Gå til innhold

Min datter har ei ny venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på snart 10 år har hatt en veldig god venninner siden første klasse.
De har hengt sammen i tykt og tynt, og er virkelig glade i hverandre.
Det er bare ett problem, både denne venninnen og vår datter har diagnoser.
Perioder hvor de har vært veldig mye sammen syns vi det virker som at det forsterker vår datter sin diagnose, og problemene som medfølger diagnosen blir verre.

Vår datter har nå fått en ny venninne i tillegg til den hun har fra før som hun også er en del sammen med.
Den nye venninnen har ingen diagnose, og det har en positiv innvirkning på vår datter.

Så til problemet, jenter er utrolig flinke intrigemakere og til å gjøre det vanskelig for andre.
Denne nye venninnen er blant de populære i klassen og har vært i sentrum på flere intriger som har gått over tid.

Selv om jeg ser hvor positivt det er for datteren vår å har en normal venninne (hun er også fremdeles mye sammen med hun andre, og hun blir ikke holdt utenfor), vet vil også at diagnosen hennes gjør at dersom hun blir skuffet/lei seg/ og lignende blir det veldig mye av det og hun kan gå i kjelleren.
Er redd denne nye venninnen brått ikke vil ha noe med henne å gjøre lenger, dra henne inn i intriger hun ikke vil takle og så videre.

Jeg vet faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre.
Noen med noen råd?

Anonymkode: db3ae...ad5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Min datter på snart 10 år har hatt en veldig god venninner siden første klasse.
De har hengt sammen i tykt og tynt, og er virkelig glade i hverandre.
Det er bare ett problem, både denne venninnen og vår datter har diagnoser.
Perioder hvor de har vært veldig mye sammen syns vi det virker som at det forsterker vår datter sin diagnose, og problemene som medfølger diagnosen blir verre.

Vår datter har nå fått en ny venninne i tillegg til den hun har fra før som hun også er en del sammen med.
Den nye venninnen har ingen diagnose, og det har en positiv innvirkning på vår datter.

Så til problemet, jenter er utrolig flinke intrigemakere og til å gjøre det vanskelig for andre.
Denne nye venninnen er blant de populære i klassen og har vært i sentrum på flere intriger som har gått over tid.

Selv om jeg ser hvor positivt det er for datteren vår å har en normal venninne (hun er også fremdeles mye sammen med hun andre, og hun blir ikke holdt utenfor), vet vil også at diagnosen hennes gjør at dersom hun blir skuffet/lei seg/ og lignende blir det veldig mye av det og hun kan gå i kjelleren.
Er redd denne nye venninnen brått ikke vil ha noe med henne å gjøre lenger, dra henne inn i intriger hun ikke vil takle og så videre.

Jeg vet faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre.
Noen med noen råd?

Anonymkode: db3ae...ad5

Barn har ulike venner med og uten diagnoser. De får også nye bekjentskaper gjennom skoleløpet, og senere i livet. 

Du kan vel ikke beskytte datteren din mot selve livet?

Hun kommer nok til å møte på både intriger og andre utfordringer fremover, tror du må forsøke og tenke at dette er normalt blant barn og heller være en trygg base når hun trenger det.

Skrevet

Enig med nyttårsbarn her.

Det er helt umulig, med eller uten diagnoser, å gå gjennom barne og ungdomsskolen uten å møte på sosiale utfordringer.

Særlig når de kommer i puberteten er det veldig vanlig med intriger, at relasjoner endres, noen vennskap avsluttes og andre utvikles.

Jeg skjønner at du ønsker å beskytte datteren din som kanskje er litt skjør, men hun må få lov å leve et normalt liv i en normal verden, også må du heller være der for henne når hun trenger deg.

Jeg har jenter på 12 og 14 år selv, og det er ikke alltid en dans på roser å være ung jente, mens andre ganger er det pur lykke og de danser på skyer. Det er bare sånn livet er og de må gjennom denne fasen av livet.

Anonymkode: ad800...cf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...