Gå til innhold

Midten av 40 årene blitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser forfallet som hengende øyelokk, grått hår, rynker, fått mer mage. Liker ikke dette i det hele tatt. Sliter rett å slett med å akseptere det. Har ikke kjæreste heller og hvordan finne en evt? 

Tunge tider her. 

Anonymkode: efc41...23d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aksepter deg selv og der du er i livet. Gjør noe som gjør deg glad. Jeg er mer fornøyd med meg selv når kroppen min er sterkere, så jeg forsøker å trene meg opp igjen. Er mye jeg kunne klaget på når det gjelder denne kroppen, men jeg aksepterer det jeg ikke kan endre og forsøker gjøre det jeg kan med det som er fornuftig ellers - kosthold og aktivitet/trening.

Vet ikke hvor det er best å finne en kjæreste. Jeg fant min eks på en nettdateside. Da det ble slutt med ham forsøkte jeg meg en stund igjen, men ga opp den typen dating. Er nok noen gode menn der innimellom, men veldig mange som kun er ute etter sex eller som er blitt avhengig av sjekkingen og datingen. Som en sa til meg - "hadde aldri trodd jeg skulle få sjanse på en så bra dame som deg, da kan det jo hende jeg kan få enda bedre også om jeg dater en stund til". Ble med de få datene med ham, og heldigvis ikke noe intimt med ham.

Jeg har langt mer tro på å møte noen naturlig. Men jammen er det langt mellom dem der også ;) Viktig å tørre å være imøtekommende og ta initiativ selv, til å komme i snakk med nye menn. Jeg kom med en liten kommentar til en mann da jeg gikk tur en dag, det endte med at vi gikk sammen i nesten en time og snakket. Veldig koselig. Tror ikke noen av oss var interessert i noe mer, men en kjekk og hyggelig mann. Så det er mulig :)

Anonymkode: c2c18...633

Skrevet

Det største forfallet ditt ligger i hodet. I holdningene dine. Det er ikke forfall det du beskriver, men fin naturlig aldring. Forfall er å ikke ta vare på egen helse som fører til at kroppen sliter som følge av dette. Kroppen blir feks ‘herjet’ av røyk, alkohol, rusmidler, store mengder fett/sukker osv. og det resulterer i forfall. Alderdom er ikke det samme som forfall.

Anonymkode: 6db34...c8f

Skrevet

Jeg er 47 år og både ser og føler meg bedre ut enn jeg gjorde når jeg var 35-40. Jeg slet mye med endometriose og var dårlig store deler av tiden. Etter at jeg fjernet livmor, så har jeg null smerter, har fått igjen overskuddet, gått ned 15 kilo, trenger 4-5 ganger i uka.  Så det er ikke en nødvendighet at livet går nedover!

Anonymkode: 5d07b...edc

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ser forfallet som hengende øyelokk, grått hår, rynker, fått mer mage. Liker ikke dette i det hele tatt. Sliter rett å slett med å akseptere det. Har ikke kjæreste heller og hvordan finne en evt? 

Tunge tider her. 

Ja, livet er hardt...🙄

Anonymkode: 4523f...021

Skrevet

Man blir jo eldre, det er ikke til å unngå. Men begynn å trene, det hjelper på både det ene og det andre og ikke minst på humør og selvtillit. Kle deg stilig, unn deg en time hos frisør i ny og ne og prøv å ikke henge deg opp i små aldringstegn.

Anonymkode: 9cb77...aa0

Skrevet

Jeg er snart 45 og er ganske lubben og har tunge pupper og litt mer gusten hud enn i 20 og 30 årene, men dette har kommet så gradvis at jeg har ikke tenkt så veldig over det. Jeg opplever derimot en større selvtillit og større sexlyst og nyter at jeg fungerer i dette tiåret. Jeg går turer og er jevnlig hos frisøren og kler meg i klær som passer den lubne fasongen. Så alt i alt er jeg veldig fornøyd 🤪 

Så det handler litt om aksept og å glede seg over det som fortsatt er bra 🤗

Anonymkode: 1c8f1...e62

Skrevet
On 5/6/2021 at 1:16 AM, Anonym bruker said:

Tunge tider her. 

ok

Anonymkode: 0a05e...1b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

ok

Anonymkode: 0a05e...1b3

Ok? 

Skrevet

Forfallet ditt er mentalt. Det er trist at en dame på 40+ ser på rynker og begynnende grått hår som forfall.

