Gå til innhold

Jeg har ingen venner.


Nathea

Anbefalte innlegg

jeg vet ikke helt hvordan jeg skal begynne.

Jeg har dessverre ingen venner og jeg sliter veldig med å få meg venner. Jeg vet ikke hva jeg skal si og blir så usikker på meg selv også begynner jeg å stamme og alle ordene stokker seg. Jeg rødmer og ser ned i bakken og unngår øyekontakt helt ubevisst. Jeg prøver å tvinge meg kun fordi jeg føler jeg må det. Jeg er så usikker på meg selv.

Jeg har mye angst og depresjon som gjør alt enda vanskeligere for meg. Jeg er ikke noe flink på small talk og jeg klarer ikke å ha en normal samtale i gang. Etterpå er jeg så redd for om jeg har sagt eller gjort noe dumt og jeg får veldig presentasjonsangst. Jeg skammer meg over meg selv og jeg hater meg selv og personligheten min. Ønsker jeg var en annen person enn den jeg er. Jeg ønsker jeg var en person som folk liker.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med livet fordi jeg er alltid så alene og ensom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nathea skrev (9 minutter siden):

Jeg har mye angst og depresjon som gjør alt enda vanskeligere for meg.

Du er modigere enn meg, du skriver med fullt nick! Men føler med deg. Det er tøft.

Det er sikkert noen her som har gode løsninger. Men jeg har bare ett lite råd: utfordre deg selv. Trenger ikke være stort, jeg har en liten utfordring: prat med noen. Bokstavelig talt. "Hei", til noen er et fremskritt fra å ikke prate med noen. "Hei, vet du hva klokken er", er et større fremskritt enn, "hei", er. Klarer du å bryte det å ikke prate med noen, ved å i stedet prate med noen, hver dag, så blir det lettere å si mer, å prate mer, å se noen i øynene.

Og prøve å se deg selv utenfra. Se at du er en jente som prøver, som bryr seg, som bare vil være sosial, som bare er god. ❤️

Det hjelper.

Anonymkode: 50a78...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du er modigere enn meg, du skriver med fullt nick! Men føler med deg. Det er tøft.

Det er sikkert noen her som har gode løsninger. Men jeg har bare ett lite råd: utfordre deg selv. Trenger ikke være stort, jeg har en liten utfordring: prat med noen. Bokstavelig talt. "Hei", til noen er et fremskritt fra å ikke prate med noen. "Hei, vet du hva klokken er", er et større fremskritt enn, "hei", er. Klarer du å bryte det å ikke prate med noen, ved å i stedet prate med noen, hver dag, så blir det lettere å si mer, å prate mer, å se noen i øynene.

Og prøve å se deg selv utenfra. Se at du er en jente som prøver, som bryr seg, som bare vil være sosial, som bare er god. ❤️

Det hjelper.

Anonymkode: 50a78...772

Tusen takk for svar.❤️ Jeg har prøvd å snakke litt sånne korte setninger som du skriver men jeg kommer meg ikke noe videre fra det grunnleggende. Det som er så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathea skrev (På 14.5.2021 den 0.15):

Tusen takk for svar.❤️ Jeg har prøvd å snakke litt sånne korte setninger som du skriver men jeg kommer meg ikke noe videre fra det grunnleggende. Det som er så dumt.

Åh, jeg føler virkelig med deg! Jeg skulle ønske det fantes noen drama-grupper rundt om som en kunne delta i og få trening i. Jeg vet det kanskje høres dumt ut, men drama er fantastisk god trening altså. Det er å "late som", på samme måte som barn gjør. Utrolig bra trening!

Det er det som skal til, trening. Kommer du på noen bra måte å få sosial trening på så si i fra! For du er ikke alene om å trenge det.

Anonymkode: 50a78...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Vær den du er, fordi du er spesiell slik du er og ingenting er galt med deg. Verden behøver ikke flere "kopier" men verden behøver nettopp Deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Nathea skrev (På 13.5.2021 den 20.48):

jeg vet ikke helt hvordan jeg skal begynne.

Jeg har dessverre ingen venner og jeg sliter veldig med å få meg venner. Jeg vet ikke hva jeg skal si og blir så usikker på meg selv også begynner jeg å stamme og alle ordene stokker seg. Jeg rødmer og ser ned i bakken og unngår øyekontakt helt ubevisst. Jeg prøver å tvinge meg kun fordi jeg føler jeg må det. Jeg er så usikker på meg selv.

Jeg har mye angst og depresjon som gjør alt enda vanskeligere for meg. Jeg er ikke noe flink på small talk og jeg klarer ikke å ha en normal samtale i gang. Etterpå er jeg så redd for om jeg har sagt eller gjort noe dumt og jeg får veldig presentasjonsangst. Jeg skammer meg over meg selv og jeg hater meg selv og personligheten min. Ønsker jeg var en annen person enn den jeg er. Jeg ønsker jeg var en person som folk liker.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med livet fordi jeg er alltid så alene og ensom.

Hvilken aldersgruppe er du ca. i? 

Anonymkode: ce592...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nathea skrev (På 13.5.2021 den 20.48):

jeg vet ikke helt hvordan jeg skal begynne.

Jeg har dessverre ingen venner og jeg sliter veldig med å få meg venner. Jeg vet ikke hva jeg skal si og blir så usikker på meg selv også begynner jeg å stamme og alle ordene stokker seg. Jeg rødmer og ser ned i bakken og unngår øyekontakt helt ubevisst. Jeg prøver å tvinge meg kun fordi jeg føler jeg må det. Jeg er så usikker på meg selv.

Jeg har mye angst og depresjon som gjør alt enda vanskeligere for meg. Jeg er ikke noe flink på small talk og jeg klarer ikke å ha en normal samtale i gang. Etterpå er jeg så redd for om jeg har sagt eller gjort noe dumt og jeg får veldig presentasjonsangst. Jeg skammer meg over meg selv og jeg hater meg selv og personligheten min. Ønsker jeg var en annen person enn den jeg er. Jeg ønsker jeg var en person som folk liker.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med livet fordi jeg er alltid så alene og ensom.

Har du Facebook kan du prøve skrive en meld til min kone hun trenger ei venninne/venn  når jeg skal ut med gutta som hun kan være sammen med. https://m.facebook.com/mari.svenungsen?pn_ref=info_relation&ref=bookmarks

Anonymkode: ce592...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...