Gå til innhold

Barn med diagnoser - hærverk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/okonomi/forsikringsselskapet-brot-med-egne-vilkar-da-tok-stian-og-dyveke-affare/s/12-95-3424121571

Er dette greit? Barn som knuser ting gang på gang og foreldre som forventet nytt?

Anonymkode: e19b0...2d0

Jeg tenker at vilkårene i forsikringen bør gjennomgås . Når det er sagt synes jeg det blir rett at forsikringen gjelder dersom det ikke er presisert antall ganger man kan benytte forsikringen . Om det burde vært begrensninger ? Kanskje . 

Skrevet

Nei beklager dette synes jeg ikke er greit. Trenger virkelig en 6-åring nettbrett? Slike situasjoner vil jo føre til at forskingen og egenandelen vil bli høyere. 

Anonymkode: 25690...e37

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei beklager dette synes jeg ikke er greit. Trenger virkelig en 6-åring nettbrett? Slike situasjoner vil jo føre til at forskingen og egenandelen vil bli høyere. 

Nettopp. For oss som betaler forsikring vil jo dette i det lange løp føre til at prisene stiger betraktelig. Kan jo ikke kalle det uhell når iPaden blir knust 4 ganger på 6 måneder. Butikken/forsikringsselskapet bør kunne beskytte seg mot dette.

Anonymkode: e19b0...2d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Endel 6-åringer trenger faktisk nettbrett. Her brukes det aktivt til læring og mestring fordi barnet har autisme og tourettes. Det benyttes av spesped og av assistenten i barnehagen. 

Vi har et barn som forbruker både klær, utstyr, briller og hjelpemidler. Derfor får vi både grunnstønad og hjelpestønad.

Trygghetsforsikringer på utstyr er egentlig en uting. Og ikke minst er det dyrt. Istedenfor én innboforsikring betaler man altså pr produkt.  Men når det først eksisterer så bør det selvfølgelig være en selvfølge at den kan benyttes. 

Anonymkode: 6ee22...da8

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Her får alle 6 åringene i kommunen iPad når de starter på skolen. Om dette er nødvendig? Nei, mener jeg. Men, slik er det bare 🤷‍♀️

Anonymkode: e189c...b53

Skrevet

Har to barn med diagnoser selv, men reagerte veldig på dette! Ikke greit! De får investere i uknuselig iPad deksel som andre folk! 

Anonymkode: 28588...b30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...