Gå til innhold

Hva er din favorittkake?

("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Suksessterte og pavlova med salt karamell og banan!

Anonymkode: 644b8...27d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Suksessterte

Pavlova med jordbær

Osteiskake

Skrevet

Jeg er også glad i bløtkake, gjerne med marsipanlokk. Men ikke så glad i banan inni da, vil heller ha syltetøy og vaniljekrem...

Men jeg er nok spesielt glad i fyrstekake og andre kaker med mandler i, og eplekaker, gjerne med karamellsaus på toppen og selvfølgelig is til.

Anonymkode: 57e82...2d7

Skrevet

Her er min største favoritt gulrotkake, med søt ostekrem, mange har kremen så syrlig. Ellers er det oreokake 😛

Anonymkode: 93b2a...6a4

Skrevet

En skikkelig saftig brownie med salt karamell. 

Skrevet

Tror ostekake er en favoritt i nabolaget i år,  Rema var tomme for Philadelphia i går... 

Skrevet
Superdolly skrev (På 13.5.2021 den 7.36):

Sjokoladekake. Den ondskapsfulle fra det søte liv.

Hvilken er det? Det er jo en hel haug med sjokoladekaker der. 🤪 

Skrevet

Cafe Sting og red velvet kake. 

Anonymkode: 26398...1dc

Skrevet

Lagkake. (Tror det bare er en familieoppskrift. Aldri fått den servert og ingen har spist den andre steder enn i familien her. Kan minne om bløtekake i konsistensen, men er langt ifra en bløtekake)

Så kommer Budapestkake. Vi pleier å lage den nesten som pavlova, men med vanlig krem på og masse bær. Ikke som rullekakesom den pleier å være. 

Anonymkode: 18532...98e

Skrevet

Pavlova med vaniljekrem og masse masse bær.

Kjøpekake: Jubileumskaken til Lie-Nielsen.

Anonymkode: de07d...476

Skrevet

Bakt ostekake, brownies, pavlova er blant favorittene 😋

Anonymkode: c8407...dd8

Skrevet

Å det er mange!

verdens beste

budapest med aprikossyltetøy 

Ostekake

firkløverkake

Skrevet

Det er mange gode kaker, men hvis jeg må velge én tror jeg min absolutte favoritt er ispahan. 

Skrevet
Holly Golightly skrev (4 timer siden):

Det er mange gode kaker, men hvis jeg må velge én tror jeg min absolutte favoritt er ispahan. 

Hva er det? 

Er egentlig en selvutnevnt kake(mons)besserwisser men her var det noen kaker jeg ikke har hørt om før🙈

Skrevet
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev (2 timer siden):

Hva er det? 

Er egentlig en selvutnevnt kake(mons)besserwisser men her var det noen kaker jeg ikke har hørt om før🙈

Jeg har faktisk ikke sett den i Norge. Mulig det nye konditoriet Mendels i Oslo har den? Det er som en stor macron med rosesmak, fylt med bringebær, kjærlighetsfrukt og en deilig krem. Jeg har pleid å spise den i Paris, og har også laget den hjemme ved et par anledninger. Den er helt nydelig! Perfekt blanding av sprøtt og mykt, syrlig og søtt. Smaker sommer.

https://www.pierreherme.com/pastries/ispahan..html

Skrevet
Holly Golightly skrev (3 timer siden):

Jeg har faktisk ikke sett den i Norge. Mulig det nye konditoriet Mendels i Oslo har den? Det er som en stor macron med rosesmak, fylt med bringebær, kjærlighetsfrukt og en deilig krem. Jeg har pleid å spise den i Paris, og har også laget den hjemme ved et par anledninger. Den er helt nydelig! Perfekt blanding av sprøtt og mykt, syrlig og søtt. Smaker sommer.

https://www.pierreherme.com/pastries/ispahan..html

Den hørtes utrolig god ut👌👌👌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...