Gå til innhold

Besteforeldre og barnevakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt delt. Men setter man barn til verden så bør man klare å ta seg av de også.  

Må en virkelig ut å feste hver helg etter et barn eller to har kommet til verden? Da må man begynne å ta et valg ang hva som er viktigst for disse parene i livet. Fest og moro eller å oppdra barn.

Helt innafor med barnevakt en gang i blant men hver helg? Nei det synes jeg er noe tull. 

Så var det dagens besteforeldre,  de er ganske så opptatte med jobb, selvrealisering,  egenpleie og kanskje bittelitt egoistiske blitt? 

Mange sier nei til pass grunnet at de bare må være med på! Så begynner helsen å skrante etter noen år og da passer det med å hygge seg med barnebarn....men mulig det da er for seint siden de ikke er så godt kjente med sine besteforeldre. 

En gyllen middelvei hadde nok vært ok

Skrevet

Ja det er ikke greit å bli tatt for gitt, og livet endres jo etter at vi får barn.

Håper jeg kan være en engasjert bestemor selv, men jeg tror nok at jeg også vil ha mitt eget liv og reise og oppleve ting.

Skrevet

Jeg er kjempe heldig med min mamma. Hun er gladelig sammen med sønnen min (2.klassing). Skal sies at hun nylig ble ufør og å være til nytte og hjelp i hverdagen har gjort at hun har klart å holde seg oppe. Så hun har helt frivillig hentet på skolen hver dag, gjort litt lekser og lagd middag, i tillegg hatt han på overnatting ca 1 gang i uka.

Jeg tar henne ikke for gitt og hun har fått klar beskjed om å ikke droppe egne planer for å hjelpe meg i hverdagen. Vil hun på hytta en uka, gjør hun det. 

Jeg viser også at jeg setter umåtelig pris på henne ved å overraske med f.eks en fin bukett blomster, gavekort hos frisør, på drivstoff eller teaterbilletter. 

Pappa bor langt unna, men han stiller opp når han kan. I sommer skal sønnen på 2 uker ferie alene til morfaren sin, når Sfo er stengt og jeg jobber. 

Men kjenner til de som tar besteforeldrene for gitt og må innrømme jeg har mine egne tanker om dem. 

Skrevet

Glad få tenker slik

Anonymkode: a05de...329

Skrevet

Besteforeldre må få lov til å velge selv, de har jo vært igjennom det med å ha små barn selv, og vil kanskje heller bare ha litt kos med barnebarna.

Både mine foreldre og min mann sine foreldre jobber fullt, og hvorfor skal jeg da forvente at når de har fri, så skal de passe på mine barn????

Er jeg som har fått dem, og som må legge opp dagene etter barna.

Har selvfølgelig fått hjelp viss vi ikke får det til selv når det er kveldsjobbing, eller når viktige ting som en må være med på er, men bestiller ikke en hotellweekend for at jeg må få fred og de passe barna, uten at de absolutt ber om å ha dem en hel helg. 
Mine foreldre har 12 barnebarn, og mener at ting bør gjøres nokså likt, så hadde blitt endel jobb på dem viss de skulle passet alle.

Anonymkode: 591bf...edb

Skrevet

Det hun egentlig mener er vel at foreldrene til barnebarnet aldri komme innom og bare dumper barnet hos dem. Det hadde jeg reagert like mye på som bestemoren her gjør. 

Anonymkode: c7851...d2c

Skrevet

Jeg håper på å bli bestemor snart (datter er 32 år), og ville nok mast meg til å få være barnevakt litt for ofte. MEN: Det er foreldre som har satt barn til verden, og har ikke krav på at besteforeldre stiller som barnevakt. For noen vil det være slik at besteforeldre fortsatt er i jobb, og man blir faktisk mye mer sliten etter jobb når man blir eldre. Det er derfor mye som er mer slitsomt enn før, f eks småbarn. Besteforeldre har tatt sin tørn med småbarn, og noen ønsker kanskje bare å kose seg litt med barnebarna noen timer, ikke ha ansvaret en natt eller to. Jeg har venner som er besteforeldre og som passer barn hele tiden, fordi de voksne barna nærmest krever det, og blir fornærmet om de sier nei. Resultatet er at de nesten ikke har tid til å gjøre egne ting, fordi de må være barnevakt. En venninne av meg fikk kjeft av datteren fordi hun hadde bestilt sydentur i to uker uten å først ha sjekket om det passet datteren. Datteren trengte jo nemlig barnevakt siden de skulle på konsert!!! Da kjente jeg at det kokte, altså!

Anonymkode: 1abe7...73b

Skrevet

Det sto og i artikkelen at bestemoren gjerne vil være ilag med barnebarna hele familien sammen. Hun hadde gjerne vært sammen med dem på 17 mai, men blir da barnevakt fordi foreldrene har andre planer. 

Anonymkode: a9aa3...19a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...