Gå til innhold

Kan jeg klare dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bort fra mannen min, eneste måten er å få meg en jobb. Men da må jeg flytte. Har fått tilbud om en jobb som innebærer at jeg må flytte 5 timer unna. Jeg har 4 barn. Det er uaktuelt at noen blir igjen hos far. Alder på barna er 1, 3, 4 og 9 år. Vi kjenner ingen på det stedet. Kan det gå?

Anonymkode: 1319f...674

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ikke du som avgjør at det er "uaktuelt at noen blir igjen hos far!" Du har valgt å skape intet mindre enn fire barn med ham, og da kan du ikke plutselig finne ut at du vil noe annet, og med det avgjøre at han ikke får bo med barna sine.

Anonymkode: 48361...e1f

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er da ikke du som avgjør at det er "uaktuelt at noen blir igjen hos far!" Du har valgt å skape intet mindre enn fire barn med ham, og da kan du ikke plutselig finne ut at du vil noe annet, og med det avgjøre at han ikke får bo med barna sine.

Anonymkode: 48361...e1f

Helt enig! Men snart kommer tilleggsinformasjonen om fæle far😂

Anonymkode: 69272...363

Skrevet

Hvis jobben er så godt betalt at du kan kjøpe noe avlastning i tillegg til barnehage og sfo og at du har bil og kort vei til jobb, skole og barnehage kan det nok gå. Hvis ikke tror jeg det kommer til å gå ut over barnas oppvekst og at du kommer til å kjøre deg selv i senk.

Anonymkode: edbda...b36

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ler du?  Er dere som har sagt at jeg må bort fra far! Asap! Krisesenteret orker jeg ikke en gang til. Kommer ikke noe lengre uansett

Aldri le av noen når du ikke vet alt. Aldri døm noen !

Skrevet

Selvsagt klarer du det! Du har jobb, barna har/får barnehage, skole og sfo (så flott at du har fått deg jobb, forresten. Du er flink)

Det blir travelt, men dere blir trygge og du har vel ikke så mye støtte i mannen uansett? Du kan jo prøve å få en ungdom til å trille de minste noen ganger. Det er også lurt å ha noen som kan hente i barnehagen og ellers trå til ved krise/sykdom. 

Det kan også være lurt å være i dialog med barnevernet mtp avlastningshjem en-to ganger i mnd. 

Lykke til, dette klarer du! 

Anonymkode: 465fe...c6b

Skrevet

Min erfaring er at det er utrolig hva man klarer når det kommer til stykke. Ting kan virke uoverkommelig i forkant, men om det virkelig er sånn at nåde du og barna må komme dere bort fra han, så må du mobilisere og klare det. Lykke til!

Anonymkode: 6ae52...7f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hva vet du om hvorfor HI vil bort fra mannen? 

Anonymkode: 930d6...2dc

Skrevet

Ja, du kan klare det, men du må være innstilt på noen litt slitsomme år.

Men slitsomt har du det sammen med denne mannen også, han avlaster deg ingenting med ungene og du må alltid gå på eggeglass og passe på at ungene ikke trigger sinnet hans. Det vil bli en lettelse å komme bort.

Ikke sulter du ihjel om du ikke klarer å jobbe så mye heller, med bidrag, overgansstønad, en ekstra barnetrygd osv så overlever dere til ungene blir littegrann mer selvstendig og det blir lettere for deg å jobbe mer.

Det ordner seg, og vil bli lettere enn i dag. Det at du kan senke skuldrene og slippe gå med den fryktklumpen i magen hele tiden vil gjøre hverdagen lettere å håndtere.

Anonymkode: a1204...95f

Skrevet

Har man et sterkt nok ønske, så klarer man det man vil. Lykke til , dette går bra 🙂 

Anonymkode: d2015...d56

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Men slitsomt har du det sammen med denne mannen også, han avlaster deg ingenting med ungene og du må alltid gå på eggeglass og passe på at ungene ikke trigger sinnet hans. Det vil bli en lettelse å komme bort.

Ikke sulter du ihjel om du ikke klarer å jobbe så mye heller, med bidrag, overgansstønad, en ekstra barnetrygd osv så overlever dere til ungene blir littegrann mer selvstendig og det blir lettere for deg å jobbe mer.

Det ordner seg, og vil bli lettere enn i dag. Det at du kan senke skuldrene og slippe gå med den fryktklumpen i magen hele tiden vil gjøre hverdagen lettere å håndtere.

Å jeg blir så glad for å høre dette. Du har mange gode poeng. Jeg vil klare det 💪🏻

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har man et sterkt nok ønske, så klarer man det man vil. Lykke til , dette går bra 🙂 

Anonymkode: d2015...d56

Jeg blir så glad Takk 💪🏻

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Veldig enig i dette!

Så utrolig bra at du har fått deg en jobb, Hi! Gratulerer! :)

Jeg tenker det kan være en fordel å komme såpass langt unna mannen også, for da er det vanskeligere for ham å fortsette å manipulere og terrorisere deg.

Du og ungene får på den måten langt mer ro og trygghet i livet enn hva dere har nå, eller om dere blir boende nært ham.

Økonomisk greier du deg nok, som hun over skrev.

Siden du og ungene ikke har noe nettverk når dere flytter dit kan du sjekke om det f.eks. finnes Home Start, eller om de har tilbud gjennom Røde Kors eller Frivillighetssentral, med støtte til barnefamilier som trenger det. Og hvis ikke, søk etter en reservebestemor - det er mange der ute som både ønsker å hjelpe og som kanskje også trenger noen i livet sitt slik at dere kan hjelpe hverandre :)

Masse lykke til med det nye, bedre livet ditt ❤️

Anonymkode: e75a8...02c

Skrevet
7 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg vil bort fra mannen min, eneste måten er å få meg en jobb. Men da må jeg flytte. Har fått tilbud om en jobb som innebærer at jeg må flytte 5 timer unna. Jeg har 4 barn. Det er uaktuelt at noen blir igjen hos far. Alder på barna er 1, 3, 4 og 9 år. Vi kjenner ingen på det stedet. Kan det gå?

du bestemmer ikke dette med barna det må igjennom familievernkontoret og slik. Du kan ikke bare si det er uaktuelt

Anonymkode: 28230...d6d

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

du bestemmer ikke dette med barna det må igjennom familievernkontoret og slik. Du kan ikke bare si det er uaktuelt

Anonymkode: 28230...d6d

Kanskje, kanskje ikke. Men det er ikke det HI spør om her. 

Ja, HI, du kommer til å klare det når du har bestemt deg for det. Du har fått mange gode råd her i tråden. Det blir tøft, hardt arbeid og sikkert litt kaotisk til rutinene har falt på plass. Men be om hjelp der du kan be om hjelp, vær forberedt på hardt arbeid, at ting noen ganger går et skritt fram og to tilbake, men skrittene framover vil bli enklere og enklere å få til når du bare komme i gang.

Heia deg!

Anonymkode: 8199b...6eb

Skrevet

Det klarer du! En ny start, nye muligheter og barna blir eldre for hvert år. Det blir nok slitsomt, men bygg nettverk der du flytter, kontakt frivillighetssentralen, og involver deg i barnas aktiviteter, så får du nettverk! 

Anonymkode: 2f59c...d6d

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

må alltid gå på eggeglass og passe på

Det høres da vilt ubehagelig ut. Ille nok å gå på eggeskall slik de fleste andre gjør.

Anonymkode: 8ec83...166

Skrevet

Om barna skal flytte er noe dere som foreldre må bli enige om. Det er ingen automatikk i at du får med barna hvis du flytter ut. De har tross alt bostedsadresse der dere bor nå. Og for å få denne endrer må far også signere. Sier far nei til at barna får flytte ut så sitter du med tre valg. Enten droppe å flytte, levne barna hos far eller gå rettens vei. 

Anonymkode: e32f5...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...