Gå til innhold

Menyen på nasjonaldagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her blir det kald sommerskinke, hjemmelaget potetsalat, annen salat, maiskolber. Og Eton mess til dessert, samt bær med kesam til de som foretrekker det. Diger bløtkake må vi ha.

Anonymkode: 8bfb7...851

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok uaktuelt med noe annet enn lapskaus. Ungene syns det var rart å ha denne dagen før, men nå som de flyr inn og ut av huset så skjønner de hvorfor og bi kan ikke ha noe annet. I år som i fjor så skal jeg være hjemme alene (skal nyte litt barnefri, en av de få dagene i året) og ungene flyr inn og ut siden det ikke blir noe tog eller slike ting ibyen. Da er det kjekt middagen er klar og kan bare varmes etter hvor mange som ramler inn døra. 

Anonymkode: d01ef...ab5

Skrevet

Det er nok uaktuelt med noe annet enn lapskaus. Ungene syns det var rart å ha denne dagen før, men nå som de flyr inn og ut av huset så skjønner de hvorfor og bi kan ikke ha noe annet. I år som i fjor så skal jeg være hjemme alene (skal nyte litt barnefri, en av de få dagene i året) og ungene flyr inn og ut siden det ikke blir noe tog eller slike ting ibyen. Da er det kjekt middagen er klar og kan bare varmes etter hvor mange som ramler inn døra. 

Skrevet

Grillbuffet, sammen med nabofamilien.

Bløtkake og is/frukt til dessert.

Anonymkode: 12e68...b66

Skrevet

Grillmat

Pavlova

Anonymkode: b9a3a...1e3

Skrevet

I år skal vi være på hytta, så da blir det grilling av div pølser med god tilbehør.

Når vi er hjemme pleier vi å ha brennsnut,

Anonymkode: 238c8...39c

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det ramler vel ikke så mange inn døra nå, håper jeg!

Anonymkode: 02cd9...183

Skrevet

Koldtbord, får besøk av 3 personer, blir hyggelig!

Anonymkode: 02cd9...183

Skrevet

Karri potetsalat, roastbeef, spekeskinke, fenalår, pickles og syltede agurker, reker, loff, aioli og melon. Til dessert blir det en ostekake med appelsin. 

Skrevet

Først pølser og is til «brunsj» så liten pause. Koldtbord der alle tar med litt hver samt 3 kaker. 

Anonymkode: c117b...2bb

Skrevet

Lang, deilig brunsj med flere typer brød og masse godt pålegg som spekemat, røkelaks, oster, syltetøy og frukt og bær. Til middag blir det deilige salater, helstekt indrefilet og pølser med tilbehør. Hjemmelaget kransekake, bløtkake, brownies, cookies og fri flyt av is til dessert. Høres mye ut, men vi er syv i familien (deriblant tre tenåringsgutter), og tar gjerne rester dagen etter😊🇳🇴

Anonymkode: 31cde...4f1

Skrevet

Koldtbord her, pavlova til dessert!

Anonymkode: cc9cf...857

Skrevet

Grillmat. Skal være sammen med mine søskenbarn og alle tar med det de vil spise. Til dessert har vi pavlova, brownies, is og gelé. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Først pølser og is til «brunsj» så liten pause. Koldtbord der alle tar med litt hver samt 3 kaker. 

Anonymkode: c117b...2bb

«Alle tar med?» hvor mange blir dere? Trodde det fremdeles gjaldt 5 utenom de som bor i huset?

Anonymkode: e846e...b86

Skrevet

Her blir det ribbe med tilbehør i år😊

Anonymkode: 18c81...072

Skrevet

"Griller" inne på stekepanna. Som alltid på 17.mai og st.hans i nord Norge 😁🙈

Anonymkode: c6c92...e5f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

«Alle tar med?» hvor mange blir dere? Trodde det fremdeles gjaldt 5 utenom de som bor i huset?

Anonymkode: e846e...b86

Max 20 på utendørs privat arrangement. 

Screenshot_20210511_170540_com.android.chrome.jpg

Anonymkode: f46ff...8a5

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

Her blir det kald sommerskinke, hjemmelaget potetsalat, annen salat, maiskolber. Og Eton mess til dessert, samt bær med kesam til de som foretrekker det. Diger bløtkake må vi ha.

Anonymkode: 8bfb7...851

her blir det pølser :) barnet ønsker det, og Is og godis :)

Anonymkode: 03723...437

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Max 20 på utendørs privat arrangement. 

Screenshot_20210511_170540_com.android.chrome.jpg

Ja, men det gjelder på mer offentlige steder, leide steder. Om man f.eks feirer privat bursdag på et leid sted. Skal man være hjemme gjelder fremdeles 5 stk

"En husstand bør ikke ha besøk av flere enn fem gjester samtidig i hus, leilighet, hytte eller utendørs i hage eller på uteplass."

https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/arrangementer-gjester-i-hjemmet-og-avstand#antall-gjester-pa-besok

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ja, men det gjelder på mer offentlige steder, leide steder. Om man f.eks feirer privat bursdag på et leid sted. Skal man være hjemme gjelder fremdeles 5 stk

"En husstand bør ikke ha besøk av flere enn fem gjester samtidig i hus, leilighet, hytte eller utendørs i hage eller på uteplass."

https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/arrangementer-gjester-i-hjemmet-og-avstand#antall-gjester-pa-besok

Er jaggu ikke å bli klok på.. Sjefen min ringte smittevernoverlegen i kommunen for å høre om mulighetene for en sammenkomst utendørs for sine ansatte og han sa det var max 10.

Skrevet

Lang god frokost/brunsj med godt brød, masse godt pålegg og jordbær og annen frukt. Blir oss fire i familien og svigers. Blir nok noen is og kake utpå dagen. Gjør det enkelt og lager brownies tipper jeg - det er alltid populært. Til middag/kvelds blir det nok noe så enkelt som hot dog eller grillpølser med tilbehør hvis været tillater grillings. 

Anonymkode: 4cbf8...666

Skrevet

Stor frokost med masse pålegg, ost, kjeks, bær og frukt.

Griller senere, skal ha Pavlova og fri fly av is.

Uansett hvordan vi pynter, stæsjer og pynter oss blir dette den kjedeligste 17 mai ever.

Som korpsmusikant som alltid spiller og marsjerer på 17 mai så blir det kjedelig. Skulle gjerne sovet bort hele dagen, men pga barna får jeg ta på meg fin stasen, pynte huset, fikse festmat og fake en fantastisk feiring av nasjonal dagen.

Anonymkode: bc6f0...d52

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Stor frokost med masse pålegg, ost, kjeks, bær og frukt.

Griller senere, skal ha Pavlova og fri fly av is.

Uansett hvordan vi pynter, stæsjer og pynter oss blir dette den kjedeligste 17 mai ever.

Som korpsmusikant som alltid spiller og marsjerer på 17 mai så blir det kjedelig. Skulle gjerne sovet bort hele dagen, men pga barna får jeg ta på meg fin stasen, pynte huset, fikse festmat og fake en fantastisk feiring av nasjonal dagen.

Jøss, skal du ikke ut å spille?

Her spilles det mange steder selv om det ikke blir tog, og det blir streamet live på kommunens sider.

De skal ha korps fra morgen til kveld, frokost, div kransenedleggelser og salutter, nasjonalsang kl 12 osv. Alle korpsene i distriktet er med på feiringen selv om det ikke blir tog å gå i.

Kommunen har både facebookside og lokal-TV med på feiringen, så man kan streame og se på TV fra de forskjellige stedene i kommunen, og korpsene er med.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er jaggu ikke å bli klok på.. Sjefen min ringte smittevernoverlegen i kommunen for å høre om mulighetene for en sammenkomst utendørs for sine ansatte og han sa det var max 10.

Ja, men da er det jo et arrangement i forbindelse med jobb, ikke en privat sammenkomst i hagen.

Skrevet

Bor i Oslo og siden vi ikke har øvd sammen siden september 2020 blir det ikke spilling. 
Trenger å øve og det har vi ikke hatt mulighet til dessverre.

Husker ikke sist 17 mai jeg ikke gikk i uniform.

Mulig barnekorpsene i omegn tar seg en runde, men ingen ting annonseres så ikke folk skal samles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...