Gå til innhold

Ang antall gjester…


Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste at de som nylig har hatt corona eller har hatt vaksine ikke telles innen de 10 tillatte gjestene. Skjønte jeg det riktig?

Anonymkode: e2e12...e97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det var 5 gjester som var anbefalt jeg?

Anonymkode: e915e...7b0

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Leste at de som nylig har hatt corona eller har hatt vaksine ikke telles innen de 10 tillatte gjestene. Skjønte jeg det riktig?

Anonymkode: e2e12...e97

Kilde? De nasjonale reglene sier 5 gjester for alle.

Anonymkode: acff9...08a

Skrevet

Vi innfører nå definisjonen "beskyttet". Følgende grupper er definert som beskyttet:

  • Personer som er fullvaksinert.
  • Personer som har fått én dose, og det har gått 3 til 15 uker etter de fikk dosen. De må ha oppholdt seg i Norge de siste ti dagene.
  • Personer som har gjennomgått covid-19-sykdom de siste seks månedene.

For det første vil ikke beskyttede personer lenger bli frarådet å reise innenlands.

For det andre skal beskyttede personer ikke telles med i den maksimale grensen for hvor mange du kan ha på besøk. I dag er det nasjonale rådet at du maksimalt skal ha fem personer på besøk. Det nye er at beskyttede personer ikke teller som en av disse fem. Du kan med andre ord for eksempel ha fem uvaksinerte og to vaksinerte på besøk samtidig.

Du må også ha god nok plass til at det er mulig for de ubeskyttede besøkende å holde avstand til andre ubeskyttede.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/innledning-pa-pressekonferanse-om-korona/id2847784/

Skrevet
HvittHus skrev (12 minutter siden):

Vi innfører nå definisjonen "beskyttet". Følgende grupper er definert som beskyttet:

  • Personer som er fullvaksinert.
  • Personer som har fått én dose, og det har gått 3 til 15 uker etter de fikk dosen. De må ha oppholdt seg i Norge de siste ti dagene.
  • Personer som har gjennomgått covid-19-sykdom de siste seks månedene.

For det første vil ikke beskyttede personer lenger bli frarådet å reise innenlands.

For det andre skal beskyttede personer ikke telles med i den maksimale grensen for hvor mange du kan ha på besøk. I dag er det nasjonale rådet at du maksimalt skal ha fem personer på besøk. Det nye er at beskyttede personer ikke teller som en av disse fem. Du kan med andre ord for eksempel ha fem uvaksinerte og to vaksinerte på besøk samtidig.

Du må også ha god nok plass til at det er mulig for de ubeskyttede besøkende å holde avstand til andre ubeskyttede.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/innledning-pa-pressekonferanse-om-korona/id2847784/

Jeg lurer på hvordan et sånt sertifikat skal fungere for alle de menneskene uten internett eller smarttelefoner., alle de som derfor ikke har tilgang til helsenorge for å hverken se det eller laste det ned, og for å kunne skrive det ut.

Anonymkode: acff9...08a

Skrevet
HvittHus skrev (1 time siden):

Vi innfører nå definisjonen "beskyttet". Følgende grupper er definert som beskyttet:

  • Personer som er fullvaksinert.
  • Personer som har fått én dose, og det har gått 3 til 15 uker etter de fikk dosen. De må ha oppholdt seg i Norge de siste ti dagene.
  • Personer som har gjennomgått covid-19-sykdom de siste seks månedene.

For det første vil ikke beskyttede personer lenger bli frarådet å reise innenlands.

For det andre skal beskyttede personer ikke telles med i den maksimale grensen for hvor mange du kan ha på besøk. I dag er det nasjonale rådet at du maksimalt skal ha fem personer på besøk. Det nye er at beskyttede personer ikke teller som en av disse fem. Du kan med andre ord for eksempel ha fem uvaksinerte og to vaksinerte på besøk samtidig.

Du må også ha god nok plass til at det er mulig for de ubeskyttede besøkende å holde avstand til andre ubeskyttede.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/innledning-pa-pressekonferanse-om-korona/id2847784/

Tusen takk😃

 

HI

Anonymkode: e2e12...e97

Skrevet
On 5/7/2021 at 10:59 PM, Anonym bruker said:

Leste at de som nylig har hatt corona eller har hatt vaksine ikke telles innen de 10 tillatte gjestene. Skjønte jeg det riktig?

Anonymkode: e2e12...e97

her jeg bor er det lov med 10 stk fra og med mandag, bor i gamle østfold

Anonymkode: 0b7d3...694

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...