Anonym bruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Er det verdt det synes dere, og blir det brukt nok? Nå har det selvfølgelig vært spesielt med situasjonen vi har hatt. Hvor ville dere kjøpt leilighet eller feriehus hen? Blir man lei på GC eller Mallorca, er det bedre med noe i et europeisk land som har mer og oppleve. Nå tenker jeg bare høyt. Anonymkode: 572b7...578
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 Vi har et lite hus i Frankrike. Vanligvis er det flott, akkurat nå er det ganske kjipt. Jeg ville absolutt kjøpt i Frankrike igjen, huset ligger et sted der det er fint å bade, og selvom det er varmere enn her, er det sjeldent det er for varmt. I tillegg er det mye annet å gjøre i nærområdet,og det er en fin base for lengre bilturer til andre områder i Frankrike. Vi liker også godt å kjøpe og lage mat der. Det er en stor fordel å finne en by som er tilgjengelig med tog fra flyplassene i Paris. Da slipper man å leie bil på flyplassen hver eneste gang, det er både dyrt og styrete. Anonymkode: 920c0...dc3
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 Vi har i Spania. Mine besteforeldre kjøpte det på 70-tallet, så det har vært i familien hele mitt liv. Vi kjøpte det ut da bestemor døde, det var ingen andre som ønsket å overta. Jeg har vært der mye, gjennom hele barndommen. Jeg syns det har vært helt fantastisk! Etter jeg stiftet egen familie har vi vært det cirka annethvert år. Vi overtok i november 2019, så sier jo seg selv at akkurat det har vært litt kjipt. Likevel vet vi at ting vil bli bedre, det tar bare litt tid. Vi håper på å kunne ta noen års permisjon fra jobbene våre i Norge om noen år, for å bo der et år eller to. Så får vi se😉. Vi angrer ikke. Er likevel usikker på om vi hadde kjøpt, om det ikke var fordi jeg har vært der så mye. Anonymkode: ae67f...b4c
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2021 #4 Skrevet 4. mai 2021 Vi er faktisk midt i et kjøp nå (i Spania). Vi har funnet vårt sted, og har de siste årene leid hus der flere ganger i året. Forhåpentligvis kommer vi til å reise rundt fire-fem ganger i året, samt tur med venninner for min del og guttetur for mannen. Vi er alltid i landet fire uker hver sommer, og det skal bli godt å få sitt eget. Anonymkode: 00eed...be0
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2021 #5 Skrevet 4. mai 2021 Ja, vi har kjøpt. I Spania. Men vi bor her fast, da, så ble kanskje litt utenom det du spurte om. Anonymkode: 06909...bed
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 Hvor kjøper dere som kjøper i Spania? Og hvordan? Via Finn, via lokale meglere? Har lyst å utforske muligheten for å kjøpe i utlandet, men må nok finne litt mer info først. Anonymkode: f8d69...5d1
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 Hei, Vi har i Alanya i Tyrkia. Kjøpte den for rundt 390.000 kroner og da var alt inkludert, alt fra møbler til bestikk og håndklær. Vi kjøpte av et eldre Hollandsk ektepar som i etterkant kun ville bo på hotell. Nå bodde vi der i 3 år så den har betalt seg inn igjen og vel så det. Så langt så langt så har vi reist dit 4-5 uker på sommeren etter at vi flyttet tilbake til Norge. Det er deilig å kunne reise et sted hvor jeg vet at alt er vårt, samtidig så krever det vedlikehold av og til, så jeg setter gjerne av en dag til dette. Nå tar vi 1-2 turer andre steder også i løpet av året og er vi der nede reiser vi rundt i Tyrkia. Fordelen er at vi alltid har en base der nede. Vi renger ikke å tenke på å vaske ut. Vi kan bestille kebab hjem til lunsj, kan spise hvor vi vil og ikke bare på hotellet, lage mat selv, har stort kjøleskap, får et nettverk rundt en med andre som har leilighet der. Bakdelene er jo at det kreves vedlikehold, er boligen dyr kan man kanskje ikke reise andre steder. Anonymkode: 62848...1f1
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 Vi har på rivieraen, ligger veldig fint til for å rise litt rundt hvis man ønsker det. Vi bruker under 30 min fra flyplassen i Nice og dit tar det bare 3 timer å fly, veldig greit. I 2019 tok vi for eksempel en dag i Roma, en times flytur hver vei 😊 Anonymkode: e649e...08c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vi har på rivieraen, ligger veldig fint til for å rise litt rundt hvis man ønsker det. Vi bruker under 30 min fra flyplassen i Nice og dit tar det bare 3 timer å fly, veldig greit. I 2019 tok vi for eksempel en dag i Roma, en times flytur hver vei 😊 Anonymkode: e649e...08c Ja dette kunne jeg tenke meg og, men det er vel ikke så lett å finne noe rimelig? Dere har arvet dette? Takk for alle svar, HI. Anonymkode: 572b7...578
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 Om du skal kjøpe så finnes det gjerne lokale kjøp og slag sider som gjerne er billigere enn finn.no. De fleste plassene har egne Facebook-grupper for expats/nordmenn i xxx, her kan du også få hjelp men vær obs på at boligkjøpene i utlandet kan ha mange ledd. F.eks. om jeg finner en kjøper til en leilighet i Tyrkia så kan jeg få deler av prisen eller en fast sum, så skal megleren ha sitt osv. noe som kan være med å fordyre kjøpet. En del i de gruppene har også slike agendaer, både nordmenn og de som bor der. Et annet tips er å reise dit dere kunne tenke dere å kjøpe. Se dere rundt i ulike nabolag, finnes det noe til salgs? Noen steder henger det jo skilt i vinduet om du vet hva "Til slags" er på det språket. Anonymkode: 62848...1f1
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #11 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Ja dette kunne jeg tenke meg og, men det er vel ikke så lett å finne noe rimelig? Dere har arvet dette? Takk for alle svar, HI. Anonymkode: 572b7...578 Vi har kjøpt, og ja det er dyrt, men vi leier ut deler av sesongen for over 60 000,- i uken, så det kommer en del inn igjen også Anonymkode: e649e...08c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #12 Skrevet 5. mai 2021 20 hours ago, Anonym bruker said: Er det verdt det synes dere, og blir det brukt nok? Nå har det selvfølgelig vært spesielt med situasjonen vi har hatt. Hvor ville dere kjøpt leilighet eller feriehus hen? Blir man lei på GC eller Mallorca, er det bedre med noe i et europeisk land som har mer og oppleve. Nå tenker jeg bare høyt. Anonymkode: 572b7...578 vi har et hus i italia, bruker det veldig mye, men ble ikke i hele fjor eller i år, men neste år kommer vi til og dra mye dit Vi har familie ,så de tar seg av det bår vi ikke er der Anonymkode: 08586...4ef
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2021 #13 Skrevet 6. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 5.5.2021 den 10.11): Hvor kjøper dere som kjøper i Spania? Og hvordan? Via Finn, via lokale meglere? Har lyst å utforske muligheten for å kjøpe i utlandet, men må nok finne litt mer info først. Anonymkode: f8d69...5d1 Idealista er Spania sitt svar på finn når det kommer til bolig. Du kan også titte på Fotocasa, men det er ofte samle boligene som på Idealista. Norske meglerfirma i Spania er dyrere enn andre. Vi kjøpte via firmaet Top Alacant. Sjefen er dansk, og de fikser alt. Helt greie priser også. Anonymkode: 00eed...be0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå