Gå til innhold

Hvor stor er sjansen for at dette går bra? *bilde*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så redd for å abortere :(

er det når jeg er i uke 12 at faren for abort minskes? Eller er det når fosteret er 12 uker gammelt? Har vært på tidlig ultralyd og hørt ett sterkt bankende hjerte...

Screenshot_20210505-212151_Preglife.jpg

Anonymkode: 05128...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er poenget med bildet?

Anonymkode: f1fe1...a81

Skrevet

Bildet ser ok ut så det går nok bra🥳😂

Anonymkode: 76218...de5

Skrevet

Sjansen for at det går bra er enormt mye større enn at det skal gå galt. 

Lykke til, og prøv å pust med magen. Det kan bli et langt svangerskap om du skal være redd hele tiden. 

Og til dere ‘spøkefuglene’ over her - shame on you! 

Anonymkode: 82cd0...257

Skrevet

Gyn sa til meg at de fleste aborter skjer før fullgåtte 9 uker. Har man i tillegg sett et bankende hjerte er sjansen ca 95 % for vellykket svangerskap etter 9 uker. Fikk jeg beskjed om iallefall, etter 4 SA.

Anonymkode: 92a3b...8cc

Skrevet

Hvis du har sett bankende hjerte er det overveldende sannsynlig at det går bra. Noe slikt som 90-95%. Du kan ikke gjøre noe fra eller til, så du må nesten bare prøve å puste med magen og distrahere deg selv, ellers kommer du til å ha et veldig langt og angstfylt svangerskap. Hvis denne frykten fortsetter bør du ta det opp med lege, siden det da kan være svangerskapsangst, og det kan behandles. 

Skrevet

Jeg mistet i uke 13. Var på ultralyd 1 uke før...alt ok

Anonymkode: b4a62...ab2

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Patetisk. Og slemt. Men det er vel et slikt menneske du er. 

Skrevet

Sannsynligheten for at dette skal gå fint er veldig stor :) men garantier har man aldri for noe. Men som nevnt over her, vil du få ett tøft svangerskap om du går å uroer deg hele tiden. Ta deg en god prat med jordmor eller lege, få ut alle tankene dine så du slipper å gå med det alene. Dette går nok helt fint :)

Anonymkode: 29119...300

Skrevet

Sjansen er veldig stor🥰. Og bekymringer for at barnet har det bra vil det være hele tiden. For fødsel, babytid, når du skal slippe hen ut av synet og i barnehage og skole, og så når de skal ut i verden. Det å bekymre seg er en del av mammarollen. Jeg prøver å ikke bekymre meg over ting jeg ikke har kontroll på, (men klarer det sånn passe.) 

Masse lykke til 😊

Anonymkode: ca920...65d

Skrevet

Du har kommet så langt nå at det etter all sannsynlighet går bra. Noen sjeldne historier finnes selvsagt, men man får et dårlig liv om man skal fokusere på dem. Statistikken er på din side.

Anonymkode: 6f10b...8b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Patetisk. Og slemt. Men det er vel et slikt menneske du er. 

Jeg er slem pga jeg mistet babyen min?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

OG dum...

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

OG dum...

Da er vi to 👍🏻👍🏻

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Da er vi to 👍🏻👍🏻

Jeg og. Alt vel på ul i uke 12. mistet ei uke senere. Men husk det damer, bare positive historier er lov. Ellers kan vi KRENKE noen. 

Anonymkode: d4734...0e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg og. Alt vel på ul i uke 12. mistet ei uke senere. Men husk det damer, bare positive historier er lov. Ellers kan vi KRENKE noen. 

Hi spør om hva sjansen er for at graviditeten hennes skal gå bra. Hun er redd for å abortere. Hun vet at det skjer med mange. 

Da føler dere at det er passende å dele deres triste historier? 

Det handler ikke om å bli krenket, det handler om behovet for trøst og forsikring om at det vil helst gå bra. 

Men dette er nok ting som går langt over hodet på dere. 

Skrevet

Jeg har selv mistet seks ganger og kan fulltog helt leve meg inn i skrekken over å abortere. 

Men det er likevel ikke noe du kan gjøre fra eller til. Så jo mer du klarer å legge tankene bort og fortelle deg selv at all verdens grublerier faktisk ikke har innvirkning på utfallet, jo bedre blir disse ukene for deg.

Sjansen for at det går bra er MYE større enn det motsatte, og abortrisikoen faller for hver uke av første trimester.

Så blir barnet født, og du får et helt nytt sett av bekymringer - og de varer livet ut ♥️😀

Si til deg selv at babyen lever og trives - Og nyt våren!

Anonymkode: 58449...852

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hi spør om hva sjansen er for at graviditeten hennes skal gå bra. Hun er redd for å abortere. Hun vet at det skjer med mange. 

Det handler ikke om å bli krenket, det handler om behovet for trøst og forsikring om at det vil helst gå bra. 

🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

🙄

Det var det jeg trodde. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Ja, det hører med. Som oftest går det bra, men det er også mange eksempler på at det ikke går. HI spør om hvor sannsynlig det er at det går bra, de tilfellene der det ikke går bra hører også med. Ellers får hun be om å bare høre solskinnshistorier.

Anonymkode: 71b46...91b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Eller SKREMME noen (unødig), regner med at du egentlig skjønner såpass selv?

HI: statistikken er på din side, risikoen for at noe skal gå galt er svært lav nå.

Anonymkode: d42c4...083

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, det hører med. Som oftest går det bra, men det er også mange eksempler på at det ikke går. HI spør om hvor sannsynlig det er at det går bra, de tilfellene der det ikke går bra hører også med. Ellers får hun be om å bare høre solskinnshistorier.

Anonymkode: 71b46...91b

Det er nok solskinnshistoriene hi ønsker, tror du ikke? Hun vet veldig godt at det ikke går bra for alle. Men det er nok for mye forlangt at alle skjønner det. Noen bare ‘må være ærlige’ når de egentlig liker å skremme andre. 

Skrevet
On 5/5/2021 at 9:23 PM, Anonym bruker said:

Er så redd for å abortere :(

er det når jeg er i uke 12 at faren for abort minskes? Eller er det når fosteret er 12 uker gammelt? Har vært på tidlig ultralyd og hørt ett sterkt bankende hjerte...

Screenshot_20210505-212151_Preglife.jpg

Anonymkode: 05128...edc

er større sjans før 12 uker i alle fall,men det kan jo skje senere også,men veldig dumt og ødelegge et svangerskap med og gå og være redd

Anonymkode: bfaaa...1e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...