Gå til innhold

Fy.......f

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

– Det er så urettferdig. Vi føler at vi blir straffet for å være for snille, sier Ove Forstrønen da Aftenposten møter ham og ekssamboeren Mari Boye på Nautnes.

Anonymkode: 85dbf...e75

Skrevet

Hvis dette er å være  snill, så gud hjelpe meg... Synest jeg det er rart at en mangemillionær vil sette hele bedriften sin på spill bare for å spare lønn til 1 -2 enkelt personer.. Det finnes tydeligvis ikke grenser for grådighet.

Anonymkode: 49b50...acd

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvis dette er å være  snill, så gud hjelpe meg... Synest jeg det er rart at en mangemillionær vil sette hele bedriften sin på spill bare for å spare lønn til 1 -2 enkelt personer.. Det finnes tydeligvis ikke grenser for grådighet.

Hva som er objektive fakta er irrelevant når noen diskuterer sine følelser. Hvordan skal du kunne motbevise hva noen føler?

Hvis han føler at dette er å være "for snill" mot sine ansatte, hvordan skal du da kunne motbevise at det er det han føler?

Dette er en veldig vanlig hersketeknikk, "jeg føler ikke at jeg har gjort noe galt", "jeg føler ikke at jeg var streng mot henne", "jeg føler ikke at det var galt av meg å sparke hunden". Du kan ikke motbevise hva noen føler.

Ikke la deg falle i den fellen å diskutere noens følelser. Det er en debatt du aldri vil få noe ut av.

Han sier ikke at han har vært for snill. Han sier at, "jeg blir straffet for å være for snill". Han sier "vi", men konen er jo ikke den som har stått bak dette. Det er han som har ansvaret, han som har ordnet dette, han som har stått for dette. Han sier bare, "vi", for å slippe fra ansvaret.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Han sier at, "jeg føler at jeg blir straffet for å være for snill".

Rettelse

Skrevet

La oss vente og se hva bevisene sier. Jeg har vært borti et par saker før der "den ansatte" har løyet noe helt voldsomt. "Arbeidsgiver" som blir beskylt for utnyttelse har få muligheter til å foesvare seg.

Anonymkode: 13ef3...c95

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

La oss vente og se hva bevisene sier. Jeg har vært borti et par saker før der "den ansatte" har løyet noe helt voldsomt. "Arbeidsgiver" som blir beskylt for utnyttelse har få muligheter til å foesvare seg.

Arbeidstilsynet konkluderer med at Anna var ansatt i bedriften Nautnes Fiskevær AS, at hun aldri fikk noen arbeidskontrakt eller lønnsslipp, og at arbeidstiden hennes ikke ble registrert. Tilsynet ga pålegg og vedtok å stanse bedriften for brudd på arbeidsmiljøloven.
...
Forretningsmannen avviser saken, men bekrefter at Anna aldri hadde arbeidskontrakt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hva som er objektive fakta er irrelevant når noen diskuterer sine følelser. Hvordan skal du kunne motbevise hva noen føler?

Hvis han føler at dette er å være "for snill" mot sine ansatte, hvordan skal du da kunne motbevise at det er det han føler?

Dette er en veldig vanlig hersketeknikk, "jeg føler ikke at jeg har gjort noe galt", "jeg føler ikke at jeg var streng mot henne", "jeg føler ikke at det var galt av meg å sparke hunden". Du kan ikke motbevise hva noen føler.

Ikke la deg falle i den fellen å diskutere noens følelser. Det er en debatt du aldri vil få noe ut av.

Han sier ikke at han har vært for snill. Han sier at, "jeg blir straffet for å være for snill". Han sier "vi", men konen er jo ikke den som har stått bak dette. Det er han som har ansvaret, han som har ordnet dette, han som har stått for dette. Han sier bare, "vi", for å slippe fra ansvaret.

Prøver ikke ¨å motbevise noens følelser. Hva han føler og hva jeg føler er vidt forskjellig. Han må endelig  få føle at han har vært gulle god/vært for snill eller hva som helst, det driter jeg langveis i. 

Selv føler jeg at satans verk ikke er en god handling. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

"Den ansatte", har du lest kommentarfeltene ? Det har plutselig stått frem en hel hær fra den andre bedriften han driver og alle beskriver han som en tyrann av en sjef. 

• 2 uker senere...
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.5.2021 den 17.32):

Ja, dette blir spennende, nå har forøvrig arbeidstilsynet hatt kontroll på den andre bedriften han eier og han har nå fått 7 anmeldelser på seg i tillegg til det med fiskeværet. Han har i skjul filmet både ansatte og kunder i butikken. Kanskej flere hiver seg rundt på det søksmålet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...