Gå til innhold

Få bort flekker på ull


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du vet, sånn typisk mørkebrune flekker på lyst ull som ikke går vekk på 40 grader. Har til og med prøvd flekkfjerner🙈 
 

Nå ble jeg imidlertid anbefalt gallesåpe for flekkfjerning. Har ikke fått det til med den såpa heller. Men kanskje jeg gjør det feil? Jeg har helt såpe direkte på flekken. Latt det tørke inn, gnidd litt og så vasket på 40 grader. Hva gjør jeg evt feil? Er sitronsyre bedre eller går dette ut på det samme?

Håper noen kan svare🙂

Anonymkode: 20b31...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du vet, sånn typisk mørkebrune flekker på lyst ull som ikke går vekk på 40 grader. Har til og med prøvd flekkfjerner🙈 
 

Nå ble jeg imidlertid anbefalt gallesåpe for flekkfjerning. Har ikke fått det til med den såpa heller. Men kanskje jeg gjør det feil? Jeg har helt såpe direkte på flekken. Latt det tørke inn, gnidd litt og så vasket på 40 grader. Hva gjør jeg evt feil? Er sitronsyre bedre eller går dette ut på det samme?

Håper noen kan svare🙂

Anonymkode: 20b31...d08

Flekker går stort sett bort med sitronsåpe hvis du tar vann på flekken, gnir med sitronsåpe og så vasker på ullprogram. Dette forutsetter imidlertid at plagget ikke er vasket etter at flekken kom, da går den ikke bort, er min erfaring.

Anonymkode: 81ea7...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Flekker går stort sett bort med sitronsåpe hvis du tar vann på flekken, gnir med sitronsåpe og så vasker på ullprogram. Dette forutsetter imidlertid at plagget ikke er vasket etter at flekken kom, da går den ikke bort, er min erfaring.

Anonymkode: 81ea7...008

Da har vi nok svaret. Flekken er selvfølgelig forsøkt vasket bort i maskin flere ganger...og nokså ‘inntørket’😌

Anonymkode: 20b31...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...