Gå til innhold

Samboer sier han er lei av meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sier jeg ikke tenner han lenger. Han er ikke forelsket i meg lenger. Han har faktisk sagt at han er lei av meg, å bedt meg flytte ut så fort som mulig. Vi har også et barn på 5 år. Han sier at han har holdt ut i noen år for å se om han kunne bli glad i meg igjen, og ikke minst for barnets skyld. Men nå orker han ikke mer, han vil ha meg ut. Jeg sitter bare å gråter, vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 4bcb6...270

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å gjøre det slutt.

Men den måten du beskriver her, høres ikke akkurat ut som den beste måten å gjøre det på.

Har han forsøkt å snakke om dette før? 

Anonymkode: 604c6...0ea

Skrevet

Det er selvfølgelig mulig å slutten elske noen og det er ikke noe galt. Men ha. burde jo tatt opp med deg at han begynte å slite, sånn at dere sammen kunne jobbet med dette. 

men jeg reagerer mest på, han vil ga deg ut, sier du? Men dere må jo bli enige om barnefordeling, hvem som skal bli sittende med boligen, om dere begge skal flytte etc. Hvis dere eier blir kan han ikke bare kaste deg ut. Be om en time på familievernkontoret og få han med dit. Det er viktig at dere får snakket ordentlig ut og at prosessen blir så ryddig som mulig, dere må samarbeide uansett om barnet deres. 

Kjærlighetssorg er dritvondt og jeg håper du har gode venner rundt deg som kan hjelpe deg gjennom den delen av dette. 

Anonymkode: 69f46...db9

Skrevet

Selvsagt er mannen din berettiget å føle alt dette. Men han er et følelsesløst rasshøl når det kommer til kommunikasjon. Eller er det du som har satt ting ekstremt på spissen her ut av ting han har sagt halvveis?

Anonymkode: 706cf...179

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er lov å gjøre det slutt.

Men den måten du beskriver her, høres ikke akkurat ut som den beste måten å gjøre det på.

Har han forsøkt å snakke om dette før? 

Ja, vi har snakket om det, men han har bestemt seg. Han vil ikke mer, hvordan han har klart å holde masken så lenge, skjønner jeg ikke. Han sier han har brukt noen år på å se om ting kunne bli bedre, men det gjorde det ikke... Så nå må jeg flytte... 

Skrevet

Har han noen annen? Altså er det noe som drar ham bort fra deg? Ønsker han å flytte langt bort? Vil han ta med seg barnet deres eller ser han det som sin rett å forlate barnet også?

Anonymkode: a4109...c65

Skrevet

Det var en veldig stygg tilbakemelding fra din samboer. Det er ikke ok å snakke slik til andre, dette er hans tap. Og når du får det litt på avstand, så har du egentlig vunnet. Du fortjener noe mye bedre enn han, som snakker som en bortskjemt 3-åring. 

Ta kontakt med fvk, og bli enige om samvær og hvem som skal bo hvor. Dette klarer du! 

Skrevet

Det er han sitt hus. Jeg flyttet inn for 12 år siden. Han har kjøpt det meste som er i huset, så jeg eier nesten ingenting selv... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er han sitt hus. Jeg flyttet inn for 12 år siden. Han har kjøpt det meste som er i huset, så jeg eier nesten ingenting selv... 

Ikke gjør det på nytt...

Anonymkode: d9d1b...223

Skrevet

Ikke gjør det på nytt...

Anonymkode: d9d1b...223

Hva mener du? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, vi har snakket om det, men han har bestemt seg. Han vil ikke mer, hvordan han har klart å holde masken så lenge, skjønner jeg ikke. Han sier han har brukt noen år på å se om ting kunne bli bedre, men det gjorde det ikke... Så nå må jeg flytte... 

Jeg tenkte mer på om han har forsøkt å ta opp problemer over tid, og så har du ikke tatt det på alvor, ikke tatt hans følelser på alvor, og så til slutt så har han sagt at nok er nok. 

