Gå til innhold

Vektnedgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver gå ned og første uka har jeg gått ned 4 kg. En kg ned ca per dag ifølge vekta. Vil anta dette er vann, mengde mat i tarmer og ikke reell vekt. De påfølgende dagene har vekta gått ned med 0,3 ca. 

Er det slik at de første kg er lette fordi de ikke er helt reelle, og så går det tyngre? Vil evt det bli flere slike litt raske trinn ned ettersom kroppen igjen  stabiliserer seg på neste trinn og så tar av? Eller blir det fra nå litt og litt ned, og sikkert noen rykk opp også ved økt inntak i feks helg. Lørdagsgodtet mitt tuller man ikke med😅

Anonymkode: ceaf2...ea7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg prøver gå ned og første uka har jeg gått ned 4 kg. En kg ned ca per dag ifølge vekta. Vil anta dette er vann, mengde mat i tarmer og ikke reell vekt. De påfølgende dagene har vekta gått ned med 0,3 ca. 

Er det slik at de første kg er lette fordi de ikke er helt reelle, og så går det tyngre? Vil evt det bli flere slike litt raske trinn ned ettersom kroppen igjen  stabiliserer seg på neste trinn og så tar av? Eller blir det fra nå litt og litt ned, og sikkert noen rykk opp også ved økt inntak i feks helg. Lørdagsgodtet mitt tuller man ikke med😅

Jeg ga opp slankingen akkurat på grunn av det. Jeg har prøvd alle mulige dietter og livsstilsendringer. Det er samme som du beskriver - de første par ukene går man ned 4-5 kilo, før det stopper opp helt og står stille i flere uker, uansett hvor lite man spiser og hvor mye man trener. Så attpåtil kan man prestere å gå opp en eller to kilo, selv om man kjempestreng med seg selv og ikke tillater noen utskeielser. Jævla demotiverende. Siden jeg ikke har sykelig overvekt, men kun noen stygge kilo til overs, må jeg bare lære meg å leve med at jeg aldri vil bli tynn. Veldig tragisk, egentlig, fordi jeg veide 50 kilo da jeg var 23 år gammel, og veier 70 kilo nå som 40-åring. 

Anonymkode: 2a80d...d00

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ga opp slankingen akkurat på grunn av det. Jeg har prøvd alle mulige dietter og livsstilsendringer. Det er samme som du beskriver - de første par ukene går man ned 4-5 kilo, før det stopper opp helt og står stille i flere uker, uansett hvor lite man spiser og hvor mye man trener. Så attpåtil kan man prestere å gå opp en eller to kilo, selv om man kjempestreng med seg selv og ikke tillater noen utskeielser. Jævla demotiverende. Siden jeg ikke har sykelig overvekt, men kun noen stygge kilo til overs, må jeg bare lære meg å leve med at jeg aldri vil bli tynn. Veldig tragisk, egentlig, fordi jeg veide 50 kilo da jeg var 23 år gammel, og veier 70 kilo nå som 40-åring. 

Ok, jeg får se da hvordan det går videre. Jeg pleier gå ned mot helga, men pga fråtsing fra, lør og søn går jeg opp igjen samme kg. Men uten fråtsing fre og søn, og moderat inntak resten av uka så burde jo vekta gå ned?

Ingen plan om trening her da, for da spiser jeg mye mer og det blir bare tull. Muskler veier mer osv. Tenkte å trene når jeg har gått ned heller. Og da bruke om klærne jeg har da passer eller ikke som mål heller enn vekt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Ok, jeg får se da hvordan det går videre. Jeg pleier gå ned mot helga, men pga fråtsing fra, lør og søn går jeg opp igjen samme kg. Men uten fråtsing fre og søn, og moderat inntak resten av uka så burde jo vekta gå ned?

Ingen plan om trening her da, for da spiser jeg mye mer og det blir bare tull. Muskler veier mer osv. Tenkte å trene når jeg har gått ned heller. Og da bruke om klærne jeg har da passer eller ikke som mål heller enn vekt.

Bare å holde ut, jeg har gått ned 12 kg på 4 måneder, akkurat passe fort 😊

Anonymkode: f172c...5f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gikk ned 4,5 kilo første uka og så stod stille i 3 måneder. Heier på deg, det ser ut som det går rette veien :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hva spiser du i løpet av en vanlig dag?

Anonymkode: 7dace...757

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Wow!! Gratulerer! Hvilke tiltak gjorde du?

Skrevet

Jeg anbefaler periodisk faste. Jeg starter forsiktig med 8 timer spisevindu og 16 timer faste. Økte deretter til 18 timer faste og 6 timer spisevindu. Målet er OMAD. I skrivende stund har jeg fastet i 22 timer. Jeg er ikke slapp, sulten og jeg er ikke fysen. Når jeg har spisevindu blir jeg mett nesten med en gang. Jeg er nå nede i str.40. Målet er å komme inn i str 36.

Anonymkode: ca21d...66e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva spiser du i løpet av en vanlig dag?

Anonymkode: 7dace...757

Veldig varierende, i dag to knekkebrød med ost til frokost, rester av Chilli sin carne til lunsj og til middag skal vi ha ramen. Og to epler som mellommåltider. Har ikke neimat men spiser ikke potetgull og  veldig lite sjokolade, handler egentlig bare om begrensning 

Skrevet

Når jeg leste ordet fråtsing i helgene begynte varsellampene mine å blinke. Om du fråtser slik det høres ut som, kan det hende du totalt får i seg flee kalorier enn du bør i løpet av en uke og dermed blir de dagene du slanker deg bortkasta.

Jeg ville nok anbefalt deg å gjøre små endringer hver dag hele uka, en slanking noen dager og fråtsing i helga. Ett enkelt tips er å se på hvilke størrelser du har på middagstallknene dine. Kan du bytte ut disse med noen i mindre str?  (Jeg samler på ett service og fått tallkerkner til jul og bursdag. Siden noen ikke alltid har husket hvem str jeg har så har jeg nå tre ulike størrelser. Alle er standarstr men heter noe ulikt) Jeg og ungene bruker den minste tallerknenen for vi forsyner oss alltid for mye med de andre. Selv om vi syns vi forsyner oss like mye, så forsyner vi oss mer utifra tallerknens størrelse. Min svoger som er ett skikkelig matvrak har også reagert på dette, for med liten tallkernen spiser han mindre enn med stor. Han blir lurt av at øyne ser at tallerknen er like full som den store. Det er ikke veldig stor forskjell på størrelsen, men det blir endel kallorier. Som han sier selv så spiser han seg mett, og han føler sg faktisk like mett når han spiser mindre mat, men på mindre tallerken. 

Anonymkode: 7b666...d56

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du måtte ikke ha levd med hvis du var sykelig overvektig, du tror at du da hadde lett gått ned i vekt plutselig, at hjelpen sto i kø? Du burde være glad for at du ikke er sykelig overvektig.

Anonymkode: 6185e...dbc

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Fråtsingen må bort, rett og slett. Jeg har endelig funnet en metode som fungerer utrolig bra og egentlig er latterlig enkel, men den har krevd å snu litt om på tankegangen. En vanlig ting for meg har vært å ville bli mett hvis jeg har vært sulten, og jeg har innsett at å kutte ut alt som er søtt bare gjør meg ulykkelig (må jo kose seg-mentalitet).

Så det jeg har endret mest på er idéen om å bli mett. I stedet fokuserer jeg på å slutte å være sulten. Hvis jeg er sulten kl. 11.30 f.eks., så har jeg gjerne før spist 2-3 knekkebrød eller skiver for å bli mett. Nå spiser jeg én skive eller ett knekkebrød. Etterpå er jeg ikke nødvendigvis mett, men jeg er heller ikke sulten lenger. Når jeg gjør dette med alle måltider hver dag, åpner det også opp for å kunne ta noen chilinøtter eller lakriskuler (mine svakheter) innimellom. Litt mer mat blir det til middag fredag/lørdag, og litt lørdagsgodt, men igjen, stopp når du egentlig er tilfreds, ikke når det er tomt. Av og til kan jeg, etter lunsj 11.30, bli skikkelig sulten igjen i 14-15-tiden. Da holder det ofte med et eple eller en gulrot. Igjen, jeg blir ikke mett, men slutter å være sulten. Så jeg spiser det jeg har lyst på, kan godt ta en skive med nugatti hvis jeg er skikkelig søtsyk en dag, men bare litt! Det føles ikke som en diett, faktisk tenker jeg ikke en gang på det lenger, men jeg har likevel gått ned 4 kilo på tre uker (etter de første 3 kiloene som bare rant av).

Anonymkode: 74ecf...3de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...