Skrevet

Du får trøste deg med at er du 45 i år så får du vaksinen før alle disse yngre og kan sannsynligvis få tilbake livet ditt mye tidligere enn de 🤩

Anonymkode: 06e1e...72c

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.5.2021 den 1.16):

Tunge tider her. 

Huff, så grusomt... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Huff, så grusomt... 

Hva er grusomt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hva er grusomt? 

At du har blitt sååå gammel. Stakkars deg... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

At du har blitt sååå gammel. Stakkars deg... 

Bare tåpelig kommentar. 

Skrevet

Ja, jeg innrømmer at jeg ikke liker å bli eldre og dette er bare begynnelse på nedover baken!

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ja, jeg innrømmer at jeg ikke liker å bli eldre og dette er bare begynnelse på nedover baken!

Ja, baken kjem òg til på sige nedover, men akkurat alder er verkeleg ikkje korleis du har det, men korleis du tar det. Og dessuten er alternativet utrulig trasig og ikkje noko å stå etter!! 

Spøk til side, eg har ikkje dette forholdet til kroppsleg forfall, det plagar meg ikkje. Men eg blir skikkelig lei meg av å tenke på at foreldra mine er inne i det siste tiåret der ein kan forvente at helsa held før forfallet verkeleg set fart, og at ungane mine plutseleg kjem til å vere nokre lange slampar som ikkje ropar mamma og spring meg i møte med opne armar kvar dag etter jobb. Eg blir rett og slett litt deppa av heile greia. Men å gå å deppe fordi folk lever og derfor blir eldre er heilt totalt meiningslaust, så eg fokuserer på å nytte den tida vi har saman godt! Det har svært stor overføringsverdi til ditt problem. Det er rett og slett eit dårleg alternativ å gå og tenke på og bekymre seg over at tida går og ein blir eldre. Så lett, og så vanskeleg. 

Skrevet
Syngensang skrev (6 minutter siden):

Ja, baken kjem òg til på sige nedover, men akkurat alder er verkeleg ikkje korleis du har det, men korleis du tar det. Og dessuten er alternativet utrulig trasig og ikkje noko å stå etter!! 

Spøk til side, eg har ikkje dette forholdet til kroppsleg forfall, det plagar meg ikkje. Men eg blir skikkelig lei meg av å tenke på at foreldra mine er inne i det siste tiåret der ein kan forvente at helsa held før forfallet verkeleg set fart, og at ungane mine plutseleg kjem til å vere nokre lange slampar som ikkje ropar mamma og spring meg i møte med opne armar kvar dag etter jobb. Eg blir rett og slett litt deppa av heile greia. Men å gå å deppe fordi folk lever og derfor blir eldre er heilt totalt meiningslaust, så eg fokuserer på å nytte den tida vi har saman godt! Det har svært stor overføringsverdi til ditt problem. Det er rett og slett eit dårleg alternativ å gå og tenke på og bekymre seg over at tida går og ein blir eldre. Så lett, og så vanskeleg. 

He he, skulle stå bakken 😊

Du har jo rett. Får ikke gjort noe med det. Så må gjerne prøve å gjøre det beste ut av det. Det er så klart ikke bare utseende det går i. Har foreldre som er 70 og 75 år. Når er ikke de her lengre f.eks? Og ungene er snart voksne. Har ikke noen kjæreste å dele gode og dårlige ting med og spørs om jeg finner. Flere og flere jeg kjenner blir syk og man vet plager kommer. Så hel heten er skummel og tøff synes jeg.,,,

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Bare tåpelig kommentar. 

Nei, det er du som er tåpelig. Ta deg sammen, meneske! Sitte å ha vondt av seg selv fordi man er 45 år er bare patetisk. Er ikke rart du er singel. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Nei, det er du som er tåpelig. Ta deg sammen, meneske! Sitte å ha vondt av seg selv fordi man er 45 år er bare patetisk. Er ikke rart du er singel. 

Så du synes det er hyggelig sagt? Patetisk og ikke rart jeg er singel. Du gjorde dagen min perfekt.

Man må for all del ikke synes noe er vanskelig og tøft her i livet: 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

He he, skulle stå bakken 😊

Du har jo rett. Får ikke gjort noe med det. Så må gjerne prøve å gjøre det beste ut av det. Det er så klart ikke bare utseende det går i. Har foreldre som er 70 og 75 år. Når er ikke de her lengre f.eks? Og ungene er snart voksne. Har ikke noen kjæreste å dele gode og dårlige ting med og spørs om jeg finner. Flere og flere jeg kjenner blir syk og man vet plager kommer. Så hel heten er skummel og tøff synes jeg.,,,

Ja, den er det. Men eg brukar å seie til meg sjølv at det er ikkje vits i å bruke dei gode åra til å grue seg til det som blir vanskeleg når ein ikkje kan gjere noko med det. For det aller mest tragiske er jo å bli gammal og så hugsar ein berre at ein brukte tida på å grue seg til akkurat det! Eg jobbar med å fylle mi mentale minnebok, slik får ein eit godt liv no, og har gode minner å sjå tilbake på seinare❤️ ikkje alltid eg klarar det, men det hjelper å gjere seg sjølv bevisst på dette. Og ikkje tenk på manglande kjæreste, del med borna, foreldra dine som eg oppfattar som framleis spreke. Veninner, og andre folk du likar. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så du synes det er hyggelig sagt? Patetisk og ikke rart jeg er singel. Du gjorde dagen min perfekt.

Man må for all del ikke synes noe er vanskelig og tøft her i livet: 

Selvmedlidenhet er faktisk lite tiltalende. Du er voksen nok til å ta tak i deg selv og få gjort noe med eget selvbilde. For det er kun det det er noe galt med. Slutt å fokuser på det du føler er negativt med deg selv. Under all negativiteten og selvmedlidenheten er det en selvgående, stolt og fantastisk dame. Du må bare la henne slippe til. 

Jeg er selv 45 år og ser absolutt ikke ut som en 20 åring lenger. Men, jeg smiler og viser interesse for verden rundt meg. I tillegg så nyter jeg og er mye mer komfortabel med den jeg er nå enn jeg var for 15 år siden. Dette mest fordi nå bryr jeg meg fint lite om andres meninger. 

Dessuten antar jeg at dette ikke er første turen din innom forumet her. Og da skjønner jeg ikke hvordan du i det hele tatt hadde forventet at du skulle få noe annet enn ano...021 sin type svar? Det er lenge siden dette forumet kunne brukes for motivasjon og støtte er jeg redd. 

Skrevet
Syngensang skrev (5 minutter siden):

Ja, den er det. Men eg brukar å seie til meg sjølv at det er ikkje vits i å bruke dei gode åra til å grue seg til det som blir vanskeleg når ein ikkje kan gjere noko med det. For det aller mest tragiske er jo å bli gammal og så hugsar ein berre at ein brukte tida på å grue seg til akkurat det! Eg jobbar med å fylle mi mentale minnebok, slik får ein eit godt liv no, og har gode minner å sjå tilbake på seinare❤️ ikkje alltid eg klarar det, men det hjelper å gjere seg sjølv bevisst på dette. Og ikkje tenk på manglande kjæreste, del med borna, foreldra dine som eg oppfattar som framleis spreke. Veninner, og andre folk du likar. 

Takk ❤️ Godt å lufte litt tanker og ting man tenker/sliter med. 

Får prøve å gjøre det beste ut av det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Selvmedlidenhet er faktisk lite tiltalende. Du er voksen nok til å ta tak i deg selv og få gjort noe med eget selvbilde. For det er kun det det er noe galt med. Slutt å fokuser på det du føler er negativt med deg selv. Under all negativiteten og selvmedlidenheten er det en selvgående, stolt og fantastisk dame. Du må bare la henne slippe til. 

Jeg er selv 45 år og ser absolutt ikke ut som en 20 åring lenger. Men, jeg smiler og viser interesse for verden rundt meg. I tillegg så nyter jeg og er mye mer komfortabel med den jeg er nå enn jeg var for 15 år siden. Dette mest fordi nå bryr jeg meg fint lite om andres meninger. 

Dessuten antar jeg at dette ikke er første turen din innom forumet her. Og da skjønner jeg ikke hvordan du i det hele tatt hadde forventet at du skulle få noe annet enn ano...021 sin type svar? Det er lenge siden dette forumet kunne brukes for motivasjon og støtte er jeg redd. 

Takk ❤️

Ja, du har nok rett. Trodde at man kunne det, men burde visst bedre. 

Prøver så godt jeg kan å gjøre som du sier, men det sprekker innimellom. 

Du har vel rett i at selvmedlidende ikke er det. Vet jeg av og til blir det. Skal jobbe med dette. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.5.2021 den 1.16):

Tunge tider her. 

Smil til verden og den smiler tilbake. Så enkelt og så vanskelig. Kjærester er det mulig å finne over alt. De blir eldre de også, så de passer perfekt for deg.

Anonymkode: ef1a8...73b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...