Gå til innhold

Hvilken kake er et must på 17 mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har siste årene egentlig pleid å ha pavlova og muffins. Men i år fikk jeg lyst på noe annet, så da blir det gelekake (sukkerbunn med vaniljekrem og gelelokk med frukt) + makroner. Hva skal dere ha på den store dagen 😊? Er det en spesiell kake som er typisk 17 mai for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pavlova er blitt 17 mai for meg. Noe som er utrolig med tanke på hvor ny den er i Norge.

Syns også brownies er gode.

Anonymkode: e60d1...1bc

Skrevet

I år blir det pavlova, is og kransekake. 

Anonymkode: 9e94b...814

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Pavlova er blitt 17 mai for meg. Noe som er utrolig med tanke på hvor ny den er i Norge.

Syns også brownies er gode.

Anonymkode: e60d1...1bc

Ja jeg tenker også at pavlova nok har blitt typisk 17 mai for mange. Ja brownies med jordbærkrem har vi også hatt noen år 😍 Vanskelig å velge kake noen ganger når det er så mye godt 😅

Skrevet

Pavlova og snickerskake 

Anonymkode: aa871...ae2

Skrevet

På 17 mai så feirer vi kun kjernefamilien, og da serverer jeg noe alle liker..... så Her blir det sjokoladekake, iskake eller gulrotkake.... da jeg ikke er glad i andre kaker🙈

Anonymkode: 70370...edc

Skrevet

Kvæfjordkake og marsipankake 

Anonymkode: c0e33...65c

Skrevet

Pavlova synes jeg blir for tidlig på året, den blir mye bedre når det er sesong for norske bær. Skjønner hvorfor den er blitt klassisk 17.maikake da, den er enkel og bunnen lages god tid i forveien, på selve dagen er det bare å legge på vaniljekrem og bær. Kremen kan også lages et par dager før. 

Får høre litt hva resten av familien ønsker til 17.mai. Regner med det blir brownie i tillegg til en annen kake. 

Skrevet

Har ingen tradisjon på å lage kake fordi vi alltid drar til hallen, men tenker at det blir bløtkake eller oreokake 😋

Anonymkode: d8aad...334

Skrevet
10 hours ago, Hirka89 said:

Vi har siste årene egentlig pleid å ha pavlova og muffins. Men i år fikk jeg lyst på noe annet, så da blir det gelekake (sukkerbunn med vaniljekrem og gelelokk med frukt) + makroner. Hva skal dere ha på den store dagen 😊? Er det en spesiell kake som er typisk 17 mai for dere?

er mest glad i is jeg og samme med ungen, så her blir det sandwitch og lolipop

Anonymkode: c1257...6c5

Skrevet

Fra barndommen var det bløtkake, sachertorte og kransekake. Kransekake har jeg ikke tid til å lage i år, og sachertorte har jeg liksom aldri fått helt til, men bløtkake med vaniljekrem og masse bær både inni og oppå må jeg ha. 

Anonymkode: 42d1c...806

Skrevet

Vi skal ha gulrotkake i år 😋 Har ellers ikke noen utpreget kaketradisjon her, er mer opptatt av saltmaten. 

Skrevet

Bløtkake

Anonymkode: b4f80...90d

Skrevet
frk Nilsen skrev (14 timer siden):

Pavlova synes jeg blir for tidlig på året, den blir mye bedre når det er sesong for norske bær. Skjønner hvorfor den er blitt klassisk 17.maikake da, den er enkel og bunnen lages god tid i forveien, på selve dagen er det bare å legge på vaniljekrem og bær. Kremen kan også lages et par dager før. 

Får høre litt hva resten av familien ønsker til 17.mai. Regner med det blir brownie i tillegg til en annen kake. 

Vaniljekrem på pavlova?? Det skal være tynt lag med eggekrem og så krem på toppen!! 

Anonymkode: 5826f...da0

Skrevet

Wienerstang!

Anonymkode: ac510...f65

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vaniljekrem på pavlova?? Det skal være tynt lag med eggekrem og så krem på toppen!! 

Anonymkode: 5826f...da0

Det er det samme. Hjemmelaget vaniljekrem blir også kalt eggekrem. 

Skrevet
frk Nilsen skrev (På 13.5.2021 den 9.30):

Enig i at det ikke er sesong for pavlova så tidig, hvis man liker bær på den, noe vi gjør. Så pavlova er sommerkake for oss. Jeg pleier å lage ostekake på nasjonaldagen, samt kladdkaka.

Skrevet

Blir bare oss i kjernefamilien så her blir det vaniljemuffins og Brownies med is 

Anonymkode: 8edfe...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...