Gå til innhold

Noen her som har misofoni?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever dere at folk rundt dere synes at det er innmari moro å lage ekstra høye og masse lyder rundt dere?

Eller jobber jeg sammen med en haug med tullinger?

Altså, inne i mitt hode er det vulkanutbrudd og tåkerøyk når jeg hører spiselyder,  men forholder meg stort sett rolig. 

Så skal noen liksom være morsomme, og tygger knekkebrød for harde livet rett ved ørene mine. Jeg har mest lyst til å slå, men biter tenna sammen,  og sier på en hyggelig måte at de må slutte. 

Anonymkode: 0803f...ca7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange idioter der ute, som syns det er latterlig når noen plages av slike lyder, dessverre. Jeg har et barn som er spesielt sensitiv for én type lyd, det gjør fysisk vondt for henne. Har opplevd mange som har ledd av det og laget den lyden med vilje bare fordi de syns hun «må venne seg til det», og DE syns jo ikke lyden er plagsom.

Anonymkode: 8b197...94d

Skrevet

Selvdiagnostisert. Men, nei, opplever ikke at folk gjør det. Men så har jeg ikke flagget problemet heller. Men det er rett som det er at jeg må gå får lunsjen er ferdig. Særlig hvis det er stille i rommet under lunsjen. Gjelder hjemme også. Må helst ha media-lyd på når vi spiser. For å dekke over. 

Anonymkode: 5b956...ffc

Skrevet

Nei, men jeg har heller ikke utbasunert at jeg har problemer med det til andre enn de nærmeste. Jeg takler dårlig å spise sammen med andre i stille settinger, så det unngår jeg. Jeg har også en venn eller to som jeg aktivt unngår å spise sammen med. Middag på restaurant der andre lyder dekker over går fint.

Dersom en situasjon som den du beskriver hadde oppstått ville jeg ha måttet spise på kontoret/ved pulten, og jeg hadde svart ærlig på spørsmål om hvorfor det var nødvendig, uten å ubedt forklare hvorfor det ble gjort.

Skrevet

Et snev ja. Det går fint når jeg selv spiser, andre spiser stille og mat som ikke bråker eller det er andre distraherende lyder rundt. Men å sitte i et relativt stille rom og høre en annen spise på en måte som lager den minste lyd, er helt forferdelig. Nervene mine slår helt krøll på seg og jeg får lyst til å skrike. Det samme gjelder forøvrig folk som smatter eller slafser, uansett situasjon, altså om jeg hører lyden. Jeg har dog ikke sagt dette til noen, så ingen plager meg med vilje.

Anonymkode: a66e2...d3c

Skrevet

Ja. Men jeg er så heldig at jeg kan slå av høreapparatet når det blir for ille, spesielt er under bespisning. Er utrolig mange som prøver å spise selve tallerken virker det som!

Anonymkode: 4c5d8...787

Skrevet

Jeg har ikke flagget det så høyt jeg heller, men måtte forklare meg da jeg alltid forlot pauserommet når de samme kom for å spise knekkebrød. 

De trodde jo jeg ikke likte dem. 

Anonymkode: 0803f...ca7

Skrevet

Går omtrent i oppløsning når mannen spiser smågodt. Grusomt å høre på, jeg må forlate rommet. 

Anonymkode: fa004...d5e

Skrevet

Jeg holder meg tidvis hardt fast i bordkanten når eldstemann smatter for harde livet selv etter å ha blitt snakket til for ørtende gang, og mannen stemmer i. 🤬🤮

Anonymkode: 79904...c49

Skrevet

Eksen tålte ikke tyggelyder og smattelyden var nok til å få han i taket. Selv er jeg var for summelyder, (mopeder/veps7humle/fluer osv. Er som om jeg får støt gjennom hele kroppen hver gang det kommer en høy summelyd. Er ikke redd for selve dyret, men reagerer noe sykt på lyden.

Løsningen for min del har vært støyreduserende øretelefoner som jeg bruker ved behov.

 

Hadde jeg hatt en jobb hvor folk gikk inn for å irritere når det vet om problemet, så hadde jeg hatt musikk på ørene gjennom hele lunsjen.

Anonymkode: 1481d...958

Skrevet

Jeg blir uvel når mannen spiser potetgull. Mister fokus på det som skjer rundt meg og kjemper mot støy og kvalme. Grusom lyd! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...