Gå til innhold

Mattemaraton

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn i barneskolen er nå med på dette og synes det er artig. 12-åringen min trener 5 x 1,5 time per uke pluss kamper. Da har han lite tid og overskudd til ekstra aktiviteter (han spiller også i korps som tar en del tid). Treninger og kamper får han ikke «loggført». Er det noen som kjenner til begrunnelsen for at disse aktivitetene ikke skal loggføres? For mitt barn synes det er en smule urettferdig at hans aktiviteter ikke belønnes mens klassekompisen som ikke har noe aktiviteter loggfører tur til butikken for å kjøpe is.

Anonymkode: 86b2e...a1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, jeg trodde datteren min loggførte turntrening, men jeg har ikke dobbeltsjekket at det faktisk gikk da...

Høres merkelig ut at organisert trening ikke kan loggføres?

Anonymkode: 55d15...804

Skrevet

Jeg har en 4. klassing som ikke liker å bli sliten.  Hun er ikke med på noen organiserte aktiviteter, og synes det er ulidelig med gym, fordi hun der føler at hun kommer til kort i forhold til de andre. 

For henne har mattemaraton vært helt nydelig, fordi hun nå springer rundt huset, hopper tau, går tur i skogen og henter posten for å registrere det. 

Kanskje overordnet målgruppe er de som ikke er så aktive fra før. De som trener aktivt har også muligheten til å registrere hverdagsaktivitet, som en tur på butikken for å kjøpe is... 

Jeg forstår selvfølgelig at det oppleves urettferdig for de aktive (storesøster trener aktivt, og ville gjerne registrert det) men for minste traff det altså midt i blinken. Storesøster er i bevegelse store deler av dagen uansett, mens lillesøster sitter og tegner/leker med Barbie eller bygger lego... 

Anonymkode: 5a846...d91

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en 4. klassing som ikke liker å bli sliten.  Hun er ikke med på noen organiserte aktiviteter, og synes det er ulidelig med gym, fordi hun der føler at hun kommer til kort i forhold til de andre. 

For henne har mattemaraton vært helt nydelig, fordi hun nå springer rundt huset, hopper tau, går tur i skogen og henter posten for å registrere det. 

Kanskje overordnet målgruppe er de som ikke er så aktive fra før. De som trener aktivt har også muligheten til å registrere hverdagsaktivitet, som en tur på butikken for å kjøpe is... 

Jeg forstår selvfølgelig at det oppleves urettferdig for de aktive (storesøster trener aktivt, og ville gjerne registrert det) men for minste traff det altså midt i blinken. Storesøster er i bevegelse store deler av dagen uansett, mens lillesøster sitter og tegner/leker med Barbie eller bygger lego... 

Men det motiverer vel ikke mindre dersom aktive får registrert sine aktiviteter? De ikke-aktive får jo likevel registrere sine hverdagsaktiviteter.

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Men det motiverer vel ikke mindre dersom aktive får registrert sine aktiviteter? De ikke-aktive får jo likevel registrere sine hverdagsaktiviteter.

Det har du kanskje rett i, men hvis alt skal registreres så er jo de som har ukene fulle av trening, milevis foran bare med å sin egen hverdag. 
Det er mange som faller fra organisert idrett på ungdomsskolen, og hvis de har funnet litt glede i hverdagsaktiviteter på veien, så kan det ha stor positiv innvirkning for folkehelsen.

Jeg bare synser, og det er bare en tanke om hva som kan ligge bak at opplegget er som det er...  

Skrevet

Hele opplegget er idiotisk. Oppfordre barn til å skulke fritidsaktiviteter og heller sykle i ensomhet for å få mest mulig km. 
Drit i det. Gjør litt matteoppgaver og la det blir med det. Snart er det sommerles 💚

Anonymkode: c093f...17c

Skrevet

Oi. Eg trudde mattemaraton var å gjøre masse matteoppgaver på pcen. 🙊 Håper guttungen har styr på dette selv. 😂

Anonymkode: d2ce4...b95

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Oi. Eg trudde mattemaraton var å gjøre masse matteoppgaver på pcen. 🙊 Håper guttungen har styr på dette selv. 😂

Anonymkode: d2ce4...b95

Det er det også, matteoppgaver 👍🏻

Anonymkode: 8a3ee...a7c

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Mine barn i barneskolen er nå med på dette og synes det er artig. 12-åringen min trener 5 x 1,5 time per uke pluss kamper. Da har han lite tid og overskudd til ekstra aktiviteter (han spiller også i korps som tar en del tid). Treninger og kamper får han ikke «loggført». Er det noen som kjenner til begrunnelsen for at disse aktivitetene ikke skal loggføres? For mitt barn synes det er en smule urettferdig at hans aktiviteter ikke belønnes mens klassekompisen som ikke har noe aktiviteter loggfører tur til butikken for å kjøpe is.

Hvordan kommer han seg til trening ? Hvis han sykler eller går så kan han loggføre dette. Går eller sykler han til skolen så loggføre dette. 

Anonymkode: 9dba8...d59

Skrevet

42km er bare litt over 1km hver dag og det burde de fleste klare , selv om de trener mye i tillegg. 

Anonymkode: 78f54...531

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...