Det hender jo at det er det som ligger bak, når noen plutselig blir veldig hard og uforsonlig, slik han nå har blitt.

I så fall må jeg jo nesten si jeg heller mot at du må påta deg skylden, og ser ikke noen vits med å prøve å fikse forholdet.

Hvis det ikke er sånn, hvis han ellers har vært fornøyd, og så plutselig klikker og vil ha deg ut, så er det han som er problemet. Da kan det være at han har undertrykket egne følelser, eller at han er blitt forelsket i noen andre, eller hva som helst i grunn.

Og da er det mulig det ville hjulpet å oppsøke hjelp.

Men før dere eventuelt gjør det, så må du spørre deg selv om det virkelig er verdt det. Er han en god mann til vanlig? Føler du deg trygg og glad? Eller er det mest gammel vane som gjør at dere er sammen?

Jeg tenker også litt på det du sier om at han eier alt. Det høres nokså skjevt ut. Det kan være slitsomt å være den som har ansvar for hus og hjem og den andre ikke bidrar. Er enig med de ssom sier at du ikke må la det skje igjen. 

Skrevet

Hva mener du? 

Ikke meg du spør, men dette er jo en vekdig skjev makt- og ansvarsfordeling som ikke er sunt i et forhold.

Han kan føle han sitter på alt ansvar og at det er tungt. Du kan føle at du ikke har noe makt og at det er urettferdig.

På sikt ødelegger det følelsene. 

Skrevet

Til dere som mener han er en drittsekk, og har klikket. Det er helt feil. Han var verken sint eller irrasjonell, han var lei seg fordi han ikke hadde klart å få tilbake følelsene sine. Og ikke minst pga av barnet vårt... Han er ingen drittsekk selv om kanskje det framstår slik. Jeg elsker ham fortsatt å er knust fordi ikke han føler det samme... Dette er virkelig tungt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Til dere som mener han er en drittsekk, og har klikket. Det er helt feil. Han var verken sint eller irrasjonell, han var lei seg fordi han ikke hadde klart å få tilbake følelsene sine. Og ikke minst pga av barnet vårt... Han er ingen drittsekk selv om kanskje det framstår slik. Jeg elsker ham fortsatt å er knust fordi ikke han føler det samme... Dette er virkelig tungt.

Jeg har ikke fått inntrykk av noe ondt eller slemt ved han i det hele tatt.

Det inntrykk jeg har fått, helt fra første innlegg, er at følelsene bare ikke er der mer. Ikke at han har blitt kald, ikke at han er ond, bare at følelsene ikke er der mer, og han er åpen om det.

Spørsmålet da er om det er riktig å gå fra hverandre, med en holdning om at fordi det føles slik nå, så er det bare til å gå ut og finne noen ny å erstatte han, eller fra hans ståsted, henne, med.

Så lenge vi har en moral i samfunnet om at det er det riktige, at det er greit å bare bruke og kaste mennesker, så vil det oppfattes som riktig at dere går fra hverandre og at han, og du, finner noen nye. For det er jo så lett liksom. Det er jo bare til å erstatte en en elsker med noen annen i stedet.

Anonymkode: 3112a...2b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Men hva har dere sammen gjort disse årene for å bedre forholdet? Har dere sammen forsøkt parterapi, har dere sammen forsøkt gode råd for å finne tilbake til hverandre som kjærester igjen? Har dere hatt det som en prosess hvor dere har snakket sammen om det, hva du trenger i forholdet, hva han trenger, hvordan dere kan ha det godt sammen?

Når du skriver at han ikke har klart å få tilbake følelsene sine, så gir det inntrykk av at det er litt enveis, at det ikke er noe dere har jobbet sammen om på en bevisst måte?

Anonymkode: 6608d...7ef

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Følelser er ikke noe man kan trylle frem.

Ofte handler følelser for et menneske om hvor trygg og glad man er sammen med det mennesket.

Og hvor trygg og glad man er på et menneske, handler om det mennesket sitt syn på seg selv.

Så det jeg tenker er at kanskje du mangler noe (selvtillit, selvrespekt, kjærlighet til deg selv) som blokkerer for hans følelser.

Og at hvis du hadde jobbet med å oppnå de tingene, gjerne med hjelp av en psykolog, så kunne det endret hans følelser for deg.

Gir dette mening?

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Hvorfor har du stilt seg så dumt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har du stilt seg så dumt?

Av kjærlighet. Hun elsket han, han elsket henne. De så på hverandre som "ett". Det var ikke noe "hans", eller "hennes". Det var bare et "vi".

Jeg tviler på at han sluttet å elske henne, selv om han ikke er forelsket mer. Jeg tviler på at han kan få seg til å sette henne på gaten, helt uten videre.

Men bare HI vet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da sier du at du flytter ut når du har fått spart opp litt penger. Han er en skikkelig tosk. 

Anonymkode: 3f473...f7d

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da sier du at du flytter ut når du har fått spart opp litt penger. Han er en skikkelig tosk. 

Anonymkode: 3f473...f7d

Disse holdningene, HI, er her fordi folk mener at "partneren kan byttes ut ved å knipse med fingrene". Så lenge det er holdningen og moralen som er i samfunnet så vil de mene at partneren din er en dust med en gang der er noen som helst form for problemer i forholdet.

Det finnes mange menn der ute. Men det finnes bare en han.
Akkurat som det finnes mange kvinner der ute. Men det finnes bare en du.

Skrevet

Han vil ut av forholdet. Det er hans hus så du er den som må flytte. Den er grei, men jeg synes du fortjener litt økonomisk hjelp til å flytte. Du har vel hatt noe form for inntekt i disse 12 årene du også som har gått til fellesen? 

Om du ikke kan bevise nedbetaling av huslån eller bidratt til oppussing så står du dessverre dårlig stilt. Jeg ville satset på goodwill, at han hjelper deg. Om du ikke får nok til f eks egenkapital til egen bolig så kan han jaggu betale to tre husleier for deg i leid leilighet i det minste. Ja, det er for lite, det er jo helt grusomt å gå tomhendt ut av langvarig forhold. Men du kom jo til dekket bord da. 

Føler med deg, absolutt. Det er kjempeleit å bli vraket av den man elsker. Du skal se det er en mening med det. Bare prøv å se det positive i at du skal bort fra noe som ikke er ekte. Å bo med ham når han ikke vil ha deg vil du vel ikke selv heller. 

Anonymkode: 69e86...2ba

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Av kjærlighet. Hun elsket han, han elsket henne. De så på hverandre som "ett". Det var ikke noe "hans", eller "hennes". Det var bare et "vi".

Jeg tviler på at han sluttet å elske henne, selv om han ikke er forelsket mer. Jeg tviler på at han kan få seg til å sette henne på gaten, helt uten videre.

Men bare HI vet.

Nå har vel historien vist oss gang på gang på gang at den strategien er skikkelig, skikkelig dum. Det burde ikke være lov å være så naiv.

Anonymkode: c9764...988

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Nå har vel historien vist oss gang på gang på gang at den strategien er skikkelig, skikkelig dum. Det burde ikke være lov å være så naiv.

Anonymkode: c9764...988

Nettopp. Økonomi er ikke romantikk. 

Anonymkode: a99f7...46f

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Han sier jeg ikke tenner han lenger. Han er ikke forelsket i meg lenger. Han har faktisk sagt at han er lei av meg, å bedt meg flytte ut så fort som mulig. Vi har også et barn på 5 år. Han sier at han har holdt ut i noen år for å se om han kunne bli glad i meg igjen, og ikke minst for barnets skyld. Men nå orker han ikke mer, han vil ha meg ut. Jeg sitter bare å gråter, vet ikke hva jeg skal gjøre. 

skjønner det er veldig vondt, men jeg hadde dratt hvis han hadde sagt det, veldig feil og leve i et slik forhold og spesielt for barnet

Anonymkode: c74ee...1bd

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...