Gå til innhold

Prednisolon og vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det selve medisinen som kan få pasienten til å gå opp i vekt eller er det at man får økt matlyst å spiser mer?

Anonymkode: 38b2d...9e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel  bare på veldig høye doser at man blir oppblåst og får måneansikt. Jeg har gått på Prednosolon i over et år og ikke merket noe. Begynte på 20mg og har trappet ned.

Anonymkode: bdf81...26c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er vel  bare på veldig høye doser at man blir oppblåst og får måneansikt. Jeg har gått på Prednosolon i over et år og ikke merket noe. Begynte på 20mg og har trappet ned.

Anonymkode: bdf81...26c

Takk for svar! 😊

Skrevet

Min datter fikk enorm apetitt av prednisolon, så med henne var det maten, ikke medisinen som gjorde at hun la på seg. Hun fikk også måneansikt, og det må jo være pga medisinen. Stod heldigvis ikke på prednisolon så lenge, og gikk tilbake til utgangspunktet når hun sluttet på medisinen. 

Anonymkode: d6b49...856

Skrevet

Eg trur det er begge deler.barnet mitt gjekk ganske lenge på den under leukemibehandling.i nokon perioder fekk ho økt matlyst andre tider ingen matlyst / elle klarte å ete pgr av brannsår i munn pgr av cellegifta. 

Men måneansiktet var der heile tida, samt perioder vektøkning. 

Anonymkode: ce002...b4a

Skrevet

Jeg får ikke til å gå ned i vekt, ansiktet er oppblåst hele tiden og gjør meg stygg. Jeg orker ikke lenger å ha på kamera på Teams-møter. Går på lav dose. 

Anonymkode: 3a18b...fab

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg får ikke til å gå ned i vekt, ansiktet er oppblåst hele tiden og gjør meg stygg. Jeg orker ikke lenger å ha på kamera på Teams-møter. Går på lav dose. 

Anonymkode: 3a18b...fab

Har du brukt det over lang tid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...