måneder var blodtrykket normalt. Har også gått ned i vekt på grunn av fastingen. 

Anonymkode: 844a1...0f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg er 42. Lever normalt sunt, men litt rund i kantene. Fikk påvist forhøyet blodtrykk i fjor. Det var ekstremt mye stress på jobb på grunn av Covid og jeg var helt på felgen. Jeg ble sykemeldt, begynte med meditasjon og periodisk faste. I løpet av et par måneder var blodtrykket normalt. Har også gått ned i vekt på grunn av fastingen. 

Anonymkode: 844a1...0f9

Kan jeg spørre hvor høyt ditt blodtrykk var siden du fikk det ned til normalt igjen?

Hi

Skrevet

Er det samme person som skriver utallige innlegg om blodtrykk? Angst for høyt blodtrykk gir høyt blodtrykk. 

Anonymkode: 6b9e6...c86

Skrevet

Nå har jeg passert 50, men blodtrykket er så lavt at de som regel ønsker å måle minst to ganger. Alltid vært sånn. Jeg tror at en av grunnene er at jeg aldri stresser. Jeg ser ikke poenget med å stresse, så da lar jeg være. 

Anonymkode: 69c8d...519

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Er det samme person som skriver utallige innlegg om blodtrykk? Angst for høyt blodtrykk gir høyt blodtrykk. 

Anonymkode: 6b9e6...c86

Er du sikker på det? Jeg har angst og stresser, men har likevel lavt BT. 

Anonymkode: e0860...331

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Kan jeg spørre hvor høyt ditt blodtrykk var siden du fikk det ned til normalt igjen?

Hi

Det sa vel legen aldri rett ut, og jeg spurte ikke. Det var nok ikke voldsomt høyt, men nok til at jeg ble sykemeldt. Var ikke meningen at mitt  første innlegg ble anonymt. Skjønner ikke helt hva som skjedde 😂😂

Endret av MammantilNurket
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nå har jeg passert 50, men blodtrykket er så lavt at de som regel ønsker å måle minst to ganger. Alltid vært sånn. Jeg tror at en av grunnene er at jeg aldri stresser. Jeg ser ikke poenget med å stresse, så da lar jeg være. 

Anonymkode: 69c8d...519

Det er ikke bra med for lavt trykk heller. 

Og det har ikke noe med at du ikke stresser😂

Anonymkode: dbf76...474

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke bra med for lavt trykk heller. 

Og det har ikke noe med at du ikke stresser😂

Hvorfor er det ikke bra med lavt trykk? Det skal jammen være lavt for at det skal være et problem. 

Anonymkode: f018d...190

Skrevet

Hvorfor er det ikke bra med lavt trykk? Det skal jammen være lavt for at det skal være et problem. 

Det er utelukkende bra med lavt normalt blodtrykk.

Det er plutselige fall i blodtrykket som kan skape problemer (svimmelhet, besvimelse, etc). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er utelukkende bra med lavt normalt blodtrykk.

Det er plutselige fall i blodtrykket som kan skape problemer (svimmelhet, besvimelse, etc). 

Det trodde jeg også, og var sjeleglad da de stadig påpekte at jeg hadde lavt blodtrykk under svangerskapene mine. Det var ikke før helt på slutten i det siste at en lege sa at det var noe de fulgte med på og at det kan være utfordrende pga at det ikke finnes medisin mot det på samme måte som man har til for høyt. 

Akkurat hva som kan skje, har jeg ikke helt klart for meg🤪jeg føler meg i helt fin form. 

Skrevet

Siden jeg var 24 har jeg hatt perioder med høyt undertrykk, da jeg var 30 fikk jeg siste barn og alvorlig  svangerkapsforgiftning i uke 28. Siden da har jeg gått på medisin. Det spiller ikke noen rolle om jeg trener eller ikke, undertrykket er stabilt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...