Anonym bruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 De som ikke klarer å skaffe seg jobb, hva setter dere de i sving med? Skolen hjelper ikke til med å skaffe jobb og det ser ikke ut til at hverken vi eller ungdommen klarer å skaffe noe heller, da korona blir brukt som unnskyldning over alt. Tenkte i verste fall å sette de i sving med jobb i hagen her hjemme. Anonymkode: a2a60...db1
Superdolly Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 Jeg er av den kjipe sorten, så jeg hadde sagt til læreren at beklager, hverken "Petter" eller jeg har klart å skaffe ham noen jobb. Hva er alternativene? Så hadde jeg dyttet det over på skolen og latt dem få hoste opp noe, enten det var utplassering et eller annet sted eller vanlig undervisning. Jeg hadde ikke sett det som min jobb å finne på arbeidsoppgaver hjemme. De skal jo prøve seg i arbeidslivet, og det å rake i hagen hjemme er ikke å prøve seg i arbeidslivet. Hvis ikke skolen ville tatt tak i dette, ville jeg bedt om å få det skriftlig fra dem at mitt barn fikk dette som fridager. Nå skal det sies at her er skolen behjelpelig med å skaffe utplassering til elevene. Mine prøvde seg i barnehagen, i barneskolen og i en IT-bedrift.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 Superdolly skrev (10 minutter siden): Jeg er av den kjipe sorten, så jeg hadde sagt til læreren at beklager, hverken "Petter" eller jeg har klart å skaffe ham noen jobb. Hva er alternativene? Så hadde jeg dyttet det over på skolen og latt dem få hoste opp noe, enten det var utplassering et eller annet sted eller vanlig undervisning. Jeg hadde ikke sett det som min jobb å finne på arbeidsoppgaver hjemme. De skal jo prøve seg i arbeidslivet, og det å rake i hagen hjemme er ikke å prøve seg i arbeidslivet. Hvis ikke skolen ville tatt tak i dette, ville jeg bedt om å få det skriftlig fra dem at mitt barn fikk dette som fridager. Nå skal det sies at her er skolen behjelpelig med å skaffe utplassering til elevene. Mine prøvde seg i barnehagen, i barneskolen og i en IT-bedrift. Jeg gjorde akkurat dette med mine to eldste. Det er ikke alle som har yrker hvor man kan ha med seg ungdommer, eller kjenner noen som kan det, og det er omtrent umulig å finne noe utenfor hjemmet. Så jeg ga klar beskjed om at når det er skolen som pålegger arbeidsuke, får de ta ansvar for det selv også. Mine endte da opp, sammen med noen andre, med å være med vaktmesteren. De synes det var veldig gøy, faktisk. Anonymkode: 059a5...9b2
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 Takk for svar , da blir det mail til skolen, for jobb er ikke å oppdrive for dem her Anonymkode: a2a60...db1
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 Om man ikke har jobb selv som ungene kan være med på så må skolen hjelpe til å finne noe. Å rake i hagen hjemme er ikke bra nok altså. De kan jobbe på Sfo, barnehage e.l kommunale ting som skolen da må bidra til å få til. Mine har jobbet på Europris, Rema og og hos en fotograf. Yngste har ikke kommet så langt enda, men sier hun vil jobbe i barnehage. Jeg har ikke skaffet jobb til noen av dem. Anonymkode: 667b1...b38
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 Er dette ungdomskolen? Anonymkode: 1362d...b6b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. mai 2021 #7 Skrevet 8. mai 2021 Skolen her legger også det meste av ansvaret over på barna selv og hjemmet. Jeg lar meg provosere, og bidrar ikke med annet enn drodling med ungdommen. Og overlater til skolen å finne en løsning når ikke ungdommen klarer det selv. Mange arbeidsplasser ville også vært mer behjelpelige om skolen tok kontakt først for å avklare hva som er forventet og ønsket.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2021 #8 Skrevet 8. mai 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Er dette ungdomskolen? Anonymkode: 1362d...b6b Det er på ungdomsskolen man har arbeidsuke ja. I utgangspunktet når 10.klasse har eksamen, veldig greit å tømme skolen for andre elever når de skal ha ro til å konsentrere seg om den. I år er det jo ingen eksamen pga korona, og arbeidsuke er vanskelig fordi bedrifter er forsiktige med å ta inn folk til sånt pga korona. Anonymkode: 667b1...b38
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2021 #9 Skrevet 8. mai 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Det er på ungdomsskolen man har arbeidsuke ja. I utgangspunktet når 10.klasse har eksamen, veldig greit å tømme skolen for andre elever når de skal ha ro til å konsentrere seg om den. I år er det jo ingen eksamen pga korona, og arbeidsuke er vanskelig fordi bedrifter er forsiktige med å ta inn folk til sånt pga korona. Anonymkode: 667b1...b38 Mener også at skolen må ta ansvar for de som ikke får jobb På vgs får de som ikke får jobb til operasjon dagsverk være på skolen og følge ett opplegg der Anonymkode: 1362d...b6b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2021 #10 Skrevet 8. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er dette ungdomskolen? Anonymkode: 1362d...b6b Ja, det er det. Anonymkode: a2a60...db1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå