Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Vi har fått nye naboer som er muslimer. Vi bor i rekkehus og henger sammen med dem. I dag er det Kristi himmelfartsdag, og vi pleier alltid grille den dagen dersom det er vær til det som det er. Her er problemet jeg brått kom på nå, det er ikke bare Kristi himmelfartsdag i dag, men også id, og naboen har gjester. Det jeg her kjøpt inn til å legge på grillen er grillribbe som er svinekjøtt, ja, jeg vet, jeg burde ha tenkt på dette i går når jeg handlet. Ved tanke på at muslimer ikke spiser svin, og lukten fra vår grill kommer til å kommer over til deres terrasse, bør vi droppe det? Anonymkode: cd6fb...aaf
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Tenker at vanligvis må de tåle grilling og lukt av svinekjøtt, men skjønner tanken din ang. idag. Men grillingen tar jo ikke lang tid, så hadde kanskje flyttet grillen slik at den står lengst unna dems tomt og grillet som planlagt. Anonymkode: 42208...b41
frk Nilsen Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 Det skal ikke ha noe å si. Aldri vært noe problem her, har flere muslimske naboer.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Tenker at vanligvis må de tåle grilling og lukt av svinekjøtt, men skjønner tanken din ang. idag. Men grillingen tar jo ikke lang tid, så hadde kanskje flyttet grillen slik at den står lengst unna dems tomt og grillet som planlagt. Anonymkode: 42208...b41 Var ikke på generell basis jeg tenkte, bare akkurat i dag. HI Anonymkode: cd6fb...aaf
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 De kan vel ikke lukte at du griller akkurat svin. Uansett kan du gjøre det 🤔 Anonymkode: f9ec1...b3f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Vi har fått nye naboer som er muslimer. Vi bor i rekkehus og henger sammen med dem. I dag er det Kristi himmelfartsdag, og vi pleier alltid grille den dagen dersom det er vær til det som det er. Her er problemet jeg brått kom på nå, det er ikke bare Kristi himmelfartsdag i dag, men også id, og naboen har gjester. Det jeg her kjøpt inn til å legge på grillen er grillribbe som er svinekjøtt, ja, jeg vet, jeg burde ha tenkt på dette i går når jeg handlet. Ved tanke på at muslimer ikke spiser svin, og lukten fra vår grill kommer til å kommer over til deres terrasse, bør vi droppe det? Anonymkode: cd6fb...aaf Altså, hva du legger på din grill på din terrasse har da ikke naboen noe med. Hadde dere skulle invitert dem over på mat er det noe annet, da tar man jo litt hensyn til hva folk spiser. Hadde ikke ramlet meg inn engang å ikke kunne grille svin bare fordi naboene er muslimer. Får være måte på. Anonymkode: 69735...823
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Altså, hva du legger på din grill på din terrasse har da ikke naboen noe med. Hadde dere skulle invitert dem over på mat er det noe annet, da tar man jo litt hensyn til hva folk spiser. Hadde ikke ramlet meg inn engang å ikke kunne grille svin bare fordi naboene er muslimer. Får være måte på. Anonymkode: 69735...823 Var ikke på generell basis jeg vurderer å droppe det, bare akkurat i dag siden det er id. Men de har for øyeblikket lukket terrassedøren så da går det på nå. HI Anonymkode: cd6fb...aaf
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Var ikke på generell basis jeg vurderer å droppe det, bare akkurat i dag siden det er id. Men de har for øyeblikket lukket terrassedøren så da går det på nå. HI Anonymkode: cd6fb...aaf Men hvorfor skulle det spille noen rolle? Er det lov å grille der kan da ikke muslimer sette en stopp for det? Anonymkode: 69735...823
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 Hvis de akkurat i dag har "stort" selskap i hagen ville jeg droppet grillingen og stekt maten på kjøkkenet, akkurat som jeg hadde satt pris på at naboene mine ikke satte i gang med grilling akkurat den dagen vi hadde konfirmasjonsselskap i hagen, men ellers ville jeg ikke tenkt mer på det. Anonymkode: 962aa...f66
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #10 Skrevet 13. mai 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Men hvorfor skulle det spille noen rolle? Er det lov å grille der kan da ikke muslimer sette en stopp for det? Anonymkode: 69735...823 Selvfølgelig kan dem ikke det, men det er lov og vise hensyn. De har ikke bedt oss om noe som helst HI Anonymkode: cd6fb...aaf
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Selvfølgelig kan dem ikke det, men det er lov og vise hensyn. De har ikke bedt oss om noe som helst HI Anonymkode: cd6fb...aaf Likevel skal dere ikke gjøre det dere har tenkt? Jeg fatter det ikke. Bor en oppå hverandre må en vel tåle litt? Anonymkode: 69735...823
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #12 Skrevet 13. mai 2021 Jeg synes omtanken du viser, er svært prisverdig. Jeg ville nok ikke grillet svin hvis naboen hadde hatt hagefest på Eid, men ellers tenker jeg at siden man har lov til å grille, så griller man hvis man vil. Anonymkode: 7bcff...41e
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #13 Skrevet 13. mai 2021 Dette syns jeg var en veldig merkelig problemstilling. Ja, man kan ta hensyn på mange måter om naboen har selskap. Men, akkurat hva slags kjøtt man har på grillen er det absolutt ikke nødvendig på noen som helst slags måte å ta noe hensyn til. Anonymkode: e3ef9...9ad
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #14 Skrevet 13. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis de akkurat i dag har "stort" selskap i hagen ville jeg droppet grillingen og stekt maten på kjøkkenet, akkurat som jeg hadde satt pris på at naboene mine ikke satte i gang med grilling akkurat den dagen vi hadde konfirmasjonsselskap i hagen, men ellers ville jeg ikke tenkt mer på det. Anonymkode: 962aa...f66 Hva, hvorfor skulle man ikke kunne grille selv om naboen har konfirmasjonsselskap i hagen? Anonymkode: a8b28...7a3
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #15 Skrevet 13. mai 2021 Hadde ikke brydd meg mindre. Grill i vei med god samvittighet.. Anonymkode: 972ee...b61
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #16 Skrevet 13. mai 2021 Selvfølgelig kan dere grille hva slags mat dere måtte ønske. At muslimer ikke spiser svin betyr ikke at ikke dere kan grille svinekjøtt i deres hage. Vel og bra å vise hensyn altså, men alt med måte tenker jeg. Anonymkode: e9265...eac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå