Gå til innhold

Sliter etter vekt kommentarer på arbeidsplassen


BMW318

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. jeg er ganske psykisk sterk, men nå rakner det snart.

Jeg begynte i ny jobb i slutten av 2020, og det begynte allerede der. Jeg er veldig lang i kroppen, er 180 lang. Men jeg har alltid hatt en del ekstra rundt magen og hofter, bruker kun high waist bukser.

Jeg skulle prøve en del bukser på jobben, men hadde sagt ifra om at dette kunne bli en utfordring. Det som skjedde var at ingen av buksene passet, og min samboer måtte komme med en sort bukse til meg hjemmefra. 

Jeg fikk beskjed av sjefen at h*n skulle bestille "Ekstra store bukser til meg" - Kjente det stakk allerede der.

 

Jeg brukte denne buksen lenge når jeg først fikk den men den begynte etterhvert og dette av og ble plagsomt stor, så jeg ba sjef om å bestille inn noen i en størrelse mindre. Denne trivdes jeg med, og syntes den satt greit. (begynt å skli ned den og.)

Jeg spiser sunt og er for all del ikke overvektig, men jeg har kanskje noe ekstra jeg kan bli kvitt ja..  Jeg liker å trene og begynte med dette sommeren i fjor, jeg har gått ned 8-9 cm kun rundt magen siden dette. (skulle vært mer men.) Jeg er nå 120cm rundt magen.

 

For en stund siden fikk jeg kommentar av en kollega bak på lageret der personen hintet om at jeg burde gå ned i vekt, jeg prøvde og forsvare meg og sa at jeg trener og spiser sunt. Sa at jeg er glad i Kesam og bær en gang i blandt, og fikk beskjed om at dette kunne jeg bare kutte ut, kunne ikke spise dette overhodet. Jeg prøvde også og forsvare meg med at jeg kan spise 2 fiskekaker til middag og trives med det, men da fikk jeg beskjed om å spise 1 til en og en halv fiskekake.. 

Personen fortsatte og snakke, og prate meg ned.. Fortalte meg hva jeg kunne spise og hva jeg ikke kunne spise. Kunne heller ikke spise så mye proteiner da resten av det kroppen ikke tar til seg legger seg  rett på flesket.

Han sa også at han hadde reagert på lunsjen min og fått sjokk da han så hvor mye jeg hadde kjøpt meg, denne dagen hadde jeg kjøpt meg drittmat (Tortellini med kylling og bacon). Han syntes det var alt for mye mat, og det var et sjokk.. Da forklarte jeg at jeg ikke engang spiser halvparten, men blir mett også spiser jeg kun innmaten inne i pastaen.

Dagen etterpå kjøpte jeg meg noen potetlomper, og tok håp en skive med ost og en med kyllingfilet. Jeg satt og koste meg på lunsj pause på jobben helt til han kom inn i rommet og skulle starte på jobb. Han satt seg ned ovenfor meg og ss "Du lærte ingenting du av det jeg lærte deg i går" 

Jeg kjente bare det sank i magen og matlysten forsvant.

 

Jeg sa rett etter pausen at jeg ville snakke med sjefen og begynte setningen med "Er det normalt at man kommenterer andres mat her?" Da fikk jeg veldig fort beskjed om og ikke være for hårsår.. Helt til sjef hørte hele historien.

Kollegaen min måtte snakke med sjefen og ble bedt om å si unnskyld til meg, der jeg igjen sa at jeg trener jevnlig men går på prevensjonsmidler som også potensielt kan holde meg oppe i vekt men at jeg allerede har gått ned en del. Personen sa unnskyld, og da skulle liksom saken være helt ute av verden.

 

Jeg sitter igjen nå som en ansatt som er utslitt på jobb, jeg er ofte kvalm på jobb og føler meg dårlig. Jeg holdt på å kaste opp forrige uke da jeg var så kvalm etter inntaket av en til to biter av en proteinbar til sen frokost.

Jeg kan ikke lenger gå i t-skjorte ettersom jeg vet hva de tenker om meg, og jeg blir så sinnsykt varm fordi jeg er nødt til å ha på meg en fleece jakke hele tiden.

 

Jeg har begynt å slite med maten, og spiser ikke godt lenger. Gjerne ikke før jeg kjenner at det svir i magen. Jeg har en jobb til, og der merker jeg absolutt ingenting, selvom jeg jobber begge steder samme dagen.

 

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, jeg er på utkikk etter ny jobb nå så jeg kommer meg vekk derfra..

Men jeg er redd dette er noe som kommer til å forfølge meg etter denne jobben også, for jeg er livredd for å legge på meg og ser ikke på meg selv som noe positivt lenger.

 

Og ja, denne buksen som jeg gikk ned i størrelse på for flere med siden.. som ikke sitter ordentlig engang, den vil sjefen at jeg bytter til en større størrelse på .. Altså en som er alt for stor.

Før dere evt ser på målebånd og tenker at 120 rundt magen er alt for mye, så ikke glem at jeg er 180 høy.

 

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå.. Det her har faktisk ødelagt meg ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekt eller ikke - det er stålfrekt å presse på andre råd og attpåtil kverulere med vedkommende. Skjønner godt at du blir sur og lei deg😘 Du hadde ikke bedt om råd, du ønsket ikke belæring og du ønsket ikke å måtte forsvare deg og ditt liv. 
Kan du ta til mormæle neste gang? Klarer du det? Om ikke så burde du kanskje se deg om en annen jobb? Så du kan oppleve et godt arbeidsmiljø der man blir verdsatt for den man er og ikke målt etter hvordan man ser ut.

Klem til deg😊

Anonymkode: c9c27...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...