Gå til innhold

23 dager og 11 timer fravær i 10 trinn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette mye? 

Anonymkode: 5dc52...f8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja selvsagt. Med mindre det er sykdomsrelatert

Anonymkode: ad48c...557

Skrevet

Ja, veldig mye.

Anonymkode: b1988...aa2

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Er dette mye? 

Selvfølgelig er dette høyt fravær. Dersom det ikke som hun over sier er sykdomsrelatert 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, veldig mye.

Til sammenlikning hadde min, som gikk ut av 10.klasse i fjor, 4 dager og 3 timer - for alle tre årene (altså 8.-10.-klasse), dagene var sykdom, timene var tannlege. 

Skrevet

Ja, det var veldig mye. 

Har selv en datter i 9.klasse og hun har to dager fravær dette skoleåret for hun ble forkjølet i fjor høst og måtte da bli hjemme pga korona, hadde det ikke vært for det ville hun gått på skolen med litt snufs og ikke hatt fravær i det hele tatt.

Har en sønn første året på vgs også, han har ikke noe fravær dette skoleåret.

Hvorfor har barnet ditt 23 dager da, er det mye sykt, noe kronisk? Regner med du har en dialog med skolen for de plikter vel å ta kontakt med foreldrene når det er så høyt fravær?

Anonymkode: 62b0d...14c

Skrevet

Det er rundt 5 ukers fravær. Vil si at det er mye, med mindre det er god grunn til fraværet.

Anonymkode: 2ec81...8ba

Skrevet

Det er vel rundt 190 skoledager i et skole år så 23 dager utgjør over 10%. Det er ganske mye. 

Anonymkode: d02ed...278

Skrevet

Ja, dette er mye om det ikke er sykdom/legeerklæring!

Anonymkode: 132f7...7b8

Skrevet

Hvis eleven har 23 dager udokumentert fravær bare i 10. trinn, så er det vanvittig mye. 

Anonymkode: 88a22...d8f

Skrevet

Hvis eleven har 23 dager udokumentert fravær bare i 10. trinn, så er det vanvittig mye. 

Skrevet

Skrevet

Vanvittig mye hvis det er snakk om udokumentert fravær. 

Mange elever har koronarelstert fravær, da kan det søkes om å få strøket fraværet

Anonymkode: 24b8f...04a

Skrevet

Min 9. klassing har omtrent like mye fravær i år og det skyldes astma det tok alt for lang tid før legene fant ut av (hjalp ikke at vi ikke fikk komme på legekontoret til tross for negativ koronatest pga hoste og heller ikke på legevakta sin luftveisklinikk fordi det ikke var akutt). I tillegg har han hatt noen dager med vondt i halsen. Hadde det ikke vært korona, hadde han antagelig hatt 1-2 dager fravær. 

Anonymkode: 8357f...352

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Uuups, trippelpost! Unnskyld! Vet ikke helt hva som skjedde. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Min 9. klassing har omtrent like mye fravær i år og det skyldes astma det tok alt for lang tid før legene fant ut av (hjalp ikke at vi ikke fikk komme på legekontoret til tross for negativ koronatest pga hoste og heller ikke på legevakta sin luftveisklinikk fordi det ikke var akutt). I tillegg har han hatt noen dager med vondt i halsen. Hadde det ikke vært korona, hadde han antagelig hatt 1-2 dager fravær. 

Anonymkode: 8357f...352

Dette er jo dokumentert, ergo en annen sak enn udokumentert. 

Skrevet

Det er så mye at jeg som erbeidsgiver ikke ville gott den ungdomen sommerjobb, med mindre det var en veldig god grunn for fraværet.

Anonymkode: 5ff98...532

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Dette er jo dokumentert, ergo en annen sak enn udokumentert. 

Nå står det ingenting i hovedinnlegget om at det er skulk da, mest sannsynlig er det fravær som er dokumentert av foreldre. Alt fra hodepine til kvalme som gjør at foreldrene godkjenner fraværet og sender en fraværsmelding til skolen.

Men med så mye fravær skal skolen ta kontakt med foreldrene om det ikke er legeattest på det, for å snakke om grunnen til fraværet, om det kan tilrettelegges noe osv.

Anonymkode: 62b0d...14c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er så mye at jeg som erbeidsgiver ikke ville gott den ungdomen sommerjobb, med mindre det var en veldig god grunn for fraværet.

Anonymkode: 5ff98...532

Mine ungdommer har hatt flere jobber, og ikke en eneste gang har arbeidsgiveren innhentet opplysninger om deres fravær på skolen, noe de har veldig lite av for øvrig.

Anonymkode: d1bc1...b92

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

Er dette mye? 

veldig mye. min hadde det på hele ungdomsskolen

Anonymkode: b93bd...47c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...