Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 På denne årstiden er spray i hvert fall bare tungvint, da det primært er ansiktet som smøres, og ingen sprayer vel i ansiktet? Vi er fornøyde med Cliniderm, vanlig solkrem. Brukes både i barnehage og hjemme. Den bruker vi fordi den ikke svir i øynene, trekker raskt inn i huden, lukter lite, og beskytter godt mot sola. Det finnes helt sikkert mange andre merker som oppfyller disse «kravene» vel så godt, men jeg gidder ikke handle og prøve så mye når vi allerede er fornøyd. Vi har prøvd blant annet Vichy, Nivea, Hawaian tropic, biotherm, cosmica og derma uten å bli fornøyd. Anonymkode: 60539...3d7
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Krem! Definitivt. Spray er noe ordentlig griseri, og vi får det nåde på barnas og egne klær. Anonymkode: c2d3a...2dd
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): På denne årstiden er spray i hvert fall bare tungvint, da det primært er ansiktet som smøres, og ingen sprayer vel i ansiktet? Vi er fornøyde med Cliniderm, vanlig solkrem. Brukes både i barnehage og hjemme. Den bruker vi fordi den ikke svir i øynene, trekker raskt inn i huden, lukter lite, og beskytter godt mot sola. Det finnes helt sikkert mange andre merker som oppfyller disse «kravene» vel så godt, men jeg gidder ikke handle og prøve så mye når vi allerede er fornøyd. Vi har prøvd blant annet Vichy, Nivea, Hawaian tropic, biotherm, cosmica og derma uten å bli fornøyd. Anonymkode: 60539...3d7 Men altså, man sprayer da uansettikke solkremen på huden, trodde du det? Man sprayer i hånda og smører på. Den er lettere å få utover enn krem. Anonymkode: a9a82...563
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men altså, man sprayer da uansettikke solkremen på huden, trodde du det? Man sprayer i hånda og smører på. Den er lettere å få utover enn krem. Anonymkode: a9a82...563 Om jeg smører barn i barnehagen så sprayer jeg ikke i hånda nei. Her sprayer vi alltid rett på huden. Hva er ellers poenget med spray? Anonymkode: c2d3a...2dd
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Om jeg smører barn i barnehagen så sprayer jeg ikke i hånda nei. Her sprayer vi alltid rett på huden. Hva er ellers poenget med spray? Anonymkode: c2d3a...2dd Den er tynnere og lettere å smøre utover. Sprayen er for å fordele det utover i hånda, ellers måtte du jo tømt det og det hadde blitt klin siden det er så tynt. Man skal ikke spraye dette mot barnet, da puster de inn masse aerosoler. Er du voksen? Anonymkode: a9a82...563
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men altså, man sprayer da uansettikke solkremen på huden, trodde du det? Man sprayer i hånda og smører på. Den er lettere å få utover enn krem. Anonymkode: a9a82...563 Eh, ja, det trodde jeg. Jeg og de aller fleste andre, her er det du som ikke har fulgt med... Hvis du sprayer i hånden er det i hvert fall ikke noen vits i å bruke spray, det går like raskt å ta solkrem i hånden og smøre utover. Man kan spraye rett på rygg, mage, armer og ben, når man er på stranden f.eks. så sparer man muligens litt tid sammenlignet med krem. Anonymkode: 60539...3d7
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #8 Skrevet 11. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Den er tynnere og lettere å smøre utover. Sprayen er for å fordele det utover i hånda, ellers måtte du jo tømt det og det hadde blitt klin siden det er så tynt. Man skal ikke spraye dette mot barnet, da puster de inn masse aerosoler. Er du voksen? Anonymkode: a9a82...563 Du vet at spray som sprer aerosoler i lufta har vært forbudt i flere år? Er du dement? Anonymkode: 60539...3d7
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #9 Skrevet 11. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Den er tynnere og lettere å smøre utover. Sprayen er for å fordele det utover i hånda, ellers måtte du jo tømt det og det hadde blitt klin siden det er så tynt. Man skal ikke spraye dette mot barnet, da puster de inn masse aerosoler. Er du voksen? Anonymkode: a9a82...563 Wow! Ta et Google-søk på solspray og les litt du. Spray sprayes rett på kroppen for så å smøres utover. Og ja, jeg er voksen. Men nei, jeg sprayer ikke rett i ansiktet til barna. Anonymkode: c2d3a...2dd
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #10 Skrevet 11. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du vet at spray som sprer aerosoler i lufta har vært forbudt i flere år? Er du dement? Anonymkode: 60539...3d7 Du vet at spray gir aerosoler, det er jo det spray gjør. Vet du hva dement er? Anonymkode: a9a82...563
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #11 Skrevet 11. mai 2021 Vi har alltid brukt spray i barnehagen. Først og fremst fordi det fikk barnet vårt til å bruke selv uten problemer (hun gjorde det fra hun var fire år). Hun sprayet da krem i hånden (jepp, tenk det!) og smurte inn ansikt, nakke og arner/ben selv uten problemer. Hun liker den pga konsistensen og at det er lettere å smøre ut over og få til å trekke inn i huden raskt. jeg tenker det viktigste er at du velger en solkrem som passer for barnet ditt, med høy solfaktor. Spør heller de ansatte i barnehagen enn folk her på anonymforumet, så kan de svare hva de foretrekker det. Anonymkode: 97d3b...e44
