Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Hørres sikkert litt sær ut eller vet ikke jeg men, vær gang jeg spør moren min om å bli med ut på en cafe eller noe liggnendes så inviterer hun søsteren min og, har egentlig ikke så mye at søsteren min er med men at moren min forventer at jeg også skal betale for søsteren min i cafe eller restaurant.. og synes jeg er egoistisk siden jeg tjener mer en søsteren min😅 så nå foretrekker jeg å dra alene eller med venninner.. noen som har hatt sånt før? Anonymkode: a4ca5...052
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Dere er rare hele gjengen. Merkeligste familien jeg har hørt om Anonymkode: c6b37...151
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dere er rare hele gjengen. Merkeligste familien jeg har hørt om Anonymkode: c6b37...151 Javel, vet at ingen er normale men, hahaha Anonymkode: a4ca5...052
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 Veldig rart at DU betaler. Mine foreldre spanderer alltid på meg i slike situasjoner. Anonymkode: 12f31...758
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 Jeg har aldri vært på kafé med min mor hvor jeg har betalt og jeg har aldri vært på kafé med mine (store) barn uten at jeg har betalt. Foreldre betaler for barna. Alltid. Dere høres svært spesielle ut. Anonymkode: d5a97...c5a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg har aldri vært på kafé med min mor hvor jeg har betalt og jeg har aldri vært på kafé med mine (store) barn uten at jeg har betalt. Foreldre betaler for barna. Alltid. Dere høres svært spesielle ut. Anonymkode: d5a97...c5a Hæ? Bare....HÆ???? Anonymkode: a8859...7b6
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2021 #8 Skrevet 11. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Hæ? Bare....HÆ???? Anonymkode: a8859...7b6 Selvsagt! Jeg er helt enig. Du kommer tydeligvis fra en dårlig familie. Anonymkode: 12f31...758
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #9 Skrevet 12. mai 2021 Jeg har mye mer penger enn min uføre mor, så hun har ikke betalt for meg siden jeg var 16-17 år, men det gjør henne ikke til en dårlig mor altså... Hun har aldri diktert hvem jeg skal betale for da, og dette med alenetid skjønner jeg ikke. Om jeg skal møte min mor er det bare koselig om en av mine to søstre også kommer. Er det noe jeg absolutt måtte pratet med henne om som de ikke kunne høre, det har ikke skjedd enda, kan jeg ta det på telefon Anonymkode: daa54...a7d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #10 Skrevet 12. mai 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg har aldri vært på kafé med min mor hvor jeg har betalt og jeg har aldri vært på kafé med mine (store) barn uten at jeg har betalt. Foreldre betaler for barna. Alltid. Dere høres svært spesielle ut. Anonymkode: d5a97...c5a Må nesten støtte denne 😊 Den eldre generasjon betaler som regel. Anonymkode: 41ff2...798
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #11 Skrevet 12. mai 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg har aldri vært på kafé med min mor hvor jeg har betalt og jeg har aldri vært på kafé med mine (store) barn uten at jeg har betalt. Foreldre betaler for barna. Alltid. Dere høres svært spesielle ut. Anonymkode: d5a97...c5a Hva???? Jeg spanderer alltid på mine foreldre. Det handler ikke om foreldre barn, en annen faktor er hva man tjener. Og ber jeg med ut spanderer jeg. Man kan ikke invitere med ut og forvente å bli spandert på. Her er det DU som er rar altså. Anonymkode: 6051d...d39
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #12 Skrevet 12. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva???? Jeg spanderer alltid på mine foreldre. Det handler ikke om foreldre barn, en annen faktor er hva man tjener. Og ber jeg med ut spanderer jeg. Man kan ikke invitere med ut og forvente å bli spandert på. Her er det DU som er rar altså. Anonymkode: 6051d...d39 Vi inviterer ikke formelt når vi møtes for å gå på kafe. Om vi inviterer til en eller annen feiring ute så betaler vi selvsagt for alle, men det var ikke det som var tema i hi. Jeg lar meg ikke spandere på av barna uansett da. De er i etableringsfasen og skal selvsagt ikke bruke penger på å gi meg mat Anonymkode: d5a97...c5a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #13 Skrevet 12. mai 2021 Tror ikke det finnes noe fasitsvar her. Min mor betaler alltid når vi er ute, men jeg er hennes eneste barn. Tror jeg selv kommer til å spandere på egen barn også når de er voksne. Hadde jeg hatt svært god råd og hatt foreldre som ikke hadde det, så hadde jeg da gjerne spandert på de. Det er ingen familier som er like. Anonymkode: 28cf3...3cd
Tekla123 Skrevet 12. mai 2021 #14 Skrevet 12. mai 2021 Her er det både òg. Pappa spanderer alltid, han er pensjonist med god råd. Mamma spanderer jeg på, hun er ufør med litt dårlig råd. Men søsken er alltid velkommen til å bli med, da betaler de for seg (unntatt med pappa da). Nå er det svært sjeldent mine søsken "trenger" seg på, da de bor hhv 170 og 250 mil unna.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #15 Skrevet 12. mai 2021 Foreldre betaler for barna. Punktum. Alenetid, ser helt klart den. Er søsteren min med så slipper ingen andre ting, får ikke snakket med mamma om ting hun er opptatt av. Søsteren snakker bare om sitt egentlig. Ikke får man til å bytte emne heller, hun kjører seg helt fast i sine temaer. Litt slitsomt. Av og til vil jeg høre hva mamma har gjort osv, og av og til vil jeg snakke om meg og barna. Anonymkode: a1d38...022
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #16 Skrevet 12. mai 2021 Hos oss betaler alle for seg selv. Jeg har ingen forventninger om at mine foreldre skal betale selv om de har mer penger enn oss. Anonymkode: 317fb...e94
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. mai 2021 #17 Skrevet 12. mai 2021 Men er problemet mangelen på alenetid eller forventningen om at du betaler? Det går fint an å presisere at du ønsker deg alenetid ( i ett ord) med mor, også uten å si at du ikke vil tilbringe tid med din søster. Når det gjelder betaling er det bare å betale hver for seg. Om du føler det blir for dyrt for deg så sier du bare det, at jeg bruker bruker for mye penger/ har hatt så mange utgifter/ har fått mindre inn denne mnd, at jeg kan bare betale for meg selv.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #18 Skrevet 12. mai 2021 Mammaen min er det mest gnitne vesen som noensinne har eksistert. Til hennes forståelse har hun vokst opp i ekstrem fattigdom og det har slått rot i henne til evig tid. Hun har aldri spandert noe som helst på meg. Når vi er på kafé spanderer jeg alltid. Og synes det er kjekt å se henne kose seg med litt oppvartning. Om hun hadde dratt bror min med seg, hadde jeg spandert på ham også. Enda han er en godt bemidlet mann som tjener det dobbelte av min inntekt. Anonymkode: 50133...c63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå