Gå til innhold

Skuffet og lei meg etter sykehus time.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil mest bare syte og klage litt.

Oppdaget at livmorhalsen stakk litt ut før jul.

Dro til fastlegen. Ble henvist til sykehus. Ble fortalt på sykehuset at jeg var for ung til operasjon før undersøkelsen i det hele tatt ble tatt. Deretter ble undersøkelsen tatt og det ble konkludert med at jeg skulle opereres.

Deretter kom beskjed i posten om at jeg kom til å bli innkalt ca uke 20.

Fikk time til operasjons forberedende i dag der det skulle gjøres ny undersøkelse, bestemmes smertelindring og settes dato og type operasjon. Men ny undersøkelse ble gjort. Deretter ble det gnegd mye på hvordan plager jeg har om de virkelig er ikke nok til at jeg trenger operasjon. Halvparten av plaggene ble avfeid som ikke relevant. Det ble konkludert med at jeg skulle opereres. Men ikke når og ikke smertestillende. Og jeg gikk ut døren med et som sa at de plagene hun sa ikke var relevant var vanlig ved fremfall. Og beskjed om at nå ble jeg henvist til operasjon. Så da lurer jeg på hva ble jeg henvist til i februar?

Risikerer jeg at det samme skjer neste gang og neste gang igjen?

Flere som har opplevd dette?  Jeg føler alt stopper opp på at jeg er ung fordi jeg ikke er 40.

Anonymkode: d5213...5ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud så mye skrivefeil og dårlig språk. Nesten umulig å skjønne noe.

Anonymkode: a60b2...3fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Herregud så mye skrivefeil og dårlig språk. Nesten umulig å skjønne noe.

Anonymkode: a60b2...3fa

Godt å vite at rettskrivingspolitiet er på jobb i dag. Er alltid litt redd for at dere skal gi opp.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Godt å vite at rettskrivingspolitiet er på jobb i dag. Er alltid litt redd for at dere skal gi opp.

Enig. Det viktige er om komme er på riktig sted, ikke innholdet.

Anonymkode: 5ca69...bca

Skrevet

Uten at jeg vet dette vil jeg tro at grunnen er at du er så ung og mulig skal ha ny baby i framtiden. Da vil jo fremfallet mest sannsynlig komme tilbake. De er jo veldig presset på operasjoner på sykehuset pga pandemien. Jeg skjønner veldig godt for deg at du ønsker en operasjon men sykehuset ser nok mest på om det er en nødvendig nok operasjon akkurat nå. Skjønner også du er frustrert hvis det har vært så mye tull. Håper du får operasjonen du ønsker snart ! 

Anonymkode: c4c0c...b25

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Uten at jeg vet dette vil jeg tro at grunnen er at du er så ung og mulig skal ha ny baby i framtiden. Da vil jo fremfallet mest sannsynlig komme tilbake. De er jo veldig presset på operasjoner på sykehuset pga pandemien. Jeg skjønner veldig godt for deg at du ønsker en operasjon men sykehuset ser nok mest på om det er en nødvendig nok operasjon akkurat nå. Skjønner også du er frustrert hvis det har vært så mye tull. Håper du får operasjonen du ønsker snart ! 

Er 37. Har alle de barna jeg ønsker meg. Syns rett og slett det er ganske respektløst at det at de tror jeg kan komme til å få lyst på enda et barn. Er viktigere en mitt ønske om å slippe og reise meg og sette meg x antall ganger for å klare å tømme blæren.

Skrevet

Man skal alltid undersøkes en ekstra gang før operasjon. Sønnen min fikk avlyst operasjon to ganger fordi det var endringer som talte for å ikke operere. 

Anonymkode: 43b3d...773

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Er 37. Har alle de barna jeg ønsker meg. Syns rett og slett det er ganske respektløst at det at de tror jeg kan komme til å få lyst på enda et barn. Er viktigere en mitt ønske om å slippe og reise meg og sette meg x antall ganger for å klare å tømme blæren.

Fritt sykehus valg. Be om time ved et annet sykehus.

Anonymkode: 81ab6...58e

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Da er nok ikke det grunnen. Da vet jeg dessverre ikke. Det er bare synsing fra min side, jeg kan ikke vite. Kanskje du bør ta en telefon å høre hva grunnen er ? Sykehuset er de eneste som kan gi deg det riktige svaret. Her inne kan vi jo bare gi informasjon vi tror kan være grunnen ❤

Skrevet

Lurer på om det er noe i det at kvinneproblemer ikke blir tatt nok alvorlig dessverre. Underlivsplager skal man bare leve med. Jeg var til utredning for rectocele. Har ganske store plager synes jeg selv, og vet andre med samme plager som som har fått operasjon. Jeg fikk tilbud om fysioterapi for å lære knipeøvelser 🤭 (selv om de sa at i mitt tilfelle ville ikke kniping hjelpe) 

Anonymkode: c6cd6...c6b

Skrevet

Saken er vel at plagene kan komme tilbake igjen etter operasjonen, hvis du ikke skal fjerne livmor da?

Anonymkode: 3d514...ae2

Skrevet

Da har jeg fått time.

Så det hele var vel en sånn informere om all risiko slik at ikke pasienten kommer til å tro at alt blir bra greie.

Jeg skjønner at de må informere om risikoen, men føler jeg ikke er alene om å føle at jeg blir prøvd overtalt til å ikke få utført inngrep 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...