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #12 Skrevet 11. mai 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Du vet at spray gir aerosoler, det er jo det spray gjør. Vet du hva dement er? Anonymkode: a9a82...563 Ja, jeg vet hva aerosoler er. Sprayene som selges i dag, uansett om de inneholder solkrem eller rengjøringsspray, er designet slik at det ikke dannes aerosoler, men at innholdet som sprayes lander på overflaten det sprayes mot. Det er ikke lov til å produsere og selge spray som sprer aerosoler i lufta. Og ja, jeg vet hva dement er også. Det var en henvisning til din idiotiske kommentar om at hun som gav deg korrekt informasjon var voksen. Du som tviholder på feilinformasjon gjør det kanskje pga demens, eller bare manglende intelligens. Anonymkode: 60539...3d7
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #13 Skrevet 12. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hva er best ? Anonymkode: 60014...57a Ville anbefalt krem, da er du mer sikker på at du får nok krem på kroppen. I en barnehage der flere barn skal smøres, er det lett å ta et par dusj av spray, for så å dra det utover. Da får en ofte for tynt lag og dårlig beskyttelse . Spray er bedre til påfyll av solkrem hjemme, etter første påføring med krem Anonymkode: 858d4...2dc
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #14 Skrevet 12. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ville anbefalt krem, da er du mer sikker på at du får nok krem på kroppen. I en barnehage der flere barn skal smøres, er det lett å ta et par dusj av spray, for så å dra det utover. Da får en ofte for tynt lag og dårlig beskyttelse . Spray er bedre til påfyll av solkrem hjemme, etter første påføring med krem Anonymkode: 858d4...2dc Hæ?! Man smører barna sine godt med første lag med krem hjemme, før man sender de i barnehagen. Så fyller barna og/eller voksne i Bhg på i løpet av dagen... Anonymkode: 97d3b...e44
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #15 Skrevet 12. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ja, jeg vet hva aerosoler er. Sprayene som selges i dag, uansett om de inneholder solkrem eller rengjøringsspray, er designet slik at det ikke dannes aerosoler, men at innholdet som sprayes lander på overflaten det sprayes mot. Det er ikke lov til å produsere og selge spray som sprer aerosoler i lufta. Og ja, jeg vet hva dement er også. Det var en henvisning til din idiotiske kommentar om at hun som gav deg korrekt informasjon var voksen. Du som tviholder på feilinformasjon gjør det kanskje pga demens, eller bare manglende intelligens. Anonymkode: 60539...3d7 Men her er det jo du som tviholder på feilinformasjon... du må nok prøve å google igjen. Anonymkode: a9a82...563
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #16 Skrevet 12. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hæ?! Man smører barna sine godt med første lag med krem hjemme, før man sender de i barnehagen. Så fyller barna og/eller voksne i Bhg på i løpet av dagen... Anonymkode: 97d3b...e44 Jepp! Her skal barna være smurt når de kommer, så smører vi igjen etter lunsj. Anonymkode: c2d3a...2dd
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #17 Skrevet 12. mai 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Men altså, man sprayer da uansettikke solkremen på huden, trodde du det? Man sprayer i hånda og smører på. Den er lettere å få utover enn krem. Anonymkode: a9a82...563 Haha. Jo, man sprayer på huden. Anonymkode: 5cff8...c4f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #18 Skrevet 12. mai 2021 Så lenge det ikke er 50 +, å solkremen ikke er så tykk at den er umulig å smøre ut så synes jeg spray og krem er like bra, sprayer jo alltid i hånden min uansett. Jeg synes Dermica sin solkrem er veldig bra, både sprayen og kremen, den inneholder ikke parfyme og andre unødvendige stoffer til barnehud. Gutten min har Cosmica spray i barnehagen nå, men den er fra i fjor, tenkte jeg skulle kjøpe Dermica krem heller. Anonymkode: 7014a...2a6
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #20 Skrevet 12. mai 2021 Solkrem. sprayen skal sprayes på huden og den skal trekke inn i huden, dermed bør ungen gå uten klær frem til det er trekt inn. Heller ikke noe gøy å gå gulv og annet som er bak der du sprayer full av solkrem, så ikke veldig praktisk å spraye ungen inne før påkledning. Med mange unger som skal smøres blir det best resultat med krem, de har ikke like god tid eller mulighet til å være fult konsentrert om å få solkremen sprayet på jevnt. Anonymkode: 4d6aa...cb3
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #21 Skrevet 12. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Solkrem. sprayen skal sprayes på huden og den skal trekke inn i huden, dermed bør ungen gå uten klær frem til det er trekt inn. Heller ikke noe gøy å gå gulv og annet som er bak der du sprayer full av solkrem, så ikke veldig praktisk å spraye ungen inne før påkledning. Med mange unger som skal smøres blir det best resultat med krem, de har ikke like god tid eller mulighet til å være fult konsentrert om å få solkremen sprayet på jevnt. Anonymkode: 4d6aa...cb3 Nei nei nei. Den skal jo ikke det, da er det jo ikke rart det blir gris. Den sprayes i hånda og smøres på. Trekker veldig raskt inn. Klær kan han på med en gang. Mye mer gris med seig krem altså. Anonymkode: a9a82...563
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #22 Skrevet 12. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): JO DEN ER JO DET! Nå må du slutte å krangle om det. Anonymkode: c2d3a...2dd Ikke for trollet Anonymkode: 227e6...cda
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #24 Skrevet 13. mai 2021 On 5/11/2021 at 11:26 PM, Anonym bruker said: Hva er best ? Anonymkode: 60014...57a Når min gikk i bhg ønsket de at hn hadde solkrem, men er 2 år siden han slutta i bhg da Anonymkode: 44d4c...7ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå