Gå til innhold

Spørsmål til dere som er gode på kakebaking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage ostekake og har noen spørsmål . Er det noen type smak av gelé til lokk på toppen som gjør seg bedre enn andre ? Og hvor lenge før den skal serveres bør den lages ? Dagen før ? Takk😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagen før passer bra. Jeg pleier ikke alltid å ha gelelokk, men har heller f.eks bringebærculis direkte i ostekremen, rosa og frisk kake. Hvis den er til 17.mai ville jeg heller ha pyntet den med røde og blå bær, og hvite små marenstopper. Pynte like før servering. 

Sitrongele eller bringebærgele er friskt og passer i forhold til smak. Du kan også ta frosne skogsbær på toppen og ha gelelokk over, da får du en god ostekake med bær. 

Skrevet
frk Nilsen skrev (1 minutt siden):

Dagen før passer bra. Jeg pleier ikke alltid å ha gelelokk, men har heller f.eks bringebærculis direkte i ostekremen, rosa og frisk kake. Hvis den er til 17.mai ville jeg heller ha pyntet den med røde og blå bær, og hvite små marenstopper. Pynte like før servering. 

Sitrongele eller bringebærgele er friskt og passer i forhold til smak. Du kan også ta frosne skogsbær på toppen og ha gelelokk over, da får du en god ostekake med bær. 

Takk for svar! Det var gutta som bestilte ostekake med gelé lokk😊. Tenker å servere bær til ved siden av .

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (17 minutter siden):

Skal lage ostekake og har noen spørsmål . Er det noen type smak av gelé til lokk på toppen som gjør seg bedre enn andre ? Og hvor lenge før den skal serveres bør den lages ? Dagen før ? Takk😊

Ostekake med gelelokk er ikke særlig godt da. Lag heller en god amerikansk style slik som stekes. De er rågode!

Anonymkode: c6ceb...2e0

Skrevet

Denne er god, har laget den flere ganger

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/ostekake-til-17-mai

Det er godt med appelsin også, men den lager jeg gjerne til jul :)

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/ostekake-med-appelsin

Bedre med Bixit enn Digestive synes jeg, og mange har sagt det samme som har smakt kakene jeg har laget. Veldig mange bruker Digestive, og har reagert på min "spesielt gode" kjeksbunn og spurt hva jeg har brukt.

Jeg lagde denne til et selskap vi var i på 17.mai for et par år siden. Ikke vanskeligere, men tar litt lenger tid. Høy wow-faktor, fikk mange kommentarer på den

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/ostekake-i-rodt-hvitt-og-blatt

Anonymkode: 385ae...6ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ostekake med gelelokk er ikke særlig godt da. Lag heller en god amerikansk style slik som stekes. De er rågode!

Barna bestilte akkurat ostekake med gelélokk . Da blir det slik denne gangen😊

Skrevet

Denne er god, har laget den flere ganger

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/ostekake-til-17-mai

Det er godt med appelsin også, men den lager jeg gjerne til jul :)

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/ostekake-med-appelsin

Bedre med Bixit enn Digestive synes jeg, og mange har sagt det samme som har smakt kakene jeg har laget. Veldig mange bruker Digestive, og har reagert på min "spesielt gode" kjeksbunn og spurt hva jeg har brukt.

Jeg lagde denne til et selskap vi var i på 17.mai for et par år siden. Ikke vanskeligere, men tar litt lenger tid. Høy wow-faktor, fikk mange kommentarer på den

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/ostekake-i-rodt-hvitt-og-blatt

Anonymkode: 385ae...6ee

Tusen takk for tips!!! Og skal definitivt bruke den kjeksen😊😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (38 minutter siden):

Tusen takk for tips!!! Og skal definitivt bruke den kjeksen😊😊

Jeg bruker denne oppskriften med Bixit og bringebærgele som lokk. Nydelig kake 👍🏻

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Joda, det er godt. Og hvis det er det de vil ha så er det det de vil ha og ikke den amerikanske som du vil ha.

Skrevet
amandine skrev (Akkurat nå):

Joda, det er godt. Og hvis det er det de vil ha så er det det de vil ha og ikke den amerikanske som du vil ha.

Hun sa ingenting om det i hi. Mange har heller ikke smakt den stekte versjonen. I Norge skal visst "ostekake" være slik som det med gele på. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hun sa ingenting om det i hi. Mange har heller ikke smakt den stekte versjonen. I Norge skal visst "ostekake" være slik som det med gele på. 

Joda, det sa hun. 

I Norge får man faktisk både ostekake med og uten gelelokk. 

Mine unger elsker den med gelélokk og bixit kjeksbunn. Jeg skal lage den til 17. mai. Bringebærgele pyntet med jordbær og blåbær. Nydelig. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Joda, det sa hun. 

I Norge får man faktisk både ostekake med og uten gelelokk. 

Mine unger elsker den med gelélokk og bixit kjeksbunn. Jeg skal lage den til 17. mai. Bringebærgele pyntet med jordbær og blåbær. Nydelig. 

Hun sa ikke at andre typer var utelukket. Hjelpes. Hvorfor tror dere alltid hun trenger støttekontakt?

Skrevet

Hun sa ikke at andre typer var utelukket. Hjelpes. Hvorfor tror dere alltid hun trenger støttekontakt?

Ho sa ikkje at sjokoladekake var utelukka heller. Eller marsipankake. Eller pavlova. Eller kransekake. Ho spurde om ostekake med gele lokk. 

Eg bruke  ofte grønn gele, btw. Synes den smake friskt. 

Anonymkode: 7a659...9da

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ho sa ikkje at sjokoladekake var utelukka heller. Eller marsipankake. Eller pavlova. Eller kransekake. Ho spurde om ostekake med gele lokk. 

Etter å ha lest innlegget ditt sitter jeg igjen med en ting: nå fikk jeg sykt lyst på kake. Helst en bit av alle du nevnte 😂

Skrevet
Kira skrev (1 minutt siden):

Etter å ha lest innlegget ditt sitter jeg igjen med en ting: nå fikk jeg sykt lyst på kake. Helst en bit av alle du nevnte 😂

Tar gjerne brownie, smuldrepai og ostekake :)

Skrevet

Jeg bruker bixit, og blander bringebærgele i ostemassen😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Herrefred for en krenkefest det er blitt her inne. Jeg svarte da på ostekake. Men gud forby man kommer med tips om "noe nytt", slikt kan man ikke risikere.

Skrevet

Jeg bruker digestivekjeks i bunnen og sitron/appelsingele i ostekremen. Oppå kaka har jeg et lag bringebærgele med nyrørte jordbær i😊  har noen ganger friske bringebær i ostekremen også. Frisk og god kake😊

Skrevet
frk Nilsen skrev (21 minutter siden):

Tar gjerne brownie, smuldrepai og ostekake :)

Må ikke nevne andre typer kake i denne tråden. Da blir man skutt .

Skrevet

Takk for alle tips damer ! Det blir den med bixit og bringebærlokk😊. Da blir helt sikkert ungene fornøyde.

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Må ikke nevne andre typer kake i denne tråden. Da blir man skutt .

Såpass kakesugen at den risken tar jeg 🍰

Skrevet
frk Nilsen skrev (2 minutter siden):

Såpass kakesugen at den risken tar jeg 🍰

Skulle ønske en kunne 3D printe kaker, det hadde vært helt perfekt! 

Skrevet

Skulle ønske en kunne 3D printe kaker, det hadde vært helt perfekt! 

Uten kalorier, men med samme gode smaken.

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Herrefred for en krenkefest det er blitt her inne. Jeg svarte da på ostekake. Men gud forby man kommer med tips om "noe nytt", slikt kan man ikke risikere.

Jeg synes det var et godt tips 😅 Aldri laget amerikansk versjon som er stekt før. Mulig jeg tester ut 👌🏻

Anonymkode: 1faba...233

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...