Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 8 åring skal operer Lyskebrokk i morgen, og det er første gang barnet skal ha Narkose, er så nervøs.

Vet det kommer til og gå bra, men likevel føler/tenker at det går galt hele tiden ❤️

Hva kan jeg gjøre? viser ikke 8 åring hva jeg føler

Anonymkode: 2c595...d00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pust med magen.

Det er en del av mammajobben vår det, å være engstelig på barnets vegne, men du vet jo med fornuften at helsevesenet har beregnet ubehaget ved lyskebrokken som større enn faren for at noe skal gå galt under operasjonen.

Dette er en rutineoperasjon, og en anestesilege sitter ved barnets side hele tiden og overvåker alle vitale ting mens han er bedøvet. Ikke så mye som et lite blodtrykksfall går ubemerket forbi, og alt som evt kan gå galt har de reaksjoner på som ufarliggjør dette veldig.

Jeg vet hvordan du har det, men din jobb nå er å være rolig og trygg, så barnet ikke engster seg.

Datteren min gikk gjennom en 3-4 timer lang operasjon for to år siden, og det er verre å bli sendt på utsiden for å vente enn å bli operert i tror jeg ;) Men det går bra, plutselig er han på intensiven, trøtt men våken, og så fort han er i form til det blir han tilbudt en is (det gjorde de ihvertfall på riksen). Datteren min har ingen dårlige minner fra opplevelsen, det var spennende, og de var så flinke til å trygge henne.

Anonymkode: 920e0...723

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Pust med magen.

Det er en del av mammajobben vår det, å være engstelig på barnets vegne, men du vet jo med fornuften at helsevesenet har beregnet ubehaget ved lyskebrokken som større enn faren for at noe skal gå galt under operasjonen.

Dette er en rutineoperasjon, og en anestesilege sitter ved barnets side hele tiden og overvåker alle vitale ting mens han er bedøvet. Ikke så mye som et lite blodtrykksfall går ubemerket forbi, og alt som evt kan gå galt har de reaksjoner på som ufarliggjør dette veldig.

Jeg vet hvordan du har det, men din jobb nå er å være rolig og trygg, så barnet ikke engster seg.

Datteren min gikk gjennom en 3-4 timer lang operasjon for to år siden, og det er verre å bli sendt på utsiden for å vente enn å bli operert i tror jeg ;) Men det går bra, plutselig er han på intensiven, trøtt men våken, og så fort han er i form til det blir han tilbudt en is (det gjorde de ihvertfall på riksen). Datteren min har ingen dårlige minner fra opplevelsen, det var spennende, og de var så flinke til å trygge henne.

Tusen takk for et fint svar :)

Ja går nok helt sikkert bra, legen passer på hele tiden, så skal mye til at det skjer noe alvorlig

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Pust med magen.

Bortsett fra at anestesilegen har gått 5 min etter at barnet sovnet da. Men det sitter en anestesispl og passer på. 

Anonymkode: 342c6...358

Skrevet

Dette går bra HI. De vet hva de gjør inne på sykehuset.

Om du skal være med inn til narkosen er satt, så vær forberedt på at barnet slokner veldig brått. Narkose er ikke det samme som søvn.

Skrevet

Husk at tankene dine er nettopp det: tanker - og de kan være helt i uoverensstemmelse med virkeligheten noen ganger.

Forsøk å fortell deg at tankene handler om din fantasi og sin frykt, og at det ikke betyr at sønnen din skal utsettes for noe farlig selv om det føles sånn.

Anonymkode: d1cf8...028

Skrevet

Tusen takk for alle fine råd

Føler meg mye roligere nå. skal inn kl 9 i morgen, så da trenger jeg ikke være engstelig hele dagen,men dere har helt rett, tankene går løpsk av og til

Skrevet

Dette kommer til å gå veldig bra! ❤️😊

Anonymkode: 113ef...2c3

Skrevet

Det går veldig bra ❤

Jeg husker første gang gutten fikk narkose. Var så nervøs at jeg nesten besvime. Fikk beskjed om å gå ut i gangen . 2 gangen gikk det fint med mor 🤣

Anonymkode: 5275a...923

Skrevet

Tusen takk for betryggende ord ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...