Gå til innhold

Ser 699 billigere ut eller 698?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken pris ser billigst ut? Hvordan  klarer man å "lure" deg til at det ser billigere ut. ? 😃

Anonymkode: 3e7b0...ba7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser billigst ut? 

Anonymkode: f9aa0...d7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ser billigst ut? 

Ja prisen ? 

Skrevet

Hva oppfatter du som billigst 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hva oppfatter du som billigst 

Oppfatter den billigste prisen som billigst... 😅 Merkelig problemstilling

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Egentlig ikke 😂😅 Det spørs hvordan øyet ditt ser 👍😊

Skrevet

Det er ingen forskjell på det altså, den ene krona spiller ingen rolle.

Butikkene bruker disse prisene fordi det høres bedre ut at et par sko koster sekshundre og noe, enn sjuhundre og noe.

Derfor bruker de f.eks 698 istedenfor 719 kroner.

"Lureriet" ligger i sekstallet foran, ikke i om det koster 699 eller 698.

Anonymkode: e7841...f7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Egentlig ikke 😂😅 Det spørs hvordan øyet ditt ser 👍😊

Nei? Det kommer jo bare an på hvilke tall som står... 

Skrevet

698, 699 eller 719 - det er ca. 700 uansett. 

Anonymkode: ea23e...63e

Skrevet

Hvis du skal selge noe brukt på finn eller Facebook foretrekker iallefall jeg hele tall. Syns det ser tullete ut å prise noe der til 699 kr. Definitivt ikke noe større sjanse for at jeg kjøper det da enn om prisen hadde vært 700 kr. 

Anonymkode: ddbd0...44e

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

For oss som jobber med prising av varer, er ikke dette et rart spørsmål, selv om jeg tror at akkurat forskjellen mellom 698 og 699 spiller liten rolle. 

Det kalles psykologiske priser, og handler om hvordan man f.eks kan føle at 699,- er 'mye' billigere enn 703,- kroner.

Og avstanden mellom 689 og 699 oppleves mye mindre enn avstanden mellom 699 og 709, selv om det er 10 i begge tilfellene. 

Skrevet

Begge delar er svært irriterande. 700 er mykje enklare å forholde seg til. 

Skrevet

698 ser billigere ut enn 699 kroner. En hel krone billigere.

Men ikke stort mer enn det.

Anonymkode: 2d421...3ae

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (2 timer siden):

For oss som jobber med prising av varer, er ikke dette et rart spørsmål, selv om jeg tror at akkurat forskjellen mellom 698 og 699 spiller liten rolle. 

Det kalles psykologiske priser, og handler om hvordan man f.eks kan føle at 699,- er 'mye' billigere enn 703,- kroner.

Og avstanden mellom 689 og 699 oppleves mye mindre enn avstanden mellom 699 og 709, selv om det er 10 i begge tilfellene. 

Er det forsket noe på dette? Eller er det bare noe som noen har funnet på? Jeg vet at selgere spekulerer i dette, er vel ikke for ingenting at ting koster 699 istedet for 700 liksom😅 Men jeg synes det er kjemperart om folk lar seg "lure" så lett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Er det forsket noe på dette? Eller er det bare noe som noen har funnet på? Jeg vet at selgere spekulerer i dette, er vel ikke for ingenting at ting koster 699 istedet for 700 liksom😅 Men jeg synes det er kjemperart om folk lar seg "lure" så lett. 

Mannen min er f.eks en av dem. 😛 Han runder gjerne ned til 600. Ofte husker hjernen bare at det var noe med 600.

Anonymkode: 834b0...b15

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg kan ikke hente fram en forskningsrapport som sier dette, men i butikkbransjen gjøres dette hele tida. 

Følelser spiller en stor rolle når vi handler i butikk, særlig når det gjøres på impuls. 

Det er nok litt annerledes hvis man f.eks sitter på nett og sammenligner, da velger man sannsynligvis å kjøpe varen der det er billigst.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

698, 699 eller 719 - det er ca. 700 uansett. 

Anonymkode: ea23e...63e

Hehe i dine øyne ja men i teorien er det neste 20 kr forskjell😃👍

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Butikkene bruker disse prisene fordi det høres bedre ut at et par sko koster sekshundre og noe, enn sjuhundre og noe.

Enig med deg 😃👍

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Hvis du skal selge noe brukt på finn eller Facebook foretrekker iallefall jeg hele tall. Syns det ser tullete ut å prise noe der til 699 kr. Definitivt ikke noe større sjanse for at jeg kjøper det da enn om prisen hadde vært 700 kr. 

Anonymkode: ddbd0...44e

Ja selvfølgelig finn er en helt annen kanal. Haha 699 brukes ikke i finn sammenheng 😃👍

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Mannen min er f.eks en av dem. 😛 Han runder gjerne ned til 600. Ofte husker hjernen bare at det var noe med 600.

Anonymkode: 834b0...b15

Hehe min også. Kostet bare 600, nei den kostet 699 faktisk kostet den 700 😅😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hjernen lar seg lure 😀

Skrevet

Begge er under 700. Ingen forskjell. Men som de andre sier her, 701 ville vært over 700. Fort hvert trinn man går opp, skjer det noe psykologisk. 
For øvrig er jeg enig i at dersom dette er på finn.no, gjelder andre regler, og jeg foretrekker hele tall. Skal uansett prute.  

Anonymkode: 98486...b76

Skrevet

Jeg synes 699 ser best ut. 698 blir rotete å lese. Det med priser funker her i butikken hos meg i alle fall, bare å senke prisene 10, 20 eller 30 kroner for å få de ned til neste hundre gjør at jeg selger mer, det har jeg testet selv. 

Anonymkode: 65df5...fe4

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Selvsagt er det forsket på. Har du bodd under en stein hele livet?

Anonymkode: 294e0...1ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.5.2021 den 14.15):

Men sekshundre og noe er jo mindre enn sjuhundre og noe? Hvordan mener du det er lureri?

Anonymkode: 379ea...5ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...