Gå til innhold

Hva er "godt voksen" for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte før at man er det når man er rundt 50 år. "En godt voksen dame" er en dame på 50+. Ble selv i dag kalt for godt voksen, og jeg er mye yngre enn det. Har jeg oppfattet begrepet feil hele veien? 

Anonymkode: d37c9...92f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

45 + kanskje? 

Anonymkode: 1c869...10b

Skrevet

Jeg tenker 50+

Anonymkode: 50d11...afe

Skrevet

Over 35.

Anonymkode: 1a694...b20

Skrevet

Det kommer litt an på settingen. Jeg har pasert 50. På en aktivitet jeg er med på er gjennomsnittsalderen va 70. Der er jeg for rene ungsauen å regne. Som mor til skolebarn derimot regnes jeg nok som godt voksen.

Generelt tenker jeg grensen går rundt 50.

Anonymkode: b7441...aff

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det kommer litt an på settingen. Jeg har pasert 50. På en aktivitet jeg er med på er gjennomsnittsalderen va 70. Der er jeg for rene ungsauen å regne. Som mor til skolebarn derimot regnes jeg nok som godt voksen.

Generelt tenker jeg grensen går rundt 50.

Anonymkode: b7441...aff

Jeg er 34, derfor ble jeg overrasket over å bli kalt godt voksen i en debatt på nett. Jeg må se gammel ut på bildene 🤣🤣🤣

Skrevet

Godt voksen tenker jeg 60 +. Bruker bekrepet, istedenfor å si ganske gammel. 😂

Anonymkode: 68fd6...027

Skrevet

50. Voksen er 30+

Anonymkode: 175f5...008

Skrevet

50-ish. Kanskje nærmere 60 også.

Anonymkode: f632e...373

Skrevet

Ung voksen er opp til ca 30.

Voksen er mellom 30 og 50.

Godt voksen er fra 50 til 70.

Eldre er over 70.

Sånn ca da, begrepene kan brukes med litt slingringsmonn. Jeg er selv 46 år og skjønner at jeg i noen settinger, f.eks når sønnen min på 20 og kjæresten hans snakker, er jeg godt voksen ;)

Anonymkode: 2947c...4cd

Skrevet (endret)

Godt voksen er over 60. Eldre over 70. Og har man vært så heldig å bikke 80 er man gammel. 

Endret av HvittHus
Skrevet
HvittHus skrev (3 minutter siden):

Godt voksen er over 60. Eldre over 70. Og har man vært så heldig å bikke 80 er man gammel. 

Men det blir likevel sånn ca.

Jeg kan si til svigermor på 90 år at hun er en godt voksen dame, når hun f.eks klager på at hun våkner så tidlig om morgen så kan jeg svare at hun som er en godt voksen dame trenger ikke så mye søvn lenger. Hun hadde tålt av jeg kalte henne gammel, men jeg velger nå likevel å ikke gjøre det.

Samtidig kan jeg kalle meg selv en gammel kjerring når 17-åringen min synes jeg har satt et urimelig krav, joda, jeg skjønner at du synes det er urimelig at jeg som er en gammel kjerring kan forlange at du skal ditt eller datt, men noen ganger vet de gamle best ;)

Anonymkode: 2947c...4cd

Skrevet
HvittHus skrev (18 minutter siden):

Mor er 90. Gammel, for ikke å snakke om utgammel... 

Anonymkode: 50a5d...245

Skrevet

55-60+

Anonymkode: efc92...e9e

Skrevet

Tenker godt voksen er over 70 år.

Anonymkode: 6e54c...05d

Skrevet

Har tenkt 50, men kanskje jeg også har misforstått 🙂 

Anonymkode: 59679...7f2

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Godt voksen tenker jeg 60 +. Bruker bekrepet, istedenfor å si ganske gammel. 😂

Anonymkode: 68fd6...027

😂😂😂enig, som jeg skulle sagt det selv! 

Anonymkode: eb1d1...478

Skrevet
7 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg tenkte før at man er det når man er rundt 50 år. "En godt voksen dame" er en dame på 50+. Ble selv i dag kalt for godt voksen, og jeg er mye yngre enn det. Har jeg oppfattet begrepet feil hele veien? 

60+

Anonymkode: be59b...b